דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עזרה ראשונה הומאופתית! חבלות, פציעות,נקעים ושברים 

מאת    [ 10/03/2009 ]

מילים במאמר: 901   [ נצפה 4835 פעמים ]

   

לכולנו זה קורה מידי פעם: אנו נתקלים בבעיה פיזית קטנה ופתאומית, הנובעת ממקור חיצוני, כגון חבלה או פציעה אשר מטרידה אותנו ומסיחה את דעתנו. לעיתים מדובר בעקיצת דבורה שמבהילה ומעצבנת או סתם כאב ראש ממושך שנגרם משהייה ארוכה מדי בשמש הקיצית.

גם פצעים, חתכים ושפשופים, כאבי שרירים, נקעים, פריקות ומתיחות, שברים, נשיכות, דקירות, כוויות וטיפולי שיניים עשויים להוות מטרד רציני בחיי היום יום. במקרים כאלו, היד נשלחת אוטומטית למדף האקמול וחבריו, אולם ההומיאופתיה מציעה מספר הכנות הומאופתיות (השם הנבחר לתכשיר ההומאופתי) שכדאי להחזיק בבית, המסוגלות לתת מענה טוב לבעיות כגון אלו.

ההומיאופתיה היא גישה רפואית אשר פותחה בגרמניה בסוף המאה ה-18. כרפואה הוליסטית, ההומאופתיה רואה את האדם כמכלול שלם אשר קיים בו קשר רציף בין הגוף לנפש. במקרים של בעיה היקפית ועמוקה יותר מעקיצה, פגישה עם הומאופת מקצועי תכלול ראיון מעמיק והתאמת הכנה הומאופתית. ההכנות ההומאופתיות מעודדות ריפוי מהיר, חידוש החיוניות ומאפשרות לגוף לרפא את עצמו. ההכנות מורכבות ממקורות שונים ומגוונים כגון צמחים, מלחים ומינרלים, אינן מבוססות על בסיס כימי, ולכן מתאימות לכל שלב וגיל בחיים.

למקרים הנובעים מסיבה חיצונית לאדם יגיבו רוב האנשים בצורה דומה. זו הסיבה שיש מספר הכנות הומאופתיות אשר אפשר לצפות מראש שיתאימו למצב, וזאת בשונה מהתנהלות הטיפול ההומאופתי הכרוני המתייחס לאינדיבידואל כשלם ובוחן לעומק כל מקרה ומקרה. המדריך הניתן פה מתמקד בחבלות, פציעות, נקעים, פריקות, פגיעות במפרקים ושברים. כל אדם יכול להפיק תועלת ממדריך זה, בעיקר הורים לילדים  ואנשים העוסקים בספורט, אך המדריך שלהלן אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

***

Arnica

צמח זה נקרא גם "טבק ההרים", והוא גדל בהרי אירופה וסיביר. ההכנה ההומאופתית מופקת מהצמח כולו, כולל השורש. הכנה זו היא הבחירה הראשונה בכל מקרה של טראומה כגון חבלה, פציעה, נקעים, שברים, תאונת דרכים וניתוחים. ה-Arnica עוזרת גם לטראומות עם נזק רקמתי, במצבים בהם ישנה חבלה ללא דימום חיצוני, עם נפיחות,  המאופיינת בשטף דם פנימי ומכוסה בסימנים שחורים וכחולים.

כאשר אזור החבלה ללא דימום חיצוני אפשר להשתמש גם במשחת Arnica חיצונית.

Arnica מתאימה במיוחד למצב בו לפציעה מתלווה חשש של הנפצע שיתקרבו אליו. תגובה אופיינית היא האמירה "הכל בסדר", והפצוע רוצה שיעזבו אותו לנפשו. ההכנה מתאימה גם לטראומה מתוכננת, כגון עקירת שן.

ברוב המקרים ה-Arnica תהיה ההכנה ההומאופתית הראשונה לתת. לאחר ההטבה של הטראומה הראשונית ייתכן שהכנות אחרות יתאימו יותר.

Aconite

הכנה זו מופקת מפרחיו, גבעוליו ועליו של צמח ה"אקוניטון" הרפואי, שאותם קוטפים כאשר הצמח נמצא בשיא פריחתו. ההכנה מתאימה במצבים של אירוע שהתרחש במהירות ובפתאומיות, באופן בלתי צפוי. הסימפטומים מתקדמים במהירות, הכאבים חזקים ובלתי נסבלים. הנפצע נראה חיוור מאד, המום ומרחף. הוא מפוחד, מיואש ומבולבל, ומצהיר כי אינו יודע מה קרה לו.

Calendula

ההכנה מופקת מהתפרחת ומן העלים הטריים של צמח "ציפורני החתול". היא ידועה כמזרזת החלמתם של פצעים, שריטות וחתכים, כולל חתכי ניתוחים. ההכנה מגרה את הגוף לתהליכי חיטוי ומסייעת לעצירת דימומים. אפשר להשתמש בה כמשחה חיצונית, והיא מתאימה גם לפצעים פתוחים.

Hypericum

לצורך הפקת ההכנה משתמשים בצמח ה"פרע", היפריקום פרפורטום. השימוש הוא בצמח הפורח כולו.

ה-Hypericum מתאים למקרי טראומה במערכת העצבים והוא עוזר במצבים של פגיעה בחוט השדרה ובעצם הזנב. הצמח מתאים לשימוש במצבי פגיעה באזורים המכילים קצות עצבים רבים, כקצות אצבעות הידיים והרגליים, ולכן מתאים למשל לאצבע הנמעכת מטריקת דלת או במקרה שחפץ כבד נופל על אצבעות הרגליים. ההכנה מתאימה גם לאחר טיפול שיניים הכולל פגיעה בעצב, כגון טיפול שורש או עקירת שן. בדרך כלל מקובל לתת קודם Arnica ורק לאחר מכן .Hypericum

Ledum

הכנה המופקת מצמח "רוזמרין הבר", הגדל כשיח באירופה ובקנדה. ההכנה מופקת מהצמח כולו, והיא מתאימה לפגיעות שנגרמו מחדירת גוף זר, דוגמת מסמרים, שבבי עץ, זריקות וכדומה.

המצב האידיאלי לשימוש בהכנה זו הוא כאשר האיבר הפצוע מרגיש קר למגע, מעקצץ או רדום, והצבע מסביב למקום הפגיעה הינו כחלכל. הפצוע יחוש שהכאבים מוטבים באמצעות קומפרסים קרים. ההכנה מתאימה לפגיעות בעיניים, בעיקר בחבלות יבשות כגון "פנס" בעין. ההכנה משמשת גם במצבים בהם ההחלמה מתעכבת וה-Arnica אינה מועילה.

Ruta

ההכנה מופקת לפני פריחתו של צמח ה"פיגם הריחני", המכונה גם "עשב החסד". מיועדת בעיקר לפציעות בגידים, וכמו כן לפגיעות במעטה העצם, במרפק, בפיקת הברך, בקדמת השוק, בשורש כף היד, בקרעים או פציעה כתוצאה מעומס יתר. מתאימה גם לזירוז החלמתם של עצמות לאחר גיבוס ונקעים, וכאשר הדם המצטבר מתחת לעור הינו בצבע כחול ושחור.

Symphytum

ההכנה ההומאופתית הזו מופקת מהשורש הטרי של צמח ה"קומפרי". משמשת בעיקר לזירוז החלמתם של העצמות, הסחוס, קרום העצם, הגידים והרצועות. ההכנה מיועדת לאיחוי מהיר של שברים (לאחר שחלקי העצם הוחזרו למקומם וגובסו). ההכנה אף עוזרת לפגיעות טראומטיות בגלגל העין או בעצמות שמסביב לעין. ניתן להשתמש בה כאשר אין שיפור לאחר שימוש ב-.Ruta

Rhus toxicodendron

הכנה זו מופקת מעליו הטריים של צמח האוג הארסי, הנקטפים בלילה. מיועדת לשימוש במקרים של נקעים, פריקות, ופגיעות במפרקים, ובמצבים של מתיחות או עומס יתר. יעילה במקרים בהם המפרק חם, נפוח וכואב, והפצוע מרגיש החמרה במצבו במנוחה ובתחילת תנועה, אך חש הקלה כאשר התנועה היא מתמשכת.

***

הפקת ההכנות ההומאופתיות היא תהליך מורכב הכולל כתישת חומר המקור, הכנת תמיסת אם, דילולים וניעורים רבים וזאת לפי חישובים מדויקים. הדבר מורכב ודורש מיומנות ומומחיות, לכן אין אנו עושים זאת בבית אלא רוכשים את ההכנות ההומאופתיות בבתי המרקחת המתמחים בכך.

המינון המומלץ לרוב במצבי עזרה ראשונה הוא 15c או  30c, שלושה גלובולים למציצה מתחת ללשון. במצב של עזרה ראשונה אפשר לקחת את ההכנה הומאופתית בתכיפות של בין כמה דקות לכמה שעות, לפי חומרת הפגיעה. במצב של הטבה יש לצמצם את תכיפות השימוש, ותמיד מומלץ להיוועץ בהומאופת מקצועי (הרשום באיגוד הארצי).

אחסון: באחסנה נכונה, ההכנות ההומאופתיות תקפות זמן רב, אך יש לשמור אותן הרחק ממכשירים חשמליים,  ריחות חזקים (כבשמים או חומרי ניקוי) והרחק ממקור חום ושדות מגנטיים, כגון פלאפון ומחשב. את ההכנות ההומאופתיות יש לשמור סגורות בבקבוק המקורי.

 

שמי מיכל יהושע , הומאופתית קלאסית מוסמכת RCHom
חברה באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית ובלשכה למקצועות
בריאות משלימים.
מייסדת מרכז "שפירית" לקידום ההומאופתיה.
בוגרת מכללת "מדיסין" ולימודים גבוהים ב"אלמה".
בוגרת התמחות במספר קליניקות ובתי חולים להומאופתיה בישראל ובהודו.
מטפלת בבני אדם וגם בבעלי חיים.
קליניקות בתל אביב, רמת גן ובאר שבע.
טלפון: 052-5758087
אתר וכתובת מייל:
http://shapirithome.com/
http://shapirithome.com/?page_id=6
michal@shapirithome.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב