דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יזמות עסקית - לאבא עשיר יש בן בצ'כיה 

מאת    [ 15/03/2009 ]

מילים במאמר: 613   [ נצפה 2162 פעמים ]

אני מוקסם מצ'כיה על נופיה, ניקיונה, אנשיה, ועדיין לא אמרתי מילה על הצ'כיות. זו הנסיעה השלישית שלי השנה למדינה היפיפייה הזו. רוב הישראלים מכירים את פראג המיוחדת במינה ואת מעיינות קרלו ויוארי המתוירים ללא הפוגה, אך רובם ככולם חוטאים באי הכרת שאר אזוריה היפים. בביקורי הראשון נסעתי לצפון צ'כיה, במהלך הטיול סיפר לנו המדריך על ההרגל המגונה שיש לעם הצ'כי. לכל משפחה יש "חאטה" בנוסף לבית המגורים הקבוע. חאטה היא בית נופש הממוקם בדרך כלל מחוץ לערים. זהו בית המשתרע לרוב על 50-100 מר' עם חצר ירוקה הפרוסה על שטח שגודלו בין מאות מר' לשני דונם. דמיינו לעצמכם בית שכזה הממוקם במורדות ההרים לצידי עצי יער ירוקים, אגמים כחולים, נחל מפעפע או נהר רחב בצבע טורקיז. הכל כל כך יפה, כל כך נקי.

- כמה?

את היופי המרגש מפלחת שאלה ישראלית צפויה.

- עשרות אלפי דולרים וזה שלך.

התשובה המפתיעה.

הראש הישראלי מתחיל לעבוד, החישובים הפיננסיים יוצאים לדרך. השכרת הנכס במחיר אטרקטיבי מאפשרת החזר השקעה סזמן קצר. האדרנלין פורץ, זו הרפתקה מרגשת בסכום נמוך.

בהרצאותיי ליזמים על נטילת האומץ להגשים חלום אישי, השקף הראשון פותח במשפט:

"במוחם של בני האדם עולים במהלך חייהם עשרות עד מאות פעמים רעיונות שלדעתם עשויים להתממש ולהצליח. רוב האנשים מדכאים את הניצוץ, רק קומץ מביא אותם לידי ביטוי".

למרות שאני יזם בנשמתי נרתעתי עד היום מלחפש הזדמנויות עסקיות בחו"ל, אך כשהאדרנלין מתחיל לפעפע קשה לעצור את היצירתיות. גם עכשיו אני רוצה להימנות על הקומץ.

חזרתי לצ'כיה ואיתרתי את הישראלי שכולם דיברו עליו כמבין בתחום. להפתעתי מצאתי בחור צעיר, הוא חדור מוטיבציה, נעים, לבבי ובעל יושר אישי המנפץ מיתוסים רבים על הישראלים

המכוערים בחו"ל. הוא הגיע לצ'כיה לפני מס' שנים, הכיר בחורה צ'כית מקסימה והקים איתה

משפחה. בעזרת חוצפה ישראלית (חיובית) מעט כסף וראייה ארוכת טווח ייסד עסק המשווק בהצלחה את מוצריו בצ'כיה וגרמניה, בבעלותו 2 דירות + 2 דירות נופש ומבני תעשייה בשטח כולל של אלפי מר'. ההספק הניכר בגיל כה צעיר מעלה את המסקנה המהירה שהוא הגיע עם כסף רב. המציאות לדבריו קצת אחרת.

- איך עשית את זה? אני שואל בסקרנות

- הכל בזכות אבא עשיר אבא עני

- קראת את הספר?

- שמעתי לאבא


די מהר הבנתי שאביו משמש לו כמודל להצלחה וכמורה רוחני. תחשוב בגדול ותגרום לכסף לעבוד בשבילך. זה המוטו. תורתו של רוברט קיוסאקי, מחבר הספר אבא עשיר אבא עני (אם עדיין לא קראתם, רוצו לקנות) נראית בצ'כיה צלולה וברורה יותר.

קיוסאקי הפך למיליונר בגיל 47, הישראלי מצ'כיה, אם ימשיך בקצב זה, יוכל לעשות זאת בגיל צעיר יותר.

תובנתו הפשוטה של קיוסאקי נראית במבט ראשון כלעג לאינטליגנציה "נכס הוא משהו שמכניס כסף לכיס שלי. התחייבות היא משהו שמוציא כסף מהכיס שלי. זה כל מה שעליכם לדעת. אם אתם רוצים להיות עשירים, פשוט העבירו את כל חייכם ברכישת נכסים". נו באמת, הרי זה ברור אנחנו אומרים.

אבל אם זה כל כך ברור למה רוב האנשים לא עושים את זה? אם כולם יודעים, למה לא כולם מיליונרים? כנראה ששוב המרחק בין ידיעה למעשה נותר עצום. רוב האנשים מבינים, הניצוץ הופיע בעיניהם ובאותה מהירות הם דאגו לכבות אותו.

הדאגה לביטחון משאירה את רוב האנשים במלכודת הדבש. המוכר והידוע נראה במבט ראשון חם ומלטף, במבט שני "הסיכון הגדול ביותר הוא לא לקחת סיכון" (רובין שארמה). אין בדבריי ביקורת על האדם השכיר, גם כשכיר ניתן לממש את מלוא הפוטנציאל האישי, אך אם נמצאים במקום שאין בו סיפוק והנאה ואינו מוביל לרווחה כלכלית המאפשרת להגשים את החלום האישי, כאן טמונה טעות חיים. או שתלמדו לאהוב את מה שאתה עושים או קומו ולכו לעסוק במה שאתם אוהבים. נכון, כאן אין ועד עובדים, משכורת בטוחה ומתנה לחג, אך כאן גם טמונה היזמות, סם החיים של העשייה האנושית וכאן גם יכול להיות טמון סם החיים שלכם. לאבא עשיר יש בן בצ'כיה, אך גם בישראל כולנו יכולים להיות ילדיו.

האם יש כללי בסיס ליזמות? בהחלט. על כך ארחיב במאמר הבא. חג שמח.



* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב