דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרבות ואנושיות!? 

מאת    [ 22/04/2009 ]

מילים במאמר: 682   [ נצפה 2947 פעמים ]

נעים להימצא במחיצתם של אנשי תרבות, להתידד עם משכילים בעלי התנהגויות אנושיות, לשוחח עם אנשי דעת, ללמוד ולהשכיל עם חברותות נעימות וחביבות. הברוטליות, גסות הרוח והחוצפה דוחים קירבתם של בני אדם , טוב שכן טוב מאח רע.
משפטי מפתח אלה הם נכונים וחכמים אך לא תמיד אמיתיים, יש תרבות מזוייפת, נוראית ואכזרית.לעיתים הנך נמצא במקום בו שוהים 3000 איש והנך חש ברעש, המולה, צעקות, קללות, דחיפות, זילזול באחר, אי נתינת כבוד, אגואיזם, לא ...לא נעים להימצא בחבורה שכזאת.
ו...יש "תרבות" ... נחמדה , עדינה, רגועה, באולם קונצרטים המכיל 3000 איש הנך מקשיב למוסיקה קלאסית וליצירות מוסיקליות נבחרות אף אחד אינו משתעל, הכל נשמע בשקט, ההקשבה מוחלטת ונינוחה. כך באולם האופרה הכל מנומס ומתורבת.

מלחמת העולם השניה.. אכזריותם הנוראית של הנאצים.. התנהגותם הרעה מכל של הגרמנים..מפריכה לחלוטין ההבדל בין סוגי התרבויות אותם תארתי. הנאצים הארורים , החיילים ומפקדיהם הוכיחו לנו בעליל כי אנשי תרבות יכולים להפוך עורם ולהיות הרעים והרשעים מכל. יותר מכך - יכולים " התרבותיים " להיות האכזריים עלי אדמות. המה מסוגלים לנצל מוסיקה קלאסית נהדרת ואופרה נפלאה ---כרקע להרג נוראי , לשריפת אנשים.

למדתי מסטודנטית המסיימת תואר ראשון באומנות ומוסיקה על השימוש הנוראי שעשו הנאצים במוסיקה-ששימשה אותם במחנות ההשמדה . רבים מהקצינים הגרמנים הוכיחו והפגינו כלפי חוץ יחס מנומס , אנושי , חביב , אך תוך כדי שמיעת מוסיקה שלפו כלי נשקם וירו באנשים , קצינים " מתורבתים" אלה לא ברחו מהתרבות "המוסיקלית"למשל במשך שנות המלחמה, בתוך מחנה ההשמדה בירקנאו למשל הם הקימו " תזמורת " נשים שכללה מוסיקאיות רבות יהודיות, תזמורות אלה ניגנו מוסיקה קלאסית תרבותית בעת מסעות מפרכים ובעיקר בהליכתם אל " תאי הגזים" הנוראיים, נאצים ארורים אלה אף דאגו לעצמם , לנשמתם האכזרית , הם קיימו מדי יום ראשון קונצרט , קונצרט לכבוד אנשי " התרבות" הגרמנים -אנשי הss - . הנאצים האכזריים הופיעו כלפי חוץ בבגדי הגיסטפו המהודרים לקראת הופעת תזמורת המחנה בעלת הכשרונות הנפלאים שנאלצו להנעים מוסיקה משובחת בעת רציחה. רוע לב של אנשי תרבות לכאורה. במחנה המוות אליו הגיעו יהודים מכל אירופה-ברכבות קיבלו אותם בנגינת התזמורת והובילו אותם אל הקרימטוריום.
הכל היה מסודר ומאורגן על פי לוח זמנים , כאנשי תרבות נורמליים, מתברר שגם אנשי תרבות כביכול משלבים השמדת עם מתוך עינויים בגז הציקלון יכולים לשלב תרבות עם רשע. עלינו ללמוד מכך - לבחון כל הזמן האם לתרבות המופגנת כלפי חוץ יש משמעות פנימית , האם זו תרבות של רשע ואנטישמיות.
אנשים שלמדו מוסיקה אומנות ציור ודרמה, נאצים ששילבו מחול וריקוד לקול צלילי מוסיקה , הניראים " מתורבתים" לחלוטין מסוגלים להפגין הרג רשע השמדה וגז הציקלון.
האומן גוגול שניגן במפוחית פה במחנות ההשמדה עשה זאת בעצימת עיניים , כך המשיך לנגן כל חייו- בכל הופעותיו.

הספרות מתארת את הרופא מנגלה כאישיות כריזמטית, אדם נאה זקוף קומה, בעל הליכות עולם מתורבתים לחלוטין , נימוס, רוגע, נועם הליכות, דיבור רהוט,התנהגות נעימה כלפי כל אדם, רופא מתורבת לחלוטין, איש שקיבל חינוך רפואי גרמני מעודן ומושלם, רופא זה מתגלה בפנינו כאכזר באדם, הורג מחסל משמיד כל אדם הנראה כעיניו כאינו ראוי לעבודה או שאינו יעיל למחקר מדעי-רפואי.האצבע המנומסת מופנה ימינה או שמאולה , אל החיים או אל המוות,,,והעיקר בעמלו התרבותי הרפואי - הפיכתם של בני אדם לחיות ניסוי, מדוע הגמדים ניראים כך - בדיקת הגנים שלהם, מחקר מדעי תרבותי- הנבדק באכזריות אין קץ בגופם של הגמדים---זו תרבות אנטי אנושית.

ביתן 10 באושביץ- סגור , אין נותנים להיכנס כדי לראות עד כמה רופא תרבותי זה מסוגל היה להתעלל בבני אדם. ארבע פעמים עמדתי אל מול ביתן 10 בביקורי בפולין, על המדרגות עמדו ניצולי תאומי מנגלה ששרדו מן התופת ותארו בפנינו -מורים ותלמידים את ניסוייו הנוראיים של מנגלה בהם. כולם בכו... הזילו דמעות, לא יכלו לשאת דברי התאומים המתארים בני אדם נפלאים הסובלים מניסויים מדעיים בידי רופאים "תרבותיים" , מדוע... מדוע כולם בוכים שאלוני התאומים, ואנוכי כולי דמעה וחנק איני יכול להשיבם ...

מדהים לדעת כי האוניברסיטאות בגרמניה , הרופאים כולם בארץ ארורה זו - כל אנשי המדע השתמשו במידע הרפואי אותו סיפק להם מנגלה במחקריו על האנשים,האם מדענים תרבותיים אלה אנושיים?
העולם כולו ניזון ממחקרים אלה , לא חקרו כמה עינויים השפלה והרס פנימי סבלו הפציינטים-העיקר התוצאות.מדוע לא פורסם בכתבי עת רפואיים בעולם להחרים את מחקרי מנגלה הנבל.מדוע לא נידו את האקדמיה והרפואה בהיידלברג שהשתמשו בתוצאות המחקרים?
האין זו שותפות למחקרים הזוועתיים -
צריך לזכור ולא לשכוח , אל לנו להתרשם מתרבות הנובעת מרשע ומאכזריות . תרבות מזוייפת ואכזרית זו צריכה ללמד אותנו להבחין מהו הטוב האמיתי, אל לנו להתרשם מכללי נימוס חיצוניים.
- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב