דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על חינוך ואיכות הסביבה 

מאת    [ 14/03/2009 ]

מילים במאמר: 285   [ נצפה 3133 פעמים ]

קשה להתעלם מהעובדות בשטח - למרות כל הבקשות והאזהרות עם ישראל עדיין מתייחס לשמירה על הסביבה כמשהו שולי, כזה שהאחר צריך לעשות ולא הוא. חופי הים עדיין מלוכלכים (תופעה חדשה - אנשים אוספים את הזבל שלהם לאחר הבילוי בחוף אבל לא לוקחים איתם את השקיות מלאות הזבל, משאירים אותם לחסדי העורבים והכלבים שיפזרו אותם שוב על פני החוף), שמורות הטבע מזוהמות, אין מיחזור (למעט מיחזור בקבוקי זכוכית - מה שמקנה לממחזר תמורה כספית...) והחיסכון במים לא נראה באופק למרות שתחתית הכינרת כבר נגלית ברור יותר יום אחר יום.

כמובן שהוצאו חוקים שאמורים לאכוף את כל אלו ועדיין, התופעות חוזרות. ניתן להאשים את רשויות החוק בכך אך האשמה תחלוף עליהם ותעבור לתקציבי המדינה ולכך שבמציאות אין פשוט מספיק כסף על מנת לאכוף חוקים אלו (הידעתם שבישראל על כל 50 ק"מ של רצועת חוף מופקד רק פקח אחד?).

אז מה הפיתרון? כדי לשמור על איכות הסביבה ולשפר את איכות חיינו וחיי כדור הארץ צריך למצוא פיתרון אחר. ופיתרון זה יגיע מהחינוך. כמו שבעבר הצליחו בעזרת חינוך העם להגן על זני הפרחים הנכחדים בעזרת הסברה, כתיבת שירים וסחיפת העם כולו ניתן לעשות זאת גם בעניין איכות הסביבה.

הפעולה צריכה להתבצע מגיל מוקדם, גיל הגן. בשיעורים מיוחדים שמבהירים כבר לפעוטות את המצב השברירי של כדור הארץ ומדוע הוא הגיע לשם, כיצד ניתן לשנות זאת והחשוב ביותר - מה כל אחד ואחד מאיתנו (כן, כן, גם ילדים בגן) יכול לעשות לגבי זה. חינוך כזה, למודעות ולאקטיביות אישית ישפיע על האזרחים לאורך השנים. אם מגיל צעיר הם יבינו באמת שזריקת עטיפה של מסטיק בארגז החול בגן פוגעת לא רק בהם אלא בכל אזרחי כדור הארץ ובאמת יפנימו זאת, בגיל מבוגר יותר הם יאספו את הפסולת לאחר הפיקניק, לא ירוקנו את מאפרת הרכב דרך החלון וירחצו את הרכב בדלי ולא בצינור.
אייל מושקוביץ או אחד מבין יוזמי ובוני פרוייקט EcoFriendly. אתר להגברת המודעות לאיכות הסביבה לגילאים הצעירים. עזרו לנו לפתח ולקדם את הפרוייקט - קשרו אלינו מאתרכם על מנת להגביר את התנועה אליו (כתובת האתר http://www.EcoFriendly.co.il).



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב