דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דינמיקה בחדר המלחמה הפיננסי 

מאת    [ 30/03/2009 ]

מילים במאמר: 887   [ נצפה 3211 פעמים ]

תפקידו העיקרי של הגזבר בימינו הוא לוודא שהכסף של הארגון יהיה מושקע במטבע הנכון, במקום הנכון, בזמן הנכון, ובעלות ובסיכון הסבירים ביותר. ניהול פיננסי נכון, המשיג את המטרה הזו, אמור לחסוך לארגון לפחות 1% מהמחזור השנתי של החברה - זאת ע"פ Price, Waterhouse and Coopers.

איך עושים את זה? ומהו בעצם ניהול פיננסי נכון?

ניהול פיננסי נכון לא מסתיים בעבודה על תזרים מזומנים יומי, אלא גם חיזוי נזילות עתידית בדייקנות והתאמת התחזיות הללו, לשעות חירום אפשריות במסגרות זמן מרובות.
קיימים נתונים רבים שגזבר וסמנכ"ל כספים צריכים לקחת בחשבון בזמן קביעת המדיניות הפיננסית של החברה, וכמובן במהלך יום העבודה השוטף.
ניהול נכון כולל בתוכו עבודה על תזרים חזוי, ביצוע השוואות איכותיות של תחזית מול ביצוע ברמה יומית, שבועית וחודשית.
כמובן שההשוואות הנ"ל מיועדות, מעבר לקבלת מידע מדויק על המצב הפיננסי הקיים בזמן נתון - גם לניתוח מצבה של החברה, הסקת מסקנות וקביעת קווי מדיניות ודרכי פעולה בהמשך.
עבודה דינמית מול תזרים המזומנים - כשבחשבון נלקחים פרמטרים רבים, ולא רק מצב חשבונות הבנק - היא זו שאמורה לשפר ולייעל את עבודת הגזבר. ניהול שלוקח בחשבון גם תשלומים, תקבולים, מצב הזמנות פתוחות (ספקים ולקוחות), חשבוניות פתוחות (ספקים ולקוחות), מצב החשיפה המטבעית ברגע נתון ובטווחי זמן שונים, ומצב ההלוואות וההשקעות בבנקים השונים - יהיה מקיף יותר ומדויק יותר. כל הנתונים הללו, מתווספים יחד ופותחים את הדרך לניהול פיננסי יעיל, נכון, אפקטיבי ובעל ערך רב לחברה.

החמ"ל הפיננסי של הפירמה

החמ"ל הפיננסי של הפירמה הוא בדרך כלל הגזברות. ניתן להמשיל אותה לצומת דרכים שמרכז לתוכו את כל המידע הפיננסי שמגיע מכל חלקי הארגון. ככל שהדרכים לצומת פתוחות יותר, מהירות יותר ונגישות יותר - כך זרימת המידע תהיה טובה יותר והתנועה אל הצומת וממנה תזרום כסדרה.

ומדוע חמ"ל? הרי אין אנו עוסקים, חלילה, במלחמה. ובכל זאת, ניהול פיננסי הוא חלק נכבד מהמערכה, שאינה קלה בימים אלה של משק במיתון, עמה מתמודדת חברה. זו יכולה להיות מלחמה על נתח שוק, ולפעמים אפילו על המשך קיומה של החברה בשוק תחרותי וקשוח - ומעבר למערכה המתרחשת במחלקות האחרות של החברה כגון: שיווק, פיתוח וכיו"ב, גם בניהול הכספים יש התמודדות מול מתחרים, יש צורך בתכנון אסטרטגי, ויש כמובן, צורך בבניית טקטיקות של הגנה והתקפה. חברה שיש לה יתרון בניהול הפיננסי על מתחריה - תוכל למקם את עצמה בעמדה טובה יותר הן מול המוסדות הפיננסיים עמם היא עובדת והן מול ספקיה ולקוחותיה.

לכאורה, הדרך לניהול פיננסי טוב נראית קלה ופשוטה. אוספים מידע מכל חלקי הארגון, מרכזים אותו תחת מעטפת אחת, מפיקים דו"חות, מנתחים את המידע ומקבלים החלטות. בפועל, אין זה כך. חברות רבות עדיין מנהלות את הכספים ואת תזרים המזומנים, באמצעות גיליונות אלקטרוניים של תוכנת אקסל. המידע מוזן לגיליונות העבודה באופן ידני, וכמובן, מדובר במידע חלקי בלבד.
כל המידע שנמצא במערכות המרכזיות של הארגון, לא נלקח בדרך-כלל בחשבון, בבניית תזרים המזומנים, ואם כן, כדו"חות שמונחים אחת לתקופה מסוימת על שולחן הגזבר והוא מחליט אם להזינם ידנית למחברת הגזברות.
בחברות רבות אין עדיין אינטגרציה בין "החמ"ל הפיננסי" ליתר חלקי הארגון, והגזברות היא בעצם ישות בפני עצמה ש"נאבקת" על פיסות מידע משאר מחלקות החברה, על מנת לייעל את תהליכי העבודה שלה.

Silver.net V.Treasury - ניהול השרשרת הפיננסית הבין-ארגונית

V.Treasury Silver.net- הינו פתרון אינטגרטיבי המאחד מידע ממערכות הליבה השונות בארגון (ERP, הנה"ח, תקציב) ומהגופים הפיננסיים בהם מנוהלים חשבונות החברה/הקבוצה, לניהול השרשרת הפיננסית הבין-ארגונית וניהול תזרים המזומנים. V.Treasury הינו שולחן עבודה פיננסי, באמצעותו ניתן לבצע העברות בין-חברתיות בחשבונות בשקלים ומט"ח, לבנקים בארץ ובחו"ל. מערכת WEB- פתרון אינטרנטי, מהיר להתקנה וליישום, המספק את מכלול הצרכים של ניהול פיננסי וכלי שליטה ובקרה לניהול גזברות. פתרון מודולארי לחברות מקומיות ועד חברות בינלאומיות, לניהול מרוכז או מבוזר של תזרים המזומנים הגלובאלי Global Cash Management, לקבלת החלטות בזמן-אמת.

V.Treasury Silver.net מסייע בכל היבטי ניהול המזומנים ומספק מבני דיווח והערכה גמישים לניתוח טרנזאקציות פיננסיות, מצבים נוכחיים וצפי עתידי, והוא כולל בתוכו מאפיינים ייחודיים, שביניהם:

· ניהול תזרים מזומנים ברמות וודאות שונות - תזרים יומי Actual; תזרים לטווח הקצר-של הימים הקרובים; תזרים לטווח הבינוני-לרבעון הקרוב (Forecast); ותזרים לטווח ארוך, תוך הפיכת התקציב לתקציב תזרימי
· איחוד מידע ממערכות הליבה השונות בארגון (ERP, הנה"ח, תקציב)
· ניהול תזרים מזומנים במטבעות שונים
· השוואת נתוני תחזית מול ביצוע וביצוע מול תקציב
· ממשק לקליטה של דפי בנק יתרות ושערים מכל הבנקים, חברות האשראי וגופים פיננסיים בארץ ובחו"ל
· ניהול אונקולים, פיקדונות ועסקאות הגנה שכיחות כדוגמת אופציות ו- FWD
· הצגת מידע השוואתי על טרנזאקציות מימון בין בנקים שונים וחשבונות בנק שונים
· הצגת מצב החשיפה המטבעית בעזרת משתנים שונים
· מגוון דו"חות מתקדמים, הניתנים להפקה קלה ומהירה, באמצעות ביצוע שאילתות על מאגר נתונים: הצגת דו"חות ברמות וודאות שונות לפי עץ סעיפי התזרים: ישויות, בנקים, חשבונות, מטבעות ועוד, בהתאם למבוקש

בעזרת המאפיינים הייחודיים, ניתן לקבל החלטות בנושאי מימון והשקעות על בסיס מצב המזומנים הגלובלי של החברה ובהתחשב בנתונים המעודכנים במאגרי המידע של מערכות ERP, הנה"ח ומערכות ליבה נוספות בארגון.

V.Treasury Silver.net מאפשר ניהול תזרים מזומנים מדורג בזמן אמת ומהווה בסיס לניהול מרוכז או מבוזר של תזרים המזומנים מרמה מקומית ועד ניהול תזרים מזומנים גלובאלי- Global Cash Management. הוא מכיל מחברת גזברות וירטואלית גמישה המציגה במסך אחד, חתך תקופות שונות זו ליד זו. מאפשר לבצע העברות אלקטרוניות, המרות, אונקולים ופיקדונות לסגירת יום העסקים מול הבנק, הזנת תנועות מחזוריות על ציר הזמן, מיון הנתונים והצגתם לפי סעיפי התזרים, שמירת היסטוריה לצורך הפקת דו"חות וניתוח נתונים, ומגוון רחב של מאפיינים נוספים, המקיפים את כל תחומי עבודת הגזבר.

Silver.net V.Treasury - מהווה שולחן עבודה פיננסי לגזבר ונותן בידיו את הכלים להגיב לכל מצב (אקטואלי), בכל מקום (רלוונטי), ולתת פתרון (אופטימלי) בזכות גמישות רבה ומבנה מדורג. להתקין ולצאת לדרך.

עוד על Silver.net V.Treasury בקישור הבא: http://www.silvernet.co.il/new_pdf/vtreasury%20for%20web.pdf

איריס גפן-מנהלת תחום בנקאות ארגונית, סילבר.נט
סילבר.נט-פתרונות מובילים לבנקאות וגזברות ארגונית http://www.silvernet.co.il/doc/Silver.net%20Solutions.htm



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב