דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוחו של הספק - עוצמתה של האמונה 

מאת    [ 15/04/2009 ]

מילים במאמר: 959   [ נצפה 2095 פעמים ]

כוחו של הספק עוצמתה של האמונה

ערכו התבוננות בחייכם ונסו לראות האם המקום שבו אתם נמצאים היום הוא באמת המקום אליו השתוקקתם ושאפתם?

פעמים רבות אנו יושבים בהרצאה מעניינת , פוגשים אדם מדהים ושומעים ממנו על דרך חיים שהוא מנהל את חייו לאורה, והכל  נשמע כל כך פשוט ובר ביצוע ... רק צריך לדעת לחשוב חיובי... לדמיין את המציאות שהיינו רוצים לחיות... והכל יהיה כל כך שונה ובדיוק כפי שרצינו ... האמנם?

ואז הגענו הביתה ושם פגשנו את עצמנו, ושוב בדלת דפק הפחד והספק,  והקלות או הפשטות של הדברים אותם ראינו קודם נמוגו לאט לאט.

אז מה קרה פה בעצם?

כל אחד מאיתנו מגיע מבית מסוים ומחינוך שקיבל במהלך חייו, ניכסנו לעצמנו תבניות מחשבה ואמונות ובהם ריפדנו את החיים כשהמטרה היא להימנע מכאב וסבל נוספים  בעקבות אכזבה, בושה כישלון ועוד רגשות קשים מסוגים שונים.

קשה לנו כל כך לשחרר את הקולות שליוו אותנו במהלך החיים שסיפרו לנו שאנחנו לא מספיק... או שמאד כדאי שנהיה מציאותיים וריאלים עם שתי רגליים על הקרקע ונפסיק לשגות בחלומות כי החיים הרבה יותר קשים ממה שאנו חושבים...

כל אחד מכיר היטב את המשפטים שלוו את חייו, מעטים הם אלה שדחפו אותם בצעירותם לחלום מעבר לקשת אל המקום שבו הפנטזיות מתגשמות והם האמינו שאם הם רק ינסו לא יהיו להם מגבלות לעולם.

הבנו שלמדנו לקבל החלטות בהתאם למה שלימדו אותנו כנכון או לא נכון, בהתאם לפחדים של הסובבים אותנו או למגבלות החיים שלהם משם ינקנו את האמונות שלנו, הרבה פעמים בחרנו בחירות לא שלנו אך אנו התמודדנו עם התוצאות, כי פחדנו להעיז לשבור את המחסומים.

והנה היום אני אומרת  לכם: אנשים יקרים , אין שום מגבלות בעולם מעבר לאלה היושבות בראשנו, אלוהים בבריאתו אינו מגביל את עצמו אז למה אנו שנבראנו בצלמו ובדמותו ובתוך כל אחד מאיתנו שוכן הניצוץ האלוהי מגבילים את עצמנו? בגלל האמונות שלנו? או נכון יותר לומר בגלל חוסר האמון שבנו?                                                                                                   אבל כדי שנוכל באמת לחוות את החיים במלואם עלינו להבין ולהכיר את אותם פחדים וספקות המנהלים את מוחנו וחיינו,  ולהבין שאין בהם אמת ולמגר אותם. 

כדאי שכל אחד יתבונן בחייו וינסה ללמוד היכן מופיע הספק בחייו  ויבין מהו אותו דבר המעכב אותו מלממש את רצונותיו. עליכם להתבונן  מתי הוא מופיע בחייכם , באיזו סיטואציה ולמה הוא גורם?

המטרה היא לפתח את הידיעה הפנימית והאמונה ולפעול על פיהן.                                         
ישנן מספר מפתחות שיעזרו לכם לפתח יכולות אלו:


    •  המפתח הראשון הוא מפתח ההתנסות: הדרך היחידה לשבור מחסום היא להסכים להתנסות, באמצעות מפתח זה נבין האם הדבר שביקשנו לעצמנו אפשרי או לא, האם הוא טוב ומהנה או לא. באמצעות מפתח זה נגלה את העוצמה האישית שלנו. אנו נבין שלהתנסויות שלנו ניתן להתייחס גם כאל מסע לגילוי העצמי שלנו, כל התנסות מאפשרת לנו לכבוש פסגה חדשה וכך גם נדע שאפילו אנו לא יכולים לדעת מראש לאיזו פסגה יש ביכולתנו להגיע עד שלא נתנסה בפועל.
    •  המפתח השני אומר: כל בחירה ניתנת לשינוי, באמצעות מפתח זה נלמד להעיז להתנסות, הבינו אין בחירה בחיים שלא ניתנת לשינוי , גם הבחירה הגדולה והקשה ביותר ניתנת לשינוי, מלבד שני דברים בלבד שעליהם לא ניתן להתחרט והם: להיוולד ולמות, שאר הבחירות הפיכות, הבנה זו בעצם מלמדת אותנו שהמשפט המפורסם עליו גדלנו "תאכלי את הדייסה שבישלת" הוא לא נכון הברירה נשארת בידינו תמיד אם הבנו שההתנסות שבחרנו לא מתאימה לנו מדוע שלא נשנה אותה? מדוע לסבול? אני ממליצה יקיריי, שנו אף שנו, לעולם אל תסבלו, במקורות כתוב ש"מלאכת הבריאה נועדה להיטיב עם הנבראים" אז למה אנחנו מקלקלים?
    •  המפתח השלישי הוא ההפנמה של כל התנסות בחיינו: אם לא נלמד מכל תהליכי חיינו הרי שכל ההתנסויות תהינה לחינם ואנו לא נפסיק להתנסות באותו השיעור שוב ושוב...הדרך היחידה לגדול ולהתפתח היא ללמוד ולהפנים מכל סיטואציה, תמיד נשאל את עצמנו: מה הייתי צריכה ללמוד משעור זה? מה הוא נתן לי? מה למדתי על עצמי? על אלו דברים לא אחזור יותר? אלו דברים על לשנות? ולהפך מה עלי לחזק? וכן הלאה. כי לפעמים עלינו לעבור דרך פחד כדי לגלות את העוצמה שבנו, ולפעמים לעבור דרך כישלון כדי ללמוד שיש בו יכולת להתמודד ולצמוח... מפתח זה יוצר את האינטגרציה בין כל המפתחות.

עוצמה וידיעה פנימית מולידות את האמונה בעצמנו והן הולכות ומתפתחות בנו לאורך כל חיינו , הדרך לעולם איננה נפסקת ובסיומה של כל התנסות צצה לה התנסות נוספת בכל תחום חיים.

חשוב לי להדגיש, פתיחה לידע פנימי ועצמה מקבלים לא ע"י קריאה מספר או הקשבה להרצאה אלו הם רק כלי עזר, רק הסכמה לרדת מהגדר ולהתנסות ושימוש במפתחות יעזרו לכם להגיע אל מימוש התשוקות שלכם. וזכרו שיעורי החיים לא חייבים להיות קשים אנו לא חייבים לצמוח ולהתפתח ע"י התנסות של כאב, כל התנסות היא שיעור טוב.

גם הידיעה הפנימית מורכבת מ- 3 רבדים, שעליהם לפעול במקביל אחרת נהיה בחוסר איזון ולא נצליח לפעול מהמקום הנכון.

שלושת הרבדים הם: הרובד הרגשי, הרובד הפיזי והרובד הרוחני.


    •  הרובד הרגשי: דרכו אלמד כיצד הבחירה שלי גורמת לי להרגיש ומה מופעל בי כאשר אני רוצה לבחור בבחירה זו או כשאני כבר חווה אותה, דרכו אבין האם הפחד מפעיל אותי, חוסר אונים וכו, כאשר אנו במקום זה החלק המנטאלי שבנו נכנס לפעולה אוטומטית ומתחיל תהליך של שפיטה וביקורת אישית- והדרך לשיתוק היא קצרה. אם נבין זאת נוכל לעשות את תהליך 3 המפתחות ולגבור על כל רגש שלילי.

·       הרובד הפיזי: באמצעותו אבדוק מהי היכולת שלי לממש את רצונותיי בחומר, עד כמה אני קרובה או רחוקה, ואתיישר בהתאם.


    •  הרובד הרוחני: גם הוא כמובן יעסוק בהפנמה למידה והתפתחות.

 

כל הכלים הללו נועדו כדי לאפשר לנו להתפתח ולצמוח ע"י הקשבה פנימית, אל לנו ל"התקע" באף אחד מהשלבים הללו, כי תקיעה זו לא תאפשר לנו לברוא את המציאות הרצויה לנו.

אם אתם נזקקים לעזרה בתהליך או בשיקוף מתאים כדי להבין את מסרי השעורים וההתנסויות שאתם עוברים אז בקשו אחריה , העיזו לרדת מהגדר.

חלמו, צרו והתנסו, זו הדרך היחידה לברוא את המציאות שלכם.

ימים מבורכים ומלאי עשייה
אורנה שיר בן דוד

 

אורנה שיר מורה רוחנית ומטפלת בשיטות משולבות.מנחת סדנאות להתפתחות אישית והעצמה רוחנית
אתר אינטרנט: http://www.nativhaor.com
בכל אחד מאיתנו קיים ניצוץ אלוהי שאותו עלינו להביא לידי ביטוי אך לא תמיד אנו מצליחים לראותו או מעיזים לבטא אותו,ניצוץ זה הוא כה כביר שיש ביכולתו לשנות לחלוטין את מציאות חיינו.זכותנו המולדת היא לקבל את הטוב ביותר שיכול היקום הזה להציע לנו,אך אנו מסתפקים במועט מקטינים את עצמנו מול אחרים,לא מעיזים לפנטז בגדול ומאמינים שאם מחשבות כבירות עוברות לנו בראש הרי הן רק פנטזיות שלא עתידות להתממש.אם רק הינו מבינים שאין באמונות אלה כל ממש וזו רק אשליה של מציאות קיומנו,עולמנו היה נראה אחרת.
אני מזזמינה אתכם לחבור אלי למסע מופלא לגילוי העצמי שלכם פיתוחו והעצמתו.
אורנה שיר בן דוד- נתיב האור



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב