דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להתנגד עכשיו לעסקת שליט 

מאת    [ 17/03/2009 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 4886 פעמים ]

הגיע העת לומר מה שרבים מאד חשים אך אינם מעיזים לבטא בקול. קיים ציבור גדול מאד המשוכנע שהחזרת גלעד שליט בתנאים להם מוכנה ממשלת ישראל היא עסקה שאסור לעשות אותה. משמעות העסקה אינה רק החזרת פעילי טרור רצחניים למעגל הטרור ותשלום בדם רב של נפגעי טרור. משמעות העסקה תהיה הוכחה נוספת שישראל סחיטה, שניתן לאלצה בנקל לנהל מו"מ עם ארגוני טרור ולשלם להם מחירים דמיוניים. משמעות העסקה תהיה הוכחה מוחלטת לכך שישראל מבינה רק כוח וכי הצד היחיד שמבין עובדה זו ומוריד את ישראל על ברכיה הוא החמאס.

ביצוע עסקת שליט וכן ביצוע כל עסקת החלפת חטופים באסירים במאפיינים שהכרנו בעבר, משמעו שישראל נחלה שוב מפלה אסטרטגית מול ארגון טרור. מפלה כזו תחייב בעתיד תגובת יתר של יציאה למלחמה, בכל אירוע חטיפה נוסף,על מנת לכפר על המפלה. בל יהיו אי הבנות מלחמת לבנון השנייה על קורבנותיה היא תוצאה ישירה של המחירים המטורפים ששולמו בעסקאות הקודמות. חלק גדול מהרוגי המלחמה הבאה ניתן יהיה לזקוף לעסקת שליט אם תתבצע. בפני מי תטיחו אז את אשמת הדם שיישפך? האם בפני נועם ואביבה שליט?.

גם בהתעלם משאלת הדם שיישפך והתבוסה האסטרטגית, האם מתן ניצחון בסדר גודל כזה לאויבנו המרים ביותר מבין הפלשתינאים ישרת מטרה כלשהי? האם הוא לא יגרום להתמוטטות הרשות הפלשתינאית, אשר תאבד את שארית סמכותה המוסרית? האם הציבור הפלשתינאי לא יסיק מיד את המסקנה המתבקשת?

אין למדינה כל מחויבות להחזיר חייל שבוי הביתה בכל מחיר. מדינה רשאית ואף חייבת לתבוע מחייל לשרת וגם להקריב את חייו במלחמה וכן אם נדרש להיות שבוי. אין פירושו של דבר שאין להתאמץ להחזיר את גלעד, אבל מאמץ זה חייב להתמקד בגביית מחיר מטורף מהחמאס ומהפלשתינאים עבור החזקתו ומחיר כבד עוד יותר אם תיפול שערה משערות ראשו ארצה.

ברור לי, כמו לכם, כי חצי שעה לאחר שתיחתם העסקה יהיו הפגנות נזעמות ופנייה לבג"ץ מטעם ארגון נפגעי הטרור, פנייה שתידחה כמובן. יישמעו אינסוף נאומי גינוי ותדהמה וסוף סוף יוסבר לעם מהו המחיר האבסורדי ששולם. כך היה בעבר וכך יהיה כנראה גם היום. משום מה אין איש מעיז לומר בגלוי לעם ישראל ובראש ובראשונה לנועם ואביבה שליט את האמת והיא שממשלה חייבת לשקול שיקולים אחרים מאשר השיקול ששוקל הפרט ולמרות כל האהדה לא נשלם ולו במחיר של אסיר פלשתינאי אחד תמורת השבת גלעד-אך ננסה, מבלי להתחייב להצלחה או ללוח זמנים, לחלצו בכל דרך מעשית אחרת.

אם תבצע ממשלת מעבר זו, ממשלה שאין לה ,לגישת בית המשפט העליון, אפילו סמכות חוקית למנות שופט שלום בדימונה, את העסקה האבסורדית העומדת על הפרק, משמעות הדברים כי ממשלה זו בגדה בחובותיה כלפי המדינה, כלפי האינטרסים החיוניים ביותר שלה, כלפי אזרחיה וכלפי הקורבנות בעתיד. אם כך תעשה הממשלה יהיה מקום להטיח בכל חבריה, יהיו היכן שיהיו, את אשמתם הנוראה ואת אחריותם לכל חלל שייפול בעתיד בשל העסקה המבישה המוצעת.

לא קל היה לי לכתוב רשימה זו, כהורה, כמי שאינו אדיש כלל לכאבם הנורא של הורי גלעד וכמי שמחשבתו נתונה לחייל השבוי. סביר מאד כי לו הייתי במקומם של ההורים הייתי נוהג כמוהם. ממשלה חייבת לנהוג אחרת וחייב שיהיה לה העוז המוסרי לומר את הדברים. חובה על הציבור הסבור כמוני להשמיע את קולו ולעשות זאת עכשיו.


עו"ד משה גולדבלט
עו"ד עצמאי העוסק בתחום נזקי גוף,רפואה ומשפט,רשלנות רפואית ,זכויות חולים ונכים.יו"ר הוועדה לזכויות החולה בלשכת עורכי הדין.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב