דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עופרת יצוקה 

מאת    [ 03/04/2009 ]

מילים במאמר: 1498   [ נצפה 3006 פעמים ]

כמה נקודות -

את עזה עזבנו ב2005 בצעד חד צדדי בו הראינו לעולם את נכונותנו ומחויבותנו לשלום בו בזמן שדחקנו את הפלסטינים לפיה וחשפנו את פרצופם האמיתי מה שנותן לנו היום לגיטימציה לנקוט בשיטת בעל הבית השתגע. מי שהכיר את שרון יגיד שזה היה מהלך מבריק במשחק שחמט המזרח התיכון.

במשך 8 שנים נורות רקטות וטילים על ערי דרום ישראל ( למעלה מעשרת אלפים רקטות טילים ופצמ"רים ). בזמן הסכם הרגיעה החמאס הפר מס פעמים את הרגיעה ישראל לא נגררה לתגובה. מזמן סוף הרגיעה ועד תגובת ישראל נורו60 טילים על ישראל. גילעד שליט נחטף.

צה"ל הפיק לקחים התאמן והכין את מערך הקרבי בצורה יוצאת דופן מאז לקחי לבנון לפניי שנתיים וחצי. רמטכ"ל צה"ל גבי אשכנזי הוא מפקד מנוסה ואיש צבא מבריק אהוד ברק שר הביטחון והחייל המאותר ביותר בצה"ל הוא האיש המתאים ביותר לרגעים אלה יובל דיסקין ראש השב"כ שהכין לצה"ל בנק מטרות עצום שמאפשר את גודל המכה המונחתת על החמאס, מודיעין חיוני מדויק ובעל איכות גבוהה, מלבד השימוש במודיעין לביצוע משימה ישנו גם אפקט פסיכולוגי מובהק שמרתיע את החמאס , פחד זה גורם להם להסתתר ולתקשר פחות, דבר שתורם לכאוס שמתרחב בתוך האויב.

כשהיום כל העולם זועק על האזרחים שנפגעים בעזה אנו שואלים מה נעשה ב 3 השנים האחרונות? התחמשות התארגנות מיקוש והכנות למלחמה במקום בכלכלה תיירות חינוך, ישנו תיעוד של כל דבר כל הסטה כל קריאה דתית למלחמת ג'יהאד . כל ירי ממקור אזרחי כמו בית חולים בית ספר מסגדים ובתים של אזרחים מצולם מתועד ומופץ בעולם כך נחשף יותר ויותר פרצופו של החמאס זהו הישג משמעותי וחשוב, כנגד טענות העולם הערבי על מלחמה באזרחים, אנו מודיעים מתקשרים שולחים כרוזים ורק בסוף תוקפים, לעומת אנשי חמאס שמרימים ילדים קטנים וחוצים אתם את הכביש כמגן אנושי. העולם זועק שישנו משבר הומניטארי ושישראל אינה מתירה כניסת ציוד, אך בפועל ישראל בהסברה מבריקה מוציאה סרטי וידיאו מהשטח שמתעד חטיפת ציוד ואוכל של אנשי חמאס והעברתם לשוק השחור ולסחר בצע, ולא לאזחים בני הערובה שהם לקחו.

בעידן המודרני הטכנולוגי בנינו " קייס " צילמנו הקלטנו ותיעדנו כל הוכחה המלמדת מי הוא החמאס ומה רצונו. וזהו הנשק ההסברתי שאנו מפעילים היום בעולם שעובד ומצליח לדחות ולהרחיק לחץ בינלאומי עלינו .

עזה זה לא לבנון - עזה נצורה ואין לאזרחים יכולת לברוח מאזורי קרבות כמו שהיה בלבנון ( צפונה ) אין אספקה שוטפת של ציוד נשק וכולי כמו שהיה בין לבנון לסוריה והים של לבנון. אין ללוחמים לאן לברוח, אין להם יכולת לנוח והם תחת אש כל הזמן זוהי יכולה להיות נקודת מפנה בהיסטורית הקרבות העולמית בו צבא סדיר מצליח להכניע גרילה בשטח אורבאני, כל עוד המבצע ממשיך להתנהל כמו שהוא מתנהל עד עכשיו היום התשיעי. בנוסף זכרון האזרחים שהיו נצורים בביתם בחרדה ופחד יביא למצב בו ההנהגה תתצטרך לתת דין וחשבון לאזרחיה, בטח אם בכוונתם להמשיך בשיגור הקאסמים או כל רקטה אחרת, תושבי עזה יכלו מזמן להיות במצב טוב יותר כמו אחיהם בגדה שהחליפו את הנשק בשתיית קפה וקריאת עיתונים תוך ניהול חיים נורמלים. עזה חזרה 40 שנה אחורה, יתכן והמצב יביא את אזרחי עזה להחלפת שילטון ומיגור החמאס.

הורדנו את הכפפות - אנו מגיבים בצורה שלא נצפתה, אנו נחשבים לוחמים בצבא מודרני בעל ערכים ונורמות מערביות המקדשות חיי חפים מפשע . שנים רבות מנצל העולם הערבי את נקודת הערך שיש לנו לחיים . בהפתעה כזו הם לא חשבו שהם יתקלו, היום אנו עושים הכל לשמור על חיי חילינו ואזרחינו קודם כל גם אם זה אומר להפציץ מסגד או בית על יושביו גם אם רק אחד הוא מחבל. יש מחסן נשק מאוכלס באזרחים נשלחת אזהרה ולאחריה השמדה. חיל האוויר ( להצדיע לו ) מרטש את עזה - תשתיות, בסיסים, מפקדות, ומשרדים כלי רכב, פעילים, ומבוקשים גשרים, כבישים, גגות עם מקלעים, אנטנות ויכולות תקשורתיות, מספק מטרייה אווירת לחיילי ה חי"ר ושומר עליהם בצורה כמעט אבסולוטית. חיל הים ממטיר אש על החוף וסוגר את האופציה המערבית של עזה אין נכנס ואין יוצא גם אם מדובר בירי על ספינות סיוע הומניטארי, התותחנים הייתה ההפתעה הבאה בשעתיים וחצי אלפי פגזים שמטרתם הייתה לפלס את שטח הכניסה של חיילי הקרקע, פיצוץ מאסיבי של שטחים ממוקשים, שטחים עם מטענים ופעילי חמאס מחופרים כל אלה יכלו להיות מכשול, אך כאמור התותחנים השמידו אותם ופרצו את הדרך את שאר העבודה עושה הנדסה קרבית כך חיי הלוחמים נשמרים ( לא כך היה בלבנון ). מלחמה זו מנוהלת לפי תוכנית מדויקת ומנוהלת על ידיי האנשים הטובים ביותר המפקדים והחיילים הטובים בעולם, חיילים בעלי מוטיבציה להגן על הבית.

ישראל מנהלת מערכה מאוד חשובה לא רק עבור תושבי הדרום, זו מערכה שנצפית על ידיי סוריה ואיראן ושאר אויבי ישראל, מערכה בעוצמה כזו תרתיע ותגרום למחשבה שנייה אצל אלו שמתכננים לתקוף אותנו, המשוואה השתנתה, אנו לא ניתנים לצפייה, אנו כבר לא נרתעים מפגיעה במקומות אסטרטגים באזור צפוף ומאוכלס. אנו משתמשים באמצעים טכנולוגים סודיים וחדשים לשיבוש תקשורת , להאזנה, להחדרת שדרים לתוך מהדורת החדשות שלהם ולהפחדתם. גם את זה שאר העולם רואה ונפעם. כך גם אויבינו . לכל זה קוראים שיקום יכולת הרתעתית .

מי שחשב שועדת החקירה למלחמה האחרונה תעלה אבק ולא יגעו בה טעה. אחד הלקחים שהופקו על מנת לתת לצה"ל יכולת שליטה על האינפורמציה הוא השתקת התקשורת וסגירת תחום הלחימה בפניי כתבים זרים וישראלים. עבירה על חוק הצנזורה היא עבירה פלילית. דובר צה"ל עובד בצורה מבריקה ומנהל הסברה נכונה בשפה רהוטה שניכן כי הוכנה הכנה מוקדמת. דובר צה"ל ערני ומגיב מהר רק בעת הצורך, ( מלחמת לבנון השנייה, הייתה מלחמה רעה לדובר צה"ל ). מדי פעם מוציא תמונות וסרטונים מהשטח תוך שמירה ושליטה על התכנים שיוצאים, שימור מורלי לחיילים ולעורף, ומתן מענה לטענות העולם.

חיזבאללה שיושב וצופה מבין היום שהוא העיר דוב משנת חורף, וזו הסיבה שהאיראנים כעסו על חסן נסראללה על חטיפת החיילים ותגובתה של ישראל, האיראנים לא רצו בזה וזו הייתה טעות חריפה של נסראללה, היום כשרואים את איכות צה"ל המשופרת, הכוח המאומן הציוד התיאום מבינים שהסיבה למצב זה זו בעצם מלחמת לבנון השנייה שהעירה את השדים המתים והביא לשנוי הדרמטי, ( ללא מלחמת לבנון השנייה ישנו הסיכוי שהיינו מוצאים את עצמינו במלחמה מול מדינות ערב ולא מוכנים, המערכה בלבנון הביא את צה"ל למצב היום שהוא מוכן ומחסניו מלאים. היום ישנו סיכוי להביא את אויב החמאס על ברכיו לכניעה ללא עוררין , מה שלא נראה בעיראק או באפגניסטן או בלבנון, זהו היבט פסיכולוגי חשוב מאין כמותו למלחמה בטרור העולמי. אם נצליח להביא את גלעד שליט זהו יהיה הישג מרהיב ומוראלי מאין כמותו.

חשפנו בפני העולם את מה שחושב העולם הערבי המתון על החמאס, את השנאה שיש בין חמאס למצרים, הראינו שחמאס זו לא רק בעיה שלנו, אלה גם של מצרים והעולם כולו, הוכחנו בעזרת ראיות מוצקות קשר ישיר בין איראן והחמאס, ובעצם קשרנו את איראן קשר הדוק יותר לציר הרשע . המצרים לא רוצים ולא מוכנים לנוכחות איראנית בדמות זרוע צבאית סוררת חמאס בחצר האחורית שלהם, פתח לצרות, לאי יציבות של שלטון מובארק ושל גאמל בנו בעתיד, כך גם לא רוצים מלך ירדן ומל סעודיה, עוד הישג חשוב של מלחמה זו ואני חוזר על זה זה העימות הסמוי שהפך לגלוי בין מצרים וסוריה, הסרטוני שנאה והסטה שמשודרים היום בסוריה הם כנגד מצרים וכנגד מובארק דבר שלא היה מעולם וכשמדובר בכבוד הערבי ובכבוד נשיאה של מצרים מי שמתיימרת להיות אם כל המדינות הערביות זהו דבר חמור ביותר, מה שחשוב לא פחות ואולי אף יותר זו העובדה שברור לכולם לאמרקאים לרוסים ובייחוד למצרים שמי שעומד מאחורי ההתנהגות הסורית יושב בטהארן ומייחל להרחבת העימות ואולי למלחמה גדולה יותר גם אם זה על חשבון אזרחי עזה בירות או דמשק העיקר שתוסט התשומת לב מפרוייקט הגרעין האיראני.

נכון אסור לשכוח ישנו גיוס מילואים רחב, שמשפיע על כולנו, ובכלל על תפקוד המדינה בשוטף, הסיכוי לחללים ולפצועים הוא קיים ותמיד יהיה קיים, זו מלחמה ואלה הם חוקיה אבל אנו מדינת ישראל וזה גורלנו, אם להסתכל על חצי הכוס המלאה החיילים הצעירים צוברים ניסיון מלחמה ניסיון קרבות ותפקוד תחת אש עדיף שניסיון זה יהיה במערכה בה היתרון מובהק לטובתנו השטח בשליטתנו מסוק יכול להסיק פצוע לברזילי או סרוקה במהירות שיא וללא חשש שיירטו אותו, כל זה עדיף על ניסיון קרבי ראשון מול צבא גדול כשהבלגן חוגג . המערכות בישראל מתרגלות במצב אמת מד"א, משטרה, מכבי האש, פיקוד העורף, בתי חולים, הרשויות המקומיות, מערכת החינוך והשירות הסוציאלי. המערכות הצבאיות, מערכות הבקרה והשליטה האווירית הצבאית והאזרחית, הכל נבדק ומתורגל, מתוחקר ומשתפר מפעם לפעם.

משפט או שניים על תקשורת וערוצים גלויים וסמויים. ערוץ ראשי וערוץ משני. כולנו רואים את אבו מאזן שוחר השלום תוקף את ישראל בתקשורת העולמית וקורא להעניש אותה וכולי, זה בסדר זה מה שהוא אמור להגיד הריי הוא נשיא הפלסטינים והוא חייב להיות זה שמגן ותוקף, אך בערוץ המשני בחדרי החדרים הוא ומובארק והירדנים הסעודים ושאר העולם הערבי המתון מחזק את ידינו ומדרבן אותנו להמשך, אם אבו מאזן יחזור לשלוט בעזה ובכל הפלסטינים זו תהיה תוצאה של מבצע עופרת יצוקה ולא בגלל שום סיבה אחרת. אז לא להתרגש

קשה ככל שיהיה מבצע זה ותוצאותיו, רכב שרוף מתנגש בבית כנסת, איום על קבוצה ישראלית באנקרה טורקיה, ירי על חנות ישראלים בדנמרק, צ'אוס שלח את שגריר ישראל הביתה- גירש, אנטישמיות באנטוורפן,אך אם כל זאת ושכל העולם נגדינו, אנו מי שחי פה יודע את האמת, זהו מצב בלתי נסבל שחייב להיות מטופל, יכולת ההרתעה חייבת להיות חזקה דווקא על מנת שתרתיע ותבטל את המלחמה הבאה, ארגוני הטרור יבינו שהמשוואה השתנתה ומחיר על פגיעה יהיה גבוה ולא צפוי. שליטה של אבו מאזן בעזה יכולה להיות הדרך לשלום עם הפלסתינים. וכמו שציינתי חזרתו תהיה בזכות מבצע זה .

יאיר מרטון
MPR יחסי ציבור יעוץ תדמית ותקשורת.
http://WWW.MARTON-PR.COM
MARTONPR1@GMAIL.COM



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב