דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רק להיום ארפה מכעס - מעמודי התווך של ה רייקי 

מאת    [ 14/04/2009 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 4411 פעמים ]

תודעה מרפאה שמבוססת על עקרונות הרייקי, מציעה כלים להתבוננות עמוקה ונכונה ברבדים השונים המרכיבים את חיינו, ברשמים המזינים אותנו ובעיבוד המתרחש בתודעתנו. בקורס רייקי 1 - תודעה מרפאה - נלמדים כלים אלו ומתרגלים את השימוש הנכון. עוד על תוכן הקורס. אחד מחמשת העקרונות של הרייקי, אחד מעמודי התווך של הרייקי, מדבר על "רק להיום ארפה מכעס". וטמונה בציווי הפנימי הזה הרבה מאד חכמה, ניסיון וענווה. אי אפשר לדמיין עולם שבו לא נכעס אבל אפשר להתאמן בלשמר נחישות פנימית לא לפגוע בעצמנו ובאחרים, ולצמצם ככל שאפשר את האחיזה שלנו בכעס (או את ההתענגות על הכוח שהוא נותן לנו).

הבודהיזם חקר רבות בנושא הכעס מתוך עניין ומחויבות לשמור על תודעה בריאה. הכעס סווג כרגש הרסני, מרעיל תודעה. פסיכולוגים, נוירולוגים, נוירו כירורגים וחוקרים של מדעי התודעה מוצאים עניין הולך וגובר בשיטות הבודהיסטיות שפותחו במשך אלפי שנים להתמודד עם רגשות הרסניים ומזהמי תודעה אחרים. המפגשים שנערכים לאחרונה בין מדענים לבין נשואי מחקר שמתרגלים תרגולות בודהיסטיות לאורך זמן, או מפגשי הצמרת שנערכים בנושא עם הדלאי למה, משמשים מקור השראה למחקרים רבים.

מדענים מתחילים לדבר על פלסטיות של המח והנפש. הוכח כי תרגול יומיומי במעין חדר כושר לתודעה, מגדיל את גמישות התודעה, ומאפשר התמודדות טובה יותר תוך שהוא נותן מענה עומק לאורחי התודעה הלא קרואים כגון פחד, כעס, קינאה, טינה דאגה, וכו'. מצטברים יותר ויותר מחקרים מדעים שבחנו נזירים בודהיסטים או אנשים שעשו מדיטציה באינטנסיביות במשך שנים ומצאו שלפי קריטריונים ופרמטרים רבים ושונים, אלו שמודטים במשך שנים מפתחים מעין חסינות או עמידות בפני המזיקים התודעתיים שהוזכרו לעיל ובכללם כעס.

ולאלו מבינינו שאין בידם הפנאי, כוח הרצון, הנחישות הדרושה או אין ידם משגת להתנתק ולמדוט ספונים בין כתליו של מקדש בודהיסטי? מה עושה האיש הרגיל שאינו מתאים לנזירות אבל חנוק מנזקי הכעס? לאלו מבינינו שמחפשים שביל זהב - כזה שאפשר לאמץ בתוך היום יום, מבלי לעזוב מקום עבודה, משפחה ומחויבויות אחרות, מציע הרייקי - תודעה מרפאה - אוסף כלים שנגזרו מתרגולות בודהיסטיות ויכולים לשמש כל אדם ובכל גיל - בתנאי שהוא מוכן לפנות עצמו לחצי שעה ביום. תודעה מרפאה ממקדת את המודעות שלנו לאופן שבו נוכל לנהל חיים שלווים ומאוזנים יותר, ולאורך זמן לשפר בריאותנו הנפשית והפיזית.  בד בבד תרגול יום יומי של התבוננות וטיפול רייקי בעצמנו - מגדיל את היכולת שלנו להקשיב לעצמנו ולאחרים, ללמוד מה פוגע, לראות דרכים נוספות שבהם אנחנו יכולים להתנהל מבלי לפגוע בעצמנו או באחרים ועם הזמן לפתח סובלנות כלפי עצמנו וכלפי סביבתנו. וסובלנות - היכולת לסבול או לשאת את האחר או את עצמנו הם התרופה היחידה שאפשרית לכעס המתדפק על דלתותינו השכם והערב. http://reiki-practice.com/category/articles/anger/.

אליס סלפטר M.Sc מאסטר רייקי מטפלת רייקי ומנחה קורסי רייקי - תודעה מרפאה http://www.reiki-practice.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב