דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוק ההון וול סטריט המשבר והזדמנויות שנוצרו 

מאת    [ 08/03/2009 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 2391 פעמים ]

לאן מועדות פני שוק ההון?

שוק ההון מושפע מגורמים רבים. נתוני מאקרו כמו שיעור הריבית, מדד מנהלי הרכש, נתוני שוק התעסוקה כמו שיעור האבטלה, אובדן משרות, ונתוני שוק הנדל"ן יפעילו לחצים על המשקיעים בשוק ההון.

ככל שנתוני המאקרו, נתוני התעסוקה ונתוני שוק הנדל"ן ימשיכו להצביע על מומנטום שלישי, כך הם ימשיכו להוביל שוק דובי, דהיינו ירידות במחירי מדדי שוק ההון.

אם עד לפני מספר חודשים, כלכלנים רבים סברו כי תחתית השוק נמצאת ברף של ה- 8,000 נקודות (מדד הדאו ג'ונס), המשקיעים רואים כיום בדאגה רבה כיצד מתקרב השוק לתחתית חדשה של 6,000 נקודות.

כיום, הערכות כלכלני ואנשי שוק ההון נעות מתחתית אופטימית של 6,000 נקודות לתחתית פסימית של 5,000 נקודות במידה ונתוני המקרו הרעים ימשיכו לזרום, שיעור האבטלה יעלה מעל 9.1% ומחירי הנדל"ן ימשיכו לצנוח.

 

מתי השוק יגיע לתחתית?

ההסטוריה של שוק ההון מראה כי ישנו קשר ישיר בין סיום המיתון לבין תחתית השוק. מדדי שוק ההון הגיעו לתחתית מספר חודשים (4-5) לפני סיום המיתון בעבר. כמו כן קיים קשר בין שיעור האבטלה לתחתית שוק ההון. שוק ההון מגיע לתחתית בממוצע כ- 9 עד 10 חודשים לפני ששיעור האבטלה מגיע לשיאו.

בנוסף, בנסיון לחזות את שינוי המגמה בשוק ההון, משקיעים יעקבו אחר שינוי מגמה בשוק הנדל"ן, שיפור במדד אמון הצרכנים ושיפור במגזר הפיננסים ובעיקר במתן אשראי. שיפור בנתונים אלו יביא באופן הדרגתי לשיפור בשוק ההון.

כלכלנים מעריכים ששוק ההון ימשיך במומנטום השלילי גם במהלך הרבעון השני והשלישי של 2009. להערכתם, ההתאוששות תחל לקראת סוף 2010.

 

הזדמנויות עסקיות

באופן כללי, ניתן לומר כי שווי השוק של התאגידים האמריקאיים ירד בצורה משמעותית מפרוץ המשבר ועד היום. HP לדוגמא, ירדה ממחיר של 77 דולר ביוני 2008 ל-20 במרץ 2009. גוגל ירדה מקרוב ל-600 למניה במאי 2008 ל- 308 במרץ 2009. חברת שברון (נפט) ירדה מ- 103 במאי 2008 ל- 58 במרץ 2009.

ירידת שווי השוק מגולמת גם בחברות שאינן נסחרות בשוק ההון. יזמים ישראלים השוקלים לרכוש חברה אמריקאית ראוי שישקלו את ההשפעות שהוזכרו על מחיר מרכישה ומגמת שווי השוק. בהחלט ניתן לנצל את מגמת שוק ההון במו"מ לרכישת חברה.

אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור מניות או אג"ח מכל סוג שהוא והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. כמו כן, אין בסקירה זו כדי להוות תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים של כל אדם ואדם.

 

 

סיוע ליזמים ישראלים

חברת Tax USA מלווה יזמים וקבוצות רכישה בארה"ב.

חברת TAX USA  מלווה יזמים וחברות ישראליות בפעילות עסקית בשוק האמריקאי.  החזון של מייסדי החברה הינו לקדם את היזמות הישראלית בארצות הברית. נציגי החברה פועלים במרץ רב לסייע ליזמים המעונינים לפתח את עסקיהם בארצות הברית מהשלבים הראשונים של תכנון והכנה לשלבים המעשיים של הקמת החברה בארה"ב, סיוע בתפעול (ספקים, לקוחות, עובדים), עמידה בכל דרישות החוק (מיסוי, דיווחים) ועד גיוס הון ו/או סיוע במציאת שותפים/מכירה/מיזוג.

על מנת לתאם מפגש ראשוני נא צרו קשר במייל    Pinny@tax-usa.net  .
אנא השאירו פרטי התקשרות ותקציר על המיזם.  נציגינו יצרו עימכם קשר בהקדם.

ניתן לקבל מידע נוסף על המשק האמריקאי ועל פעילות חברות ישראליות בארצות הברית באתר "זירת העסקים לישראלים בארצות הברית" המופעל ע"י Tax USA בכתובת:  http://www.taxusaonline.com

http://tax-usa.net
http://taxusaonline.com


נציג חברת TAX USA INC המלווה חברות ויזמים ישראלים בפעילותם העסקית בארה"ב. החברה מספקת שרותי חשבות וניהול כספים לחברות בבעלות ישראלית הפועלות בארה"ב, ניהול שכר עובדים - Payroll, תכנון ויעוץ מס לתאגידים וסיוע והכנת החברה לגיוס הון. החברה מתמחה בהכנת דוחות מס אישיים לישראלים בארה"ב.


Tax Usa Inc.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב