דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ישראל כחממה לפטנטים 

מאת    [ 30/03/2009 ]

מילים במאמר: 567   [ נצפה 2655 פעמים ]

ישראל כחממה לפטנטים

מאת: שמואל שי, ממציא בכיר ומנכ"ל חברת ג'נראל מרקטינג סולושיין


השינויים הכלכליים והפוליטיים במדינות רבות הביאו לפתיחות רבה בשווקים הבינלאומיים. כך שאם בעבר יצרן מקומי היה מייצר קודם כל לשוק המקומי ואחר כך חושב על שיווק לחו"ל, היום קודם כל חושבים על שיווק ליעד הכי רווחי. הניסיון מעיד כי למרות עלויות השינוע, היעד הכי רווחי הוא לא בהכרח השוק המקומי הקרוב והמוכר.

כשמנסים לבחון את ישראל, ברוב המקרים נגלה שאנו לא ממש מהווים יעד אטרקטיבי. לא מבחינת הגודל ולא מבחינת השפה, וחברות רבות גם יוסיפו את המצב הפוליטי במדינה.
גם חברות ישראליות מפנימות את חוסר האטרקטיביות בשוק המקומי. למרות שישראל נחשבת כמדינה פרו-מערבית, איננו יכולים להתחרות בתרבות הצריכה האירופאית ובטח שלא בזו האמריקאית, ולכן עיקר מאמצי השיווק שלהן מופנים לחו"ל.
אם תבדקו לעומק תגלו גם שלמספר חברות ישראליות, אין בכלל ערוצי שיווק בישראל, מכיוון שאינן מעוניינות להשקיע משאבים בשוק כל כך קטן.

בניגוד לחברות גדולות שהפנימו כי שיווק לחו"ל הינו כורח ולא מותרות, חברות קטנות אינם ממהרות להפנות את משאביהן לחו"ל. החשש בדרך כלל הוא מהסתבכות בהרפתקה שלא ממש יודעים איך נכנסים אליה, באילו עלויות מדובר ועם מי צריך לעבוד שם. וכך, קורה שחברות אלו אינן מנצלות את מלוא הפוטנציאל שלהם. הדבר נפוץ בעיקר בשוק בפתרונות לצרכנים. המצאות רבות ומוצלחות, משווקות רק בארץ ואינן זוכות לתהודה בינ"ל שיכולה לייצר ליזמים העומדים מאחוריהן את המינוף אותו הם צריכים על מנת להמשיך ולפתח.

התחושה הכללית היא, לפחות בכל הקשור להמצאות לשוק הצרכני, הוא שגודל השוק הישראלי משפיע באופן ישיר על המפתחים הישראלים. שמואל שי, ממציא בכיר ומנכ"ל חברת GMS המתמחה בפיתוח פטנטים ושיווקם, טוען שאסור לאף ממציא לחשוב על השוק המקומי בעת פיתוח הפטנט. "כיום השווקים הבינלאומיים פתוחים, וכל ממציא צריך לכוון את הפטנט שלו, כך שישיג את המכירות הגדולות ביותר".
שי מציע לנצל את ישראל ויכולות הממציאים לשלבי הפיתוח בלבד. "אפשר לראות במדינה חממה לפטנטים. הממציאים יעסקו בפיתוח פטנטים, הייצור והשיווק יעבור למדינה אחרת". שי מסביר שהיתרון היחסי שלנו הוא בפיתוח ולכן צריך לשים את הדגש על פיתוח פטנטים איכותיים. את הייצור אפשר להעביר למדינות בהן עלויות הייצור נמוכות ולשווק למדינות בהן יש פוטנציאל להשיג מתח מכירות גבוה.
שי מציין שאת בדיקת השוק צריך לבצע כבר בשלבים התחלתיים יותר של הפיתוח ובעצם לדעת כבר מראש לאן הולכים לשווק את המוצר ולעשות את ההתאמות הנדרשות לכל שוק. התשובה לשאלה לאיזה שוק כדאי לשווק משתנה "לכל מוצר יש שוק אטרקטיבי משלו. הגידול באוכלוסיה במדינות כמו הודו וסין, הופך אותן לשוק אטרקטיבי עבור חברות רבות, עם זאת, מרבית החברות הישראליות, עדיין יעדיפו את השוק האמריקאי, גם בגלל היותו שוק מוכר וגם בגלל השפה", מסביר שי.

"חממת הפטנטים" שמציע שי אינה רק פתרון כלכלי, היא יכולה להיות התשובה לכל אותם ישראליים שלא עשו כלום עד היום עם הרעיונות שלהם. שי טוען כי "כל ישראלי הוא סטארט אפיסט בפוטנציאל, עם זאת לא כל ישראלי שעלה על רעיון מבריק, יקום ויעזוב את מקום העבודה שלו". חוסר הרצון לקחת סיכון, נובע מסיבות שונות, וחבל בגלל זה לאבד את הרעיון. אם מאפשרים מצב של "חממת פטנטים", הממציא יכול לעבוד על הפטנט שלו בשעות הפנאי ואחר כך לשווק אותו ללא צורך להקים חברה, או לעזוב את מקום העבודה.

שי במסגרת GMS מפעיל בארץ שיטת שיווק ישיר באמצעות הטלוויזיה בדיוק לצורך זו. מדובר בשיטה המאפשרת לשווק פטנטים באופן ישיר ללקוחות בחו"ל באמצעות פרסום בערוצי הטלויזיה, ללא צורך בהקמת מערכי הפצה ושיווק בחו"ל. מעבר לעובדה, כי עלויות השיווק נמוכות יותר, בשיטה זו הממציא יכול להעלם מהתמונה לאחר הפיתוח, מבלי לוותר על הכנסות. הוא יכול להמשיך לפתח את ההמצאה הבאה או לחלופין להמשיך במקום העבודה שלו.







הכותב הנו מנכ"ל ג'נראל מרקטינג סולושיין (GMS) המתמחה בשיווק והפצת מוצרי צריכה (פטנטים) בשיווק ישיר בארה"ב סין והודו. http://www.gmsdrtv.com/

ליצירת קשר ניתן לפנות בדוא"ל sam@gmsdrtv.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב