דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתחים ולחצים בחיי היומיום - הדרך להתגבר עליהם 

מאת    [ 04/04/2009 ]

מילים במאמר: 756   [ נצפה 2558 פעמים ]

מי מאיתנו לחוץ ומתוח כל יום, או כל כמה ימים, משהו פתאום לא מסתדר או פקיד הבנק מתקשר על הבוקר ומודיע בקול לא נעים, שניגש במהירות לסניף ונסדיר את המינוס שהצטבר. איך אפשר שלא להתעצבן והנה כל היום נהרס לנו, השתבש ורק מחשבה אחת חזקה הולכת איתנו כל היום, כמו תוכי שיושב בראש ואומר..מה יהיה? מה נעשה? איך נסדיר את חשבון הבנק?מחשבה זאת לא מסתיימת כמחשבה בראש בהרבה מן הפעמים ,אלא הולכת אל הגוף שלנו.

לא מפתיע שנרגיש מכווצים, עייפים, מתוחים בצוואר, בעורף ובשכמות ויש אנשים שהמתח יתבטא במקום אחר בגוף, עמוק יותר כמו במערכת העיכול , לא מעט מהאנשים בגלל מצב רגשי של מתח מצטבר ישלשלו והבטן תכאב, יש אנשים שהמתח יתבטא בכאב ראש חזק ולא מרפה. אז מה יש לעשות? איך אפשר להתגבר על אתגר לא נדיר , כמו מצב כלכלי, או כל נושא אחר שלא מסתדר לנו.

איך אפשר להעביר את היום בקלות יותר ולא לתת לבעיה להשתלט עלינו, כך שנוכל להסתכל קדימה ולראות את הפתרון במהירות ובמיוחד בכדי שהבעיה לא תתבטא בגוף ותביא אותנו למצב חולי. אינני מציעה כאן פתרון כלכלי, אני מציעה דרך ייחודית בה תאפשר לך לקחת את החיים בפרופורציה ולא לתת למתחים היומיומיים להשתלט עליך. דרך בה ניתן ללמוד כלים פרקטיים כה פשוטים להפיג מתחים ולראות את הבעיה מתגמדת וכן פתרון מהיר והכי חשוב דרך בה המתח לא יכנס פנימה לגוף אלא יצא החוצה , יתפוגג ולא ישפיע רעות עליך.

שיטת קיי - המבוססת על הרפיה עמוקה בשילוב טכניקות שונות של דמיון מודרך, מספקת מענה לטווח רחב ביותר של בעיות, גופניות וגם נפשיות: פחדים, חרדות ופוביות; שינוי הרגלים - עישון, אכילה נכונה, כסיסת ציפורניים, ניהול זמן וכו?; בעיות שינה, התמודדות עם מתחים, וכן מצבים גופניים שונים, החל ממחלות פסיכו-סומאטיות וכלה במחלות ?אמיתיות? (לפי לואיז היי, שספרה ?אתה יכול לרפא את חייך?, הוא ספר חובה לכל מי שרוצה לשלוט בחייו, לואיז היי אומרת ומאמינה שכל מחלה היא פסיכו-סומאטית).

שיטת קיי ,מאפשרת לרכוש את הכלים שלה בפשטות, ולהפיג מתחים כך שהמטרה שלה היא שהכלים יהיו חלק ממך ובזמן אמת תדעי ליישם ולהיעזר בהם, כך שתראי שהחיים יכולים להילקח אחרת וכל מתח שמנסה להיכנס לחייך , תוכלי לנהל אותו ולא הוא אותך. דרך השיטה , תלמדי להפיג מתחים בעזרת הרפיה נעימה ופשוטה שתאפשר לך במהירות ובקלות להיות במקום הנעים והבטוח שלך. אם גורם המתח נמצא אצלך הרבה זמן, השיטה מאפשרת לך להבין מהיכן גורם המתח מגיע ולמה הוא נמצא ואיך הוא משרת אותך, כך שניתן לעשות עיבוד ולשנות אותו דרך עבודה נעימה עם התת-מודע.

ההרפיה הגופנית מביאה גם להרפיה של החלק המודע והביקורתי בנפש, ולחשיפת התת מודע. כמו בשינה, שבה הגוף רפוי, ופתאום אנחנו מוצאים את עצמנו מאמינים לכל מיני דברים בלתי אפשריים המתרחשים בחלום; כמו בצפייה בסרט טוב, כשאנחנו מוצאים את עצמנו מאמינים לכל מה שקורה על המסך, ומרגישים מה שיוצרי הסרט רצו שנרגיש (לעיתים אנחנו נכנסים גם להרפיה גופנית, ומזילים ריר...); כך גם במצב של הרפיה יזומה, אנחנו יכולים להביא את עצמנו למצב שבו נוכל לשנות את גופנו ואת תחושותינו ב?דרך עוקפת אינבו?. במקום לקחת כדור שאנחנו מאמינים שיעזור לנו, אפשר לדמיין, ו/או פשוט להאמין, בלי לקחת כדור. הדרך הזו יכולה לעבוד גם במצב של ערנות מלאה, אם אנחנו מאפשרים לעצמנו לנטרל את הגורם הביקורתי ולהאמין ביכולותינו. הדמיון המודרך הוא החוליה המקשרת בין סרט טוב לבין חלום: בסרט החושים מודרכים אבל אין מקום לדמיון. בחלום התת מודע לוקח אותנו למחוזות שהוא מחליט, ללא הדרכה מבחוץ.
היתרונות של שיטת קיי רבים מספור:
- טכניקות הרפיית הגוף וההרפיה ממתחים ימשיכו לשמש אתכן לאורך כל החיים. ברגע ששולטים בהרפיה, אפשר להשתמש בדמיון המודרך גם ?שימוש עצמי? ללא מדריך חיצוני, כדי לרפא תחלואים שונים. היתרון הגדול ביותר הוא שאין כאן תלות במטפל או בכימיקלים. כל מה שצריך כדי ליישם את הטכניקה הוא ראש - ויש להניח שאותו אתם לוקחים אתכם לכל מקום.
לדוגמא: היכולת להיכנס מהר להרפיה עמוקה חשובה ושימושית אחרי יום עבודה ארוך כשאין שנת לילה רצופה והזמנים למנוחה קצרים. כך אפשר למלא מצברים גם ב 10-20 דקות.

שיטת קיי שייכת למשפחת ?דמיון מודרך? בשימוש שלה בהרפיה ובחיזוקים חיוביים. מה שמייחד אותה הוא שילוב של כלים טיפוליים כגון בירור החלקים שבתת מודע (כפי שצוין קודם לפי תרפיית הגשטאלט). כלי טיפולי נוסף יכול להיות מידע מגלגולים קודמים או שחזור זיכרון מודחק או ?מוצפן? מחיים אלו (תלוי במה מאמינים), כדי לפתור בעיה שקיימת היום.
- ההדרכה מכבדת את המקום שלך ואין לחץ או עידוד להגיע למקומות אשר אין מוכנות לכך. את הקברניט המחליט לאן ובאיזה קצב.
- בטיפול פרטני בבעיות נפשיות וגופניות (שהן כמובן היינו-הך. ההפרדה בין גוף לנפש היא מלאכותית), אנשים שהיו בטיפול פסיכולוגי קונבנציונלי מדווחים ש?שעתיים בשיטת קיי שקולות לשנה של טיפול? או ?חודשיים שקולים לעשר שנים?.

חשוב לציין שלא מדובר בהיפנוזה, אלא בשיטה שעובדת על התת-מודע גם במצב מודע. כמעין תכנות מחדש של ה?מחשב? שלנו, הוא המוח.
ליהי הראל - לדעת ללדת
דולה, מדריכת שיטת קיי, מדריכת הכנה ללידה, מטפלת בשיאצו, מומחית לנשים בהריון
את בוחרת את חווית הלידה שלך...
0545-451708
lihi.doula@gmail.com
http://www.ladaatlaledet.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב