דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק עצמי - אתה הוא המותג 

מאת    [ 19/03/2009 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 2374 פעמים ]

מעניין לגלות שהמילה פירגון אינה מצויה בלכסיקון השפה העברית , מקורה באידיש (פרגינען) וקשה למצוא מילה מקבילה המתארת היטב את משמעותה. אם כך, לא פעם אנו נאלצים לבצע זאת בעצמנו, כן, לשווק את עצמנו. מנורות האזהרה מתחילות לרצד, המפרגנים אינם נמצאים שם אתם אומרים, "אין הנחתום מעיד על עיסתו" לימדו אותנו מקטנות, ואם נתחיל להתגאות בביצועינו ייתכן ונצטייר כשחצנים, יהירים, גאוותנים והדרך לנרקיסיסטים, אגואיסטים ומתנשאים תיסלל לנו במהירות. ספקנים המתינו מעט, ממש לא. שיווק עצמי אינו בהכרח שחצנות, מיתוג עצמי אינו בהכרח יוהרה.

האמון הוא בסיסו של המסחר. הצעת המוצר הטוב ביותר בתנאים המפתים ביותר אינה מבטיחה לחיצת יד וסגירת עסקה. ללא אמון שאכן המוצר יסופק ויקיים את המצופה ממנו, לא נקבל הסכמה וכמובן לא נהנה מהתמורה. השיווק העסקי מחייב שיווק עצמי. לפני שרוכשים את המוצר, הרעיון או השירות, קונים אותך. אתה הוא המותג.

מותג (Brend Name), מונח המשלב בעברית צמד מילים, מוצר+ תג (תווית) הממחישות בבהירות את מהות העניין, זהו למעשה שם ידוע המזוהה עם יכולות, רגשות ותפיסות בקרב הלקוחות. חברות משקיעות משאבים רבים למיתוג המוצרים המופצים על ידה. ההשקעה מבוטאת בשם המוצר, האריזה, הכיתוב, המיקום, העיצוב הסביבתי, התאורה והריח ועוד ועוד... אך מעניין יותר להיווכח שהאדם המבצע את פעילות המכירה אינו מושקע באותה מידה. באחד הכנסים המקצועיים שבהם הובעה התייחסות לגיוס הסזיפי של אנשי המכירות, דבר הדורש מאמץ רב, כרוך בשחיקה רבה ובהתמודדות בשוק תחרותי הזקוק לכוח אדם רב בתחום זה, שמעתי מנהל מכירות מחברה ידועה את המשפט הבא " אם בזמן הראיון שאני מקיים האדם מולי מסוגל לבטא הברות ובעל יכולת תנועה... אדאג לגייס אותו לשורותיי".

על מנת ליצור כיוונון מדויק לדמות שאותה הייתם רוצים להציג בפני הלקוח, שאלו את עצמכם שאלה פשוטה המורכבת מ-3 פרמטרים עיקריים:

כיצד מצטיירת בעינכם הדמות המושלמת ביותר, שלדעתכם תקרין ותשדר אמינות, נינוחות, ויוקרה?

לעזרתכם, כל ביצוע יחולק לצד הויזואלי (מה שרואים) ולתוכן הנאמר (מה ששומעים) ויפורק לגורמים הבאים:

אמינות

ויזואלי - במידה וניתן האדם ישתמש במוצר שאותו הוא משווק (לבוש באופנה, טיפוח בקוסמטיקה וכו'.), יענוד תג זיהוי עם שם מלא ותפקיד מוגדר, ויתאים את שפת הגוף ללקוח.

תוכן - ציון סימוכין באמצעות עובדות ומספרים (ראו מאמר "האמת שאיש אינו מאמין לה" מגיליון 60), המקצועיות הינה חלק אינטגרלי באמינות המשודרת. אחרת, אמינות זו ריקה מתוכן.

נינוחות

ויזואלי - חיוך, מחוות ידניות, תנוחות גוף מתונות

תוכן - נימת קול רגועה, בטוחה וברורה המעבירה בשטף וללא קטיעות את המסר.

יוקרה

ויזואלי - לבוש מותאם, טיפוח ובישום (מחקרים מעידים שהשפעתה רבה יותר משאנו משערים)

תוכן - כושר ביטוי, שפה עשירה בכלל ובתחום העיסוק בפרט.

עתה, הסתכלו במראה ושאלו את עצמכם, האם זהו האדם שראיתם מול עינכם שחשבתם על הדמות המקרינה תכונות אלו, אם כן, פרגנו לעצמכם. המותג שלכם נהדר

* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב