דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


PCI 

מאת    [ 07/04/2009 ]

מילים במאמר: 702   [ נצפה 7275 פעמים ]

יש להבין תחילה את הרקע לכתיבת התקן ע"י קונסורציום חברות האשראי העולמי. כלקח מאירועי גניבת נתוני כרטיסי אשראי בעולם הוחלט על ידי חברות האשראי הבינלאומיות להנהיג מדיניות לשמירת נתוני כרטיסי האשראי. מועצת ה  - (Payment Card Industry) PCI פרסמה תקן לאבטחת נתוני כרטיסי אשראי אשר נודע בשם DSS - PCI (Payment Card Industry - Data Security Standard) התקן מחייב כל גוף המעביר, מעבד או שומר נתוני כרטיסי אשראי ובתוך כך חברות סולקות, בתי עסק, אתרי מסחר אלקטרוני וספקי שירות צד שלישי, לעמוד בדרישות שהוגדרו.

 

מועצת ה - PCI מורכבת מחמש חברות האשראי הגדולות בעולם והינה הגוף הבלעדי המסמיך מבקרים מטעמם לבצע הסמכה לאותן חברות העונות להגדרות שנקבעו על ידי המועצה. חברות שאינן עומדות בדרישות התקן מסתכנות בקבלת קנסות והגבלת ביצוע עיסקאות ופעולות אשראי. כל אותן החברות מחוייבות לטיפול מקיף במערכות המידע לשם עמידה מלאה בתקן ובנוסף נדרשות לביצוע ביקורת על פי התקן אחת לשנה. ההסמכה לעמידה בתקן ניתנת לאחר ביצוע בדיקה מקיפה ומילוי כל דרישות התקן, כאשר הפעילות חייבת להתבצע על ידי גוף המוסמך על ידי המועצה לביצוע הביקורת וההסמכה (QSA - Qualified Security Assessors). בנוסף, מסמיכה מועצת ה - PCI חברות לביצוע בחינת פגיעויות (Vulnerability Assessment) לרשתות הארגונים הנדרשים להסמכה (ASV - Approved Scanning Vendors). המועצה מגדירה תקנים ודרישות עבור פיתוח אפליקציות ומוצרים המעבדים משדרים או שומרים מידע ונתוני כרטיסי אשראי.

אם כך למה PCI?

יישום דרישות התקן מעלה בצורה משמעותית את רמת האבטחה בארגון ואת רמת אבטחת נתוני כרטיסי האשראי המאוחסנים, מועברים או מעובדים. תקן ה - PCI כולל 6 פרקים ראשיים ו- 12 תתי פרקים המתייחסים לכלל היבטי אבטחת מידע הנדרשים מהארגון. הפרקים המופיעים בתקן כוללים: בניית רשת מאובטחת, הגנה על נתוני כרטיסי האשראי, ניהול פגיעויות, הטמעת בקרת גישה, פיקוח ובקרה מתמדת על רשת הארגון ותחזוקת מדיניות אבטחת מידע.

התקן מחלק את בתי העסק ל- 4 רמות דירוג המבוססות על כמות הפעולות המבוצעות על ידי הארגון בשנה. על פי רמת הדירוג, נקבעות הדרישות לעמידה בתקן. ככל שכמות הפעולות המבוצעות בכרטיסי אשראי גדולה יותר, הדרישה האבטחתית מקיפה ועמוקה יותר. הארגון מחוייב בביקורת ע"י חברה חיצונית על בסיס שנתי, סקירת הרשת לאיתור חולשות וביצוע מבחני חדירה יזומים.

לגבי מועדים לעמידה בתקן: עד למועד זה היו אמורים כל הארגונים (בכל הרמות) לעמוד בתקן. מאחר והחיים לא פשוטים כל כך, העבירה מועצת ה - PCI את ההחלטה על עמידה במועד לחברת האשראי מולה אתם עומדים, כך שמדובר בתאריך בר משא ומתן (לפחות חלקית). אם מעניין אתכם לקרוא זאת באתר ארגון ה - PCI הכנסו לכתובת הבאה:

https://www.pcisecuritystandards.org/pdfs/pci_qsa_list.pdf

אחת הסיבות העיקריות להגדרת התקן הועלתה כאמור כלקח מאירועי אבטחת מידע שונים בעולם, אירועים בהם נחשפו נתוני כרטיסי אשראי כתוצאה מאבטחה לקויה של המידע וכמובן מהתקפות מרובות וניצול פרצות במנגנוני האבטחה של הארגון על ידי גורמים עבריינים. גניבות מידע אלו הסבו נזקים גבוהים (בכסף ובמוניטין) לבתי העסק ולתעשיית כרטיסי האשראי עצמה.

אורן שני: "ארגון המיועד לבצע הסמכה חייב להבין כי התהליך אינו פשוט ומטרתו אחת - מניעת גניבת נתוני כרטיסי אשראי. לשם כך חייבת הנהלת הארגון להירתם למשימה, בעיקר כצורך עיסקי. סעיפי התקן הקשורים בהצפנת המידע ואיסוף דיווחי בקרה ממערכות, מצריך מהארגון משאבים, ביצוע התאמות הן באפליקציות התומכות והן בתשתיות התקשורת ומערכות הארגון. אי יישום דרישות התקן יגרמו לנזקים עתידים גדולים יותר. ההוצאות עבור עמידה בתקן זולות לאין שעור מההוצאות בעקבות דליפת המידע, שלא לדבר על פגיעה במוניטין הארגון".

שני מוסיף כי: "חברות רבות, גם כאלה הפועלות בשגרה להגברת רמת אבטחת המידע, מוצאות עצמן מבולבלות אל מול דרישות ה - PCI. ביכולתנו לתרגם את דרישות התקן ל"גובה העיניים", בצורה פשוטה ברורה ומעשית. פעילות זו לוקחת בחשבון את דרישות התקן אל מול עלויות התאמה, ומציגה ללקוח את האפשרויות המיטביות לביצוע, כאשר בפועל קיימת כל העת התייחסות לנושא עלות-תועלת ללקוח. לאחר הבנת המצב הקיים בארגון באשר לטיפול בכרטיסי האשראי מבוצע ניתוח פערים מקיף אל מול דרישות התקן ברמת המדיניות והנהלים, תשתיות התקשורת, מערכות ההפעלה, בסיסי הנתונים והאפליקציה. בשלב הבא מבוצע ליווי לשם סגירת הפערים, קודם ע"י רכיבים קיימים בכל אחרת מהרמות, לאחר מכן ע"י השלמות תפורות ללקוח ובשלב אחרון ע"י כלים חיצוניים. עם סגירת הפערים ועמידה מלאה בדרישות התקן, מסופק חזרה מענה מאושר לסגירת המעגל". 

 

הפריצה האחרונה בה נחשפו עשרות אלפי כרטיסי אשראי היא הסנונית הראשונה של חשיפת פרטים באינטרנט. יש לזכור כי למעט מספר כרטיס האשאי, הניתן לשינוי, נחשפו פרטים אישיים רבים ובינהם סיסמאות אישיות, כתובות, טלפונים ועוד. למעשה נחשפו פרטים המשמשים תשתית ל"גניבת זהות" קלאסית. פה לא יוטכלו חברות האשראי לספק מענה שכן את זהותנו לא ניתן להחליף.

 

 

 

 

 

 

 

 

אורן שני, מנכ"ל משותף SecAudit - כי הניסיון הוא ההבדל.  SecAudit הינו משרד המתמחה בתחום הבקרה ואבטחת המידע. למשרד התמחויות מגוונות לרבות ביקורת פנימית, ביקורת מעילות והונאות, ביקורת מערכות מידע וסקרי סיכונים, אבטחת מידע ותחקור נתונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב