דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק - S.W.O.T ולהפסיק לתהות 

מאת    [ 17/03/2009 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 3597 פעמים ]

כשוורן באפט נשאל מה לדעתו החוק החשוב ביותר להצלחה עסקית? הוא אמר שיש שניים. חוק מס' 1 - לעסק אסור להפסיד כסף. החוק השני - לעולם לא לשכוח את חוק מס' 1.

עסקים רבים פועלים מכוח האינרציה ואינם מגבשים את דרך הפעולה הטובה ביותר עבורן, חמור מכך, בעלי עסקים נוספים מנהלים את העסק בהפסד ואינם עושים די לשינוי המגמה. בשנות ה-60 בדקו באוניברסיטת סטנפורד את סיבת כישלונן של התוכניות האסטרטגיות של חברות וארגונים רבים. באמצעות תוכנית פשוטה להפליא פותחה שיטת ה-SWOT ובתחילת שנות ה-70 אף אומצה ע"י המגזר העסקי. כוחה של השיטה בפשטותה וביכולתה ליצור שקיפות מיידית על מצב העסק.

השיטה עוזרת להציף באמצעות צעדים פשוטים את המידע החשוב ביותר הנמצא בידכם ולאתר נקודות משמעותיות הנחוצות להצלחה.

צעד ראשון - אבחון

בצעו אנליזה של העסק שלכם באמצעות 4 תכונות עיקריות, היזהרו מקלות ראש, פשטותה של השיטה יכולה להטעות.

חוזקות (Strength)
הגדירו את נקודות החוזק של העסק / הפעילות שלכם, כגון:

· מהם היתרונות הכלליים שלכם? (מוצרים, כוח אדם, שירות, ניהול, תנאי סביבה וכו')

· במה טובים המוצרים שלם מהמתחרים?

· האם יש לכם בידול מאחרים והאם תכונות המוצר או הפעילות אינן ניתנות להעתקה?

· למה הלקוחות הקבועים נאמנים לכם?

חולשות (Weaknesses)

הגדירו את נקודות החולשה שלכם, כגון:

מהם החולשות הכלליות שלכם (כמיוחס בסעיף הקודם)
מה יתרונות המתחרים עליכם?
מה מאפיין את סיבת העזיבה של הלקוחות שנטשו אתכם?
הזדמנויות (Opportunities)

הגדירו את הפרמטרים בעלי הפוטנציאל למינוף העסק שלכם, כגון:

אילו שיתופי פעולה ניתן לעשות?
מהם התרחישים הפועלים בסביבה שתגובה להם תיצור פוטנציאל?
לאלו מגזרים עדיין לא פניתם?
לאלו פלחי שוק עדיי לא נכנסתם?

על מנת "לעלות" על מגוון ההזדמנויות, טיפ קטן. דמינו לעצמכם שאתם מעמידים את העסק שלכם למכירה וברצונכם להסביר לקונה המיועד את הפוטנציאל הגלום בו ושעדיין לא מומש. מה הייתם אומרים?


איומים (Threats)
תגדירו את הפרמטרים העלולים לפגוע בפעילות שלכם, כגון:

· האם חלים שינויים בסביבה העסקית היכולים לפגוע בכם? (כניסת מתחרה, חוק חדש, טכנולוגיה חדשה וכו')

· האם יש קושי כספי נראה לעיין היכול לפגוע במצבת כוח האדם, פעולות השיווק וכו'?

צעד שני - לבחור

בשלב ראשון בחרו מכל תכונה את הנקודה המשפיעה ביותר או בעלת הפוטנציאל להשפעה הגדולה ביותר על העסק שלכם. אל תבחרו הכל תתחילו בתכונה אחת בלבד.

צעד שלישי - לפעול

א. חזקו את החזק ובידקו אם ניתן להעצים ולחשוף את החוזקה בעלת הערך השיווקי הרב ביותר בפני הלקוחות .

ב. אתרו את החולשה הפוגעת בכם ביותר, קבעו לוח זמנים ותוכנית ביצוע לניטרולה.

ג. בחרו הזדמנות אחת בעלת פוטנציאל רווחיות גבוהה ושניתן ליישמה בזמן קצר.

ד. בחנו היטב מהם האיומים בעלי יכולת הפגיעה המיידית ושעדיין הם בראשיתה. כדאי ל"הרוג" אותם כשהם עדיין קטנים.

לעיתים כשתוהים טועים, ל-swot פתרונים
* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב