דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הגורם הפסיכולוגי להצטרפות למועדוני לקוחות? 

מאת    [ 09/03/2009 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 2151 פעמים ]

האדם מובדל משאר החיים על פני האדמה ביכולת התבונית לבטא במילים את מחשבותיו. כחלק מאותה יכולת קיימת גם ההבנה כי מה שטוב לאחר ודאי טוב גם לי. לכך מצטרפת ההוכחה המוצקת אשר קרויה בפי רוב - מועדוני לקוחות. פלטפורמה זו מאפשרת לאינדיבידואל להצטרף לקבוצה ולהיות חלק ממנה על מנת להיטיב עם עצמו בשל גודלה של הקבוצה. וכמו בימי עבר בהם שבט חזק נמדד בגודלו, כך גם היום, ככל שמדובר באותם מועדוני לקוחות.ההשתייכות שלנו היא השתייכות ראשונית למשפחה, השתייכות לעם, למפלגה פוליטית, השתייכות למקצוע שלנו ולמעמד שלנו. תחושת השתייכות אפילו אל מועדוני לקוחות מעניקה לנו ביטחון, משפיעה על הדימוי העצמי, מפיגה חרדות, ומאשררת את קיומנו. בזמנים עברו תחושת הקהילה היתה מבוססת דיה ולא נדרשה למאמץ מיוחד כדי לתחזק אותה; במאה העשרים, עם המעבר אל הערים הגדולות תחושת ההשתייכות התערערה ואנשים חוו תחושות חרדה, בדידות ואובדן תחושת זהות.מועדוני לקוחות פונים בדיוק אל הכמיהה להשתייכות ומציעות לה סוג של פתרון; בסיטואציה רגילה, אדם מחפש מוצר, נכנס באופן אקראי אל אחת החנויות הרבות המציעות את אותו המוצר, רוכש אותו וחוזר אל ביתו. בסיטואציה כזו, אותו לקוח מקבל את המוצר הספציפי שעבורו הוא נכנס לחנות, אך ברמה הרגשית הוא נותר מנותק - המוצר לא משקף את היותו אדם מיוחד, הוא נותר אנונימי, איש לא מכיר אותו והוא לא מכיר איש מנותני השירות. אותו לקוח לא יוצר קשר של נאמנות או השתייכות אל החנות האקראית אליה נכנס, הוא אינו בוחר בה באופן מודע, ואינו מתוגמל על הבחירה הזו כמו בדוגמת ההשתייכות אל מועדוני לקוחות. מועדוני לקוחות יוצרים עם הלקוח קשר של מחוייבות הדדית, מספקים לו תחושת השתייכות, הכרה בהיותו אינדיבידואל ומתגמלים אותו על הנאמנות שלו. כאשר לקוח בוחר להשתייך אל מועדוני לקוחות הוא יוצר היקשרות רגשית, אפילו תת-מודעת אל בית העסק; מבחינת הלקוח בכל קנייה במקום ושימוש בהשתייכות אל מועדוני לקוחות, הוא חוזר אל מקום מוכר, אשר פונה אליו בשמו הפרטי (הכתוב על כרטיס הלקוח שלו), זוכר את יום ההולדת שלו, מעניק לו הנחה ותיגמול על נאמנותו, ו"מעדיף" אותו על פני הלקוח האנונימי אשר לא משתייך אל מועדוני לקוחות. הקשר הבלתי אמצעי, המנותק ולא תלוי במוצר הספציפי אשר מוכר בית העסק, עונה על הצורך הבסיסי של האדם המודרני שיכירו בקיומו ויזהו אותו כנפרד מן ההמון נטול הפנים.
שי גולן - מנכ"ל Simply Club
Simply Club היא החברה המובילה להקמה וניהול מועדוני לקוחות על בסיס מידע במטרה למצות את פוטנציאל העסקי של הלקוחות הקיימים.
בניסיון רב אנו מנהלים מועדוני לקוחות לחברות מובילות בתחומן ומקדמים באמצעות ניהול חכם של מועדון הלקוחות את המכירות תוך הקפדה על בניית מערכת יחסים ארוכת טווח בין בית העסק ללקוחותיו.
אתר הבית- http://www.simplyclub.co.il
טלפון- 09-9511463



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב