דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשיין פוגש את יאנג 

מאת    [ 18/03/2009 ]

מילים במאמר: 1027   [ נצפה 3007 פעמים ]

כשיין פוגש את יאנג

בסדנת הטנטרה הזוגית של יגאל אדר מתבוננים, מריחים, מתלטפים, נוגעים, וכל זה נועד בעצם להדק את הקשר ביניכם, להעצים את רגשותיכם זה לזה, ובשורה התחתונה : לשפר את חיי המין שלכם.

מאת : בתיה מלמד
פורסם : מגזין לאישה מדור מיסטיקה 28/5/06
יגאל אדר M.A., מנחה סדנאות לטיפוח הזוגיות , מנחה קבוצות, מורה ומטפל בכיר ליוגה שיאצו וטווינה.

היו להם עשרים שנים מאושרות, ואז התחיל משהו להשתבש. המשיכה העזה של יורם אל מאיה ( השמות בדויים) נחלשה בהדרגה, עד שמצא את עצמו מסתייג ונרתע ומתחמק מכל מגע אינטימי. הוא התחיל לחשוב ברצינות על גירושים, ובניסיון אחרון למצוא את התשוקה האבודה הם הגיעו אל הסדנה "טנטרה ומודעות בזוגות", בהנחיית יגאל אדר. רק שם איתרו את מקור הבעיה והאהבה פרחה מחדש.

"הפילוסופיה הסינית", מסביר יגאל, "מגדירה חמישה טיפוסים אנושיים, שכל אחד מהם מייצג אחד מחמשת האלמנטים - עץ, מים, אדמה, מתכת ואש. לכל טיפוס כזה יש חוש דומיננטי, וכאשר פגשתי את מאיה ויורם, קלטתי מייד שהוא אישיות מתכתית, שהחוש המשמעותי ביותר שלה הוא חוש הריח. אז מה בעצם קרה אצלם? מאיה עברה שינויים הורמונאליים אופייניים לגילה, ואותו בושם שיורם אהב מאוד בעבר, קיבל בשנה האחרונה ריח שונה לגמרי במגע עם עורה, ריח שמבחינת בן זוגה היה ממש בלתי נסבל. במקרה זה, כיוון שהם עדיין אהבו זה את זה, די היה בזיהוי הבעיה ובשינוי הבושם כדי להחזיר את האושר הביתה".

כל- כך פשוט?
" ממש כך, ודווקא הפשטות היא אחד העקרונות האהובים עליי ביותר בגישה של הפילוסופיה הסינית אל החיים".
יגאל אדר (43) הוא מנהל אקדמי "מקום חלומי בגליל"מצפה מנות, מטפל ומורה בכיר ליוגה, טווינה ושיאצו ובעל שלל תארים, ביניהם בחינוך ובהנחיית קבוצות. כבעל ניסיון רב בתחום, יש לו המון דברים מרתקים לומר על גברים, נשים וטנטרה.
"הבעיה השכיחה ביותר בזוגיות", אומר יגאל, "היא קושי בתקשורת, ואנחנו כל כך מערביים בחשיבה שלנו, שאנחנו מדברים בעיקר על תקשורת מילולית ולא מתייחסים לאופנים אחרים של תקשורת, כגון מגע, מבט, הקשבה, ו...כן, אפילו הרחה.

"הטנטרה מציגה פתרונות מעולים לבעיות תקשורת, גם משום שהיא נותנת לנו כלים ליצירת קשר באמצעות כל החושים שלנו וגם מפני שהיא מלמדת אותנו על המהות הזכרית, המהות הנקבית וההבדלים ביניהן.
"כל החוקיות של תפיסת היין (הנקביות) והיאנג (הזכריות) הסינית, אשר מגדירה את ההבדלים בין הנשי לגברי, נועדה ללמד אותנו מהן האיכויות השונות של כל אחד מהמינים. ורק כאשר אדם מבין את המהויות השונות שלו ושל בן- זוגו ויודע להגדיר אותן, הופכת הזרימה ביניהם לאפשרית ונוצרת 'טנטרה' (שמשמעותה המילולית היא מארג) היא ענף של היוגה ( שפירושה הוא 'אחדות'). מטרת היוגה היא להגיע לאחדות עם הקוסמוס וכשלב בדרך להגשמה הטוטאלית הזאת מלמדת אותנו הטנטרה להיות אחד עם בן הזוג שלנו".

האם יש שוני, במובן של הגדרת היין והיאנג, בין זוגות סטרייטים לבין זוגות הומו - לסביים?
"לא, בסדנאות רבות שלי משתתפים גם זוגות סטרייטים, גם הומואים וגם לסביות, ואין ביניהם כל הבדל מבחינת זרימת היין והיאנג. הסיבה היא שאצל כל זוג יש אחד שהוא ייני, כלומר בעל תכונות נקביות דומיננטיות, בעוד השני הוא יותר יאנגי. בהקשר זה מעניין לציין גם שכאשר זוגות לא סטרייטים מביאים ילדים לעולם, הילד מזהה מיד מי הוא ההורה הנקבי שלו ומיהו הזכרי. כל ילד מחפש את הגדרות הזהות האלה, כי אינטואיטיבית הוא יודע שככה זה בטבע ושרק דרך ההפכים הללו הוא יכול להתקיים ולהתפתח". יגאל אדר מייחס חשיבות רבה להגדרות מדויקות, ודווקא בתחום הרוחני.
"הרבה מהטעויות הרווחות בתחום הטיפולים ההוליסטיים", הוא אומר, "נובעות מהגדרות לא מדויקות. לפי הגישה הסינית, מורכבת האישיות של כל אחד מאיתנו מכמה רבדים - הפיזי, הרגשי, הרוחני והמנטאלי - ולכל רובד כזה יש הגדרת מהות מדויקת. למשל אי אפשר לרפא דיכאון קליני, שנובע משינוים כימיים ברובד הפיזי, בעזרת מגע בלבד. את התשובה לבעיה שנובעת משינוי כימי יש לחפש בכימיה, כלומר בתרופות פסיכיאטריות.
"דוגמה נוספת : אני פוגש הרבה זוגות, שמגיעים לסדנאות מתוך אמונה שבעזרת השיפור באיכות הסקס, ייפתרו בעיות נוספות שנובעות מרבדים אחרים. הם צודקים בכך שבכוחו של סקס טוב להשפיע לטובה גם על שאר ממדי הזוגיות, אבל שוב, בעיות ניתן לפתור לעומק רק כאשר מטפלים בשורש שלהן. מכאן נובעת חשיבותו של הטיפול ההוליסטי, כפי שהוא נלמד בסדנאות הטנטרה שלי ובטיפולי הטנטרה הפרטיים שיכול לקבל כאן כל זוג".

בוא ניגע ברובד התכל'ס. מה בעצם קורה בסדנה כזאת?
"כדאי שנגדיר קודם מה לא קורה. בסדנאות הטנטרה מתחבקים מתלטפים ונוגעים, אבל אין חדירה ואין עירום. אנחנו לומדים ליצור תקשורת זוגית דרך כל החושים שלנו, והשלב הראשון מתחיל בהתבוננות ממושכת זה בעיניו של זה. לא פעם מדהים להיווכח עד כמה הפעולה הזאת קשה לביצוע, כי העיניים הן ראי הנפש. הן מגלות המון. ופתאום אתה רואה אנשים, שחיים יחד שנים רבות, נדהמים ונבוכים לגלות, למשל שאפילו גוון העיניים של בן הזוג השתנה והם לא שמו לב לכך.
" אחת הסדנאות האחרונות השתתף זוג שחי יחד כבר שלושים שנה, ולאחר שהגבר העמיק להתבונן בעיניה של אשתו הוא אמר לה : 'לא ידעתי שאני יודע עלייך כל כך מעט'.
"בשלב אחר של הסדנה אני מבקש מהזוגות לשבת זה מול זה על מזרן ורק להחזיק ידיים ולהתבונן בתחושות. זהו דיאלוג שבו הידיים מספרות לנו את בן הזוג שלנו דרך המגע, ובלי הפרשנות המחשבתית, ושוב, מעניין לראות כמה קושי מתגלה אצל זוגות רבים כאשר מדובר במגע נטו. "אני תמיד שואל את הזוגות כמה הם נוגעים זה בזה בזמן סקס, ותמיד מתברר שמעט מאוד. מתברר שסקס נטו זה משהו קצר מאוד, שמדברים עליו הרבה מאוד. לכן, גם כאשר מדובר בזוגות שחיים זמן רב יחד ומדווחים על סקס טוב, יש תוקף לשאלה 'עד כמה אתה באמת אתם מכירים את הגוף שלכם ושל בני זוגכם.'".
אדר מסביר שאחת המטרות של הטנטרה היא להכיר את גופנו, להכיר גם את האחר באותה רמה, ולדעת מה אנחנו אוהבים ומה הוא אוהב. "חשוב לדעת", הוא מדגיש, "שמה שאדם מסוים אהב לפני כמה שנים אינו בהכרח מה שהוא אוהב היום, והדברים האלה מתבררים באמצעות טנטרה.
"איך - באחד התרגילים בסדנה, למשל, אני מוביל את ידיי אל המקום שבו, למיטב ידיעתי, בן זוגי הכי אוהב שיגעו בו. גם בתרגיל זה נחשפות תמיד הפתעות מביכות, כמו במקרה של אותו גבר שהיה בטוח שאישתו הכי אוהבת שמלטפים לה את האוזן, למרות שהיא כבר מזמן סולדת מהמגע באיזור הזה. רק בסדנה הוא גילה שהיא לא רצתה לספר לו על השינוי, כי היא יודעת שהוא בא אליה ממקום אוהב ולא רצתה להביך אותו.
"חכם סיני מפורסם אמר שהחוכמה הנעלה ביותר מפסיקה להיות חוכמה אם לא מיישמים אותה. אני ממליץ לזוגות לערוך 'חוזה זוגיות חדש' בכל שבע שנים, כדי להכיר את השינויים שהתחוללו אצלם ולדעת זה את זה שוב, כי לדעת זה לרצות ולאהוב".
יגאל אדר M.A.בחינוך ומנהל, מנחה קבוצות, מורה ומטפל בשיאצו טווינה ויוגה,סדנאות לזוגיות, מגשר.מנהל אקדמי ב"מרכז אלטרנטיבי"מרכז תקוונו,רח' אחד העם,נהרייה.
yigala62@walla.com
co.il יגאלאדר.www
0502796868



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב