דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Web 3.0 - האבולוציה של רשת האינטרנט! 

מאת    [ 18/04/2009 ]

מילים במאמר: 553   [ נצפה 2846 פעמים ]

רק לפני מספר שנים הוצג לנו המונח Web 2.0 וכבר אנחנו צריכים להתרגל לעולם החדש של אתרי האינטרנט, ה- Web 3.0.

Web 2.0 – שיתוף פעולה, מידע ותוכן על ידי גולשים

המונח Web 2.0 שימש אותנו על מנת לתאר קבוצת אתרים אשר מטרתם הייתה לשתף תוכן, מידע ופעולה בין משתמשים ברשת מסוימת. אתרים כדוגמת Flickr, del.icio.us ו – YouTubeמשתמשים בגולשים שלהם על מנת לייצר את התוכן הייחודי באתרם.

אתרי Web 2.0 נבדלים מאתרים אחרים ברשת על ידי מספר נקודות עיקריות :

1.תוכן גולשים – כפי שצוין קודם לכן, זהו המאפיין העיקרי של כל אתר Web 2.0. האתר נסמך באופן מוחלט על תוכן ייחודי, מעניין ( וגם קצת פחות מעניין ) ושוטף מצד הגולשים שלו. מאפיין זה יוצר לעיתים קרובות תופעות תרבותיות אשר משפיעות על מיליוני אנשים ברחבי העולם.

2.עיצוב גרפי – מטבעם, אתרי Web 2.0הם אתרים עמוסי אפשרות ולכן העיצוב הגרפי הכולל שלהם חייב להיות מינימליסטי עד כמה שניתן. עיצוב מינימליסטי גורם לשימושיות גבוהה של האתר.

3.יישומי אינטרנט עשירים במידע – אתרי Web 2.0 מתבססים על הטכנולוגיה האחרונה על ידי שימוש בממשקי AJAX, ממשקי API, מש-אפים, RSS/XML, תגיות, וידיג'טים ועוד שלל אלמנטים אשר מאפשרים לגולשים לתייג, לשתף ולמצוא מידע רלוונטי בתוך בליל של מידע לא רלוונטי.

4.חווית משתמש – אחד האלמנטים החשובים ביותר בכל אתר Web 2.0 הוא להקנות למשתמשים שלו חווית משתמש עשירה ככל האפשר. אתרי Web 2.0 אשר משכילים לבצע את החידושים הדרושים יכולים ליצור לעצמם תנועת גולשים קבועה, יציבה וחוזרת אשר תמשיך ותפתח את האתר מבחינה תוכנית.

אז מה בעצם החידוש ב – Web 3.0 ?

מאוד פשוט, החידוש העיקרי ב – Web 3.0 הוא רשת המידע הכוללת באינטרנט. Web 3.0 הוא בעצם מונח אשר בא להציג רשת סמנטית (Semantic Web ) אשר תאפשר למחשבים, מכונות ורובוטים אשר סורקים את הרשת לקרוא את המידע באותה דרך בה אנשים בשר ודם קוראים אותו.

רעיון הרשת הסמנטית עלה לראשונה במאמר אשר נכתב על ידי טים ברנרס-לי (ממציא רשת World Wide Web הראשונה ) ופורסם במגזין Scientific American. המאמר המציג מצב בו מכונות מסוגלות לבצע משימות באינטרנט בדרך קלה, מהירה ופשוטה הרבה יותר מאנשים בשר ודם.

יתכן שלחלק מהאנשים אשר קוראים את מאמר זה ובכלל את התיאוריות של טים ברנרס-לי זה נשמע כמו מדע בדיוני, אבל לפי טים ברנרס-לי זהו רק קצה הקרחון.

כיצד תעבור רשת Web 3.0 -
בניית אתרים ברשת Web 3.0 תעבוד באמצעות הערות, מטה נתונים (metadata ) ומטה תגים (metatags ) אשר יקראו על ידי רובוטים באינטרנט. לאחרונה ניתן למצוא מספר דוגמאות אשר משתמשות בשיטה זו על מנת ליצור רשת סימנטית על פי התיאוריה של טים ברנרס-לי. פורטל האוכל של Yahoo מיישם ומתבסס על מטה נתונים גם מסד הנתונים Spatial מבית אורקל פועל באותה שיטה בדיוק.

מהן הבעיות אשר עומדות בפני הרשת הסמנטית Web 3.0 ?

עקב האכילס של רשת Web 3.0 הוא הדרישה העיקרית של הרשת להימצאות מטה נתונים בכל דף ודף ברשת. הוספה של מטה נתונים לכל דפי הרשת היא במקרה הטוב לוקחת זמן, משאבים ומקורות כספיים רבים ובמקרה הרע – פשוט בלתי אפשרית !

כתוצאה מבעיה מהותית זו, הדרך היחידה ליישם את רשת Web 3.0 היא להפוך את הרובוטים אשר סורקים את עמודי הרשת למתוחכמים, חכמים ויעילים הרבה יותר. אני מאמין שייקח עוד הרבה מאוד זמן עד אשר נוכל לראות תוצר ראשוני בנושא. אך, אם חברות מתמחות בנושא יצליחו לפתח דרך לסריקת כל עמודי הרשת – זו בהחלט תהיה פריצת דרך חשובה ושלב נוסף באבולוציה האינטרנט שכולנו מכירים, אוהבים ותופסים !

 

גיא לביא, מתכנת עם ניסיון של 12 שנים בתחום האינטרנט, הבעלים של Guru4rent - בית תוכנה בעל ניסיון רב באפיון ופיתוח מערכות אינטרנטיות מורכבות. מתמחה בעיקר בפיתוח אתרים יעודים, בניית אתרים בהתאמה אישית, עיצוב אתרים, עיצוב ממשקי GUI והקמת אתרים יעודיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב