דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היכן לפתוח חברה זרה? 

מאת    [ 05/04/2009 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2517 פעמים ]

על היזם הישראלי לבחור בכובד ראש את המדינה בה הוא מתעתד לרשום חברה זרה. בחירת מדינת היעד לרישום החברה הזרה אינה דבר של מה בכך ויש לבצע בחינה מעמיקה של מטרות פתיחתה על בסיס מספר קריטריונים כאשר החשוב שביניהם הוא האם מטרת החברה היא הורדת נטל המס או מתוך שיקול מסחרי/עסקי אחר.

הסוגיות שיש לבחון:
סוגיות מיסוי

שעור מס החברות במדינת היעד: כאשר השיקול העיקרי הינו חיסכון בנטל המס, חשוב לוודא מהו המס הנוהג במדינת הרישום ועל אילו סוגי תאגידים הוא חל.

אמנות מיסוי בינלאומיות: ככל שמדינת היעד חתומה על מספר רב יותר של אמנות למניעת כפל מס, כך גדלה האפשרות ליהנות מהטבות מיסוי, כגון פטור מניכוי מס במקור וכיו"ב.
ככלל, נכון להיום לא קיימות אמנות כפל מס בין מקלטי המס ומדינות אחרות.

הקלות/פטורים על סוגי הכנסות מסוימים: יש להתאים את מדינת היעד בהתאם לאופי ומיקום הפעילות העסקית. כך למשל, במדינות בהן נהוגה השיטה הטריטוריאלית חשוב להקפיד כי אכן הפעילות וההכנסות הינן מחוץ למדינת הרישום.

מיסוי מקומי נוסף: במדינות שונות, כגון במדינות האיחוד האירופי, קיים גם מס על פעילות/צריכה כמו מע"מ (VAT) או GST.
פעמים רבות פתיחת תיק מע"מ הינה רשות ומאפשרת קיזוזים במספר מדינות מלבד מדינת הרישום.


סוגיות מסחריות:
דרישות משפטיות לרישום: רצוי לרשום את החברה במדינה בה הדרישות החוקיות אינן מקשות על פעילותך. כך, רישום חברה במדינה מרוחקת, אשר מחייבת את הגעת כל המנהלים אחת לשנה, תקשה על ניהול הפעילות ותדרוש משאבים רבים.

הסכמי סחר בינלאומיים: הסכמי סחר בינלאומיים הקיימים באותה מדינה מאפשרים התנהלות מהירה ויעילה בין מדינת הרישום למדינה בה תתבצע הפעילות ובכך ניתן לחסוך הן בזמן והן בכסף.

מערכת הבנקאות המקומית: במרבית המדינות אין חובה חוקית לפתוח חשבון בנק במדינת רישום החברה. אולם, אם חשוב לך להחזיק חשבון מקומי, כדאי לבחון את יציבות המערכת הבנקאית, חוסנה הפיננסי ותמיכתה בתאגידים ועסקים חדשים.

נוכחות של בנקים בינלאומיים במדינת היעד: קיומם של בנקים בינלאומיים מהווה עוגן כלכלי במדינות מסוימות ומאפשר לך לפתוח חשבון בנק דווקא במדינת הרישום אם תבחר בכך.

רגולציה לגבי תחום העיסוק הספציפי: קיימות פעילויות אשר חוקיותן מוגבלת במדינות מסוימות ויש להקפיד כי מלכתחילה לא תיבחר מדינת יעד זו לרישום החברה וניהול הפעילות.
בנוסף, מדינות רבות אוסרות פעילות בתחומן אם זו לא תבוצע ע"י תושב או חברה מקומיים ולכן חשוב לבדוק מראש את דרישות הרגולטור על-מנת לקבוע היכן תירשם החברה.

דרישות השוק המקומי: מאחר ששווקים רבים מחרימים חברות שאינן מקומיות, חשוב עוד טרם הרישום להגדיר ולאפיין את קהל היעד על-מנת לקבוע מה חשיבות רישום החברה דווקא באותה מדינה מול האפשרות לרישום במדינה אחרת.

מידת החשיפה של בעלי המניות והמנהלים: מדינות רבות - ובעיקר מקלטי המס - מאפשרות רמת חיסיון גבוהה לבעלי החברה ומנהליה עפ"י חוק. היתרון הוא במניעת חשיפתם של בעלי התפקידים והקושי באיתור שמם דרך רשם החברות.

תשתיות תקשורת מקומיות: תשתיות תקשורת מודרניות, ובעיקר טלפון ואינטרנט, תאפשרנה לך לנהל את פעילותך העסקית ללא תקלות ועיכובים.
בנוסף, ידיעת השפה האנגלית במדינת היעד היא דרישה מקובלת וטריוויאלית היום ומעטות המקומות בהם טרם הפנימו את חשיבותה של התקשורת הבינלאומית.

תשתיות נוספות: במקרה של פעילות עסקית במדינת הרישום או במדינות אחרות, חשוב לוודא כי קיימת כל התשתית הנדרשת לביסוס עסקך - נמלי ים, נמלי תעופה, תעשייה מקומית וכיו"ב.
*הכותב הינו עידו הנדל, מנכ"ל חברת אטלס פתרונות אופשור בע"מ המתמחה בהקמת חברות בחו"ל http://www.atlas-os.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב