דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מלכודת הדבש של הלוואה לכיסוי המינוס 

מאת    [ 16/03/2009 ]

מילים במאמר: 539   [ נצפה 4142 פעמים ]

חושבים לקחת הלוואה לכיסוי המינוס? עצרו רגע וחישבו: הלוואה כזו היא בדרך כלל מלכודת דבש.   מתעקשים על הלוואה? חזרו לעשות חיפוש ב-GOOGLE.

אבל אם אתם רוצים להבין למה אולי לא כדאי, ומה כן אפשר לעשות, המשיכו לקרוא.קחו לדוגמא את יעל ואילן - זוג עם שלושה ילדים, שדווקא מרוויח לא רע, 18,000 ש"ח נטו בחודש. יעל ואילן חיים בתחושה שהם לא ממש מבזבזים, אבל איכשהו הם מוציאים 20,000 ש"ח בחודש. בסה"כ פער של 2,000 ש"ח בחודש. לא נורא. הבעייה היא שהפער הזה מצטבר מחודש לחודש. בחודש הראשון הפער הוא רק 2,000 ש"ח. אך בחודש השני הפער הוא כבר 4,000 ש"ח. בחודש השלישי 6,000 ש"ח, וכך הלאה. כלומר קצב גידול המינוס השנתי שלהם הוא 24,000 ש"ח!

המסגרת שלהם בבנק היא רק 20,000 ש"ח.   ואז כאשר הם מתחילים להגיע קרוב למסגרת, מתחיל הלחץ. יעל היא עובדת מדינה וזכאית להלוואות בתנאים אטרקטיביים, ולכן היא לוקחת הלוואה ממקום העבודה בסך 30,000 ש"ח הרי תמיד לוקחים הלוואה לכסות את המינוס "ועוד קצת, שיהיה...".  

הם משלמים בסה"כ 720 ש"ח בחודש ע"ח ההלוואה. לא נורא. למשך שלוש שנים.

ומה קורה עכשיו עם אילן ויעל?

ההכנסות השתנו? לא - עדיין 18,000 ש"ח בחודש. וההוצאות? קודם הן היו 20,000 ש"ח. אה, רגע, עכשיו נוסף החזר ההלוואה, אז ההוצאות גדלו ל-20,720 ש"ח בחודש. אז הפער החודשי הוא 2,720 ש"ח? לא נורא.

ומה עם קצב גידול המינוס השנתי? גדל ל-32,640 ש"ח!
 

אם קודם לכן, לקח לאילן וליעל להגיע למסגרת של 20,000 ש"ח 10 חודשים, עכשיו הם יגיעו לסכנת חריגה תוך פחות מ-8 חודשים.   אז מה אילן ויעל עושים? אין ברירה, לוקחים עוד הלוואה - "בלי הלוואות אי אפשר להסתדר במדינה הזו"...   הפעם לוקחים הלוואה מהבנק. עוד הלוואה של 30,000 ש"ח. הריבית כבר תהיה גבוהה יותר, ולכן גם ההחזר החודשי גבוה יותר - 1,000 ש"ח לחודש. ל-3 שנים.   ונחזור לאילן ויעל - ההכנסות השתנו? לא - עדיין 18,000 ש"ח בחודש. וההוצאות? קודם הן היו 20,720 ש"ח. ועכשיו נוסף החזר הלוואה של 1,000 ש"ח לחודש. כלומר ההוצאות החודשיות גדלו ל-21,720 ש"ח. והפער החודשי? הוא כבר 3,720 ש"ח.קצב גידול המינוס השנתי גדל ל- 44,640 ש"ח! כמעט פי שניים מהקצב הראשון!  

אילן ויעל אולי עוד לא ממש הבינו את זה, אבל הם כבר בעיצומו של סחרור הלוואות. עוד הלוואה לא תעזור! צריך לפתור את העניין מהשורש, ושורש הבעיה נובע מהפער השלילי בין ההכנסות להוצאות. דרך אחת היא לנסות להגדיל את ההכנסות. זה אפשרי בחלק מהמקרים. דרך אחרת, היא כמובן להתייעל בהוצאות.  

אילן ויעל מתבאסים. לא בא להם לקצץ בהוצאות. הם כבר קיצצו כל מה שהם יכלו, כך הם חושבים. הם לא רוצים לרדת ברמת החיים. אילן ויעל לא מבינים ש-1,720 ש"ח שהם משלמים כל חודש על החזר הלוואות כבר הוריד להם בפועל את רמת החיים. כי כל חודש הם בעצם משלמים על הוצאות שנעשו בעבר, ונשאר להם פחות ופחות כסף להוצאות השוטפות. שלא לדבר על חיסכון לעתיד. אילן ויעל מרגישים מחנק, ומחפשים הקלה. הלוואה תיתן להם הקלה זמנית בלבד. תחושה מזויפת של פיתרון. אך הלוואה תכניס אותם לבוץ עמוק יותר.

אז מה יעשו אילן ויעל?   לקחת עוד הלוואה? אם גם אתם חושבים ככה, אתם יכולים להפסיק לקרוא עכשיו ולחזור לחפש בgoogle- הלוואות בתנאים אטרקטיביים.   ואולי לנסות לפתור את הבעייה מהשורש? לאילן ויעל יש חברים שפנו ליועץ לכלכלת המשפחה והוא עזר להם לבנות תוכנית כלכלית ליציאה מהמינוס והתחלת צמיחה. אז אולי כדאי להיעזר בייעוץ כלכלי?
רותי שרון, יועצת לכלכלת המשפחה
http://www.ruthsharon.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב