דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד נדע מתי הסתיים המיתון ואיך ננצל זאת להזדמנות עסקית פרק 1 שוק העבודה 

מאת    [ 08/03/2009 ]

מילים במאמר: 654   [ נצפה 2227 פעמים ]

המשבר הכלכלי - תמונת מצב

שוק העבודה

שוק העבודה נמדד בעיקר לפי מדד האבטלה. דהיינו מה אחוז הבלתי מועסקים במשק. בחודש פברואר 2009, עמד שיעור האבטלה בארה"ב על 8.1% -  אחוז האבטלה הגבוה בחותר מזה 25 שנה. ראה החברה בקישור: http://taxusaonline.biz/index.php/thestates/908-q----81----25---

 

מדוע עלה אחוז המובטלים בחודשים האחרונים?

בעקבות משבר המשכנתאות "הרעות" (ה- Sub-Prime) החלה התדרדרות בשוק הנדל"ן האמריקאי.  תעשיות הנדל"ן, הבניה, המשכנתאות, השיפוצים נפגעו מייד וכן תעשיות נלוות כגון מכירות לענפי הבניה, מתווכים, בנקי משכנתאות ועוד. תעשיות אלו פיטרו מאות אלפי עובדים מאז דצמבר 2007 ועד היום. במהרה, התפשטה מגפת הפיטורים לכל רוחב המשק האמריקאי, יצרניות הרכב הגדולות, GM, קרייזלר ופורד, בנקים מסחריים ובתי השקעות, חברות הטלפון וההי-טק כולן צמצמו את כוח העבודה לעיתים עד 30% ממצבת העובדים.

 

האם אנו נמצאים בשיא האבטלה או האם הגרוע מכל עוד לפנינו?

המומנטום השלילי בשוק העבודה האמריקאי נמצא כעת בעיצומו. הערכות שונות מצביעות על שנת 2009 כ- "שנת הפיטורין" הגדולה של המשבר הנוכחי. בחודש פברואר 2009 לבדו הפסידו כ- 700 אלף עובדים את מקום עבודתם. ראה הרחבה בקישור:  http://taxusaonline.biz/index.php/thestates/884-----q---697----

מומחי תעסוקה ואנשי ממשל המעורבים בתוכנית העידוד הכלכלית של אובמה מעריכים כי בשנת 2009, יפסיד המשק האמריקאי כמעט כ- 2.5 מליון משרות וכי שיעור האבטלה יעבור את ה- 9%.

נראה כי התאוששות שוק העבודה האמריקאי לא תחל לפני הרבעון הראשון של שנת 2010. כלכלנים מעריכים כי ההתאוששות תהיה הדרגתית וכי לא צפוי כי שיעור האבטלה ירד חזרה לכיוון ה-5% לפני שנת 2013.

 

כיצד ניתן להעריך מתי תשתנה המגמה?

על מנת לאתר את תחילת שינוי המגמה והמעבר למומנטום חיובי בשוק העבודה, יש לבחון מספר מדדים המצביעים על שינוי מגמה:

1.      עלייה במספר עובדי חוץ (עובדי קבלן) המועסקים ע"י החברות האמריקאיות.

2.      עלייה במספר שעות העבודה של עובדים קיימים בתאגידים ובעסקים הקטנים ובינוניים

3.      עלייה במספר הדרישות לעובדים במשרה חלקית

בעת שינוי מגמה, מעדיפים המעסיקים להגדיל את מצבת כוח האדם באמצעות העסקת עובדי קבלן היות ואינם מתחייבים להסכמי העסקה ארוכי טווח. במקביל, המעסיקים מאשרים להגדיל את היקף שעות העבודה לעובדים קיימים (שוב מתוך נסיון למנוע התחיבויות לטווח ארוך) ולאחר מכן יחלו להגדיל את מספר העובדים במשרה חלקית. מתי כל זה יקרה? על פי הערכות, ניתן לקוות כי שינוי מגמה זה יחל במחצית הראשונה של שנת 2010.

 

הזדמנויות עסקיות

לאור הירידה בהיקף התעסוקה, חלה האטה בפעילות חברות כוח אדם, גיוס, השמה ו- Head Hunting בארה"ב. כתוצאה מכך, שווי השוק של חברות בענף ירד באופן משמעותי. לדוגמא: חברת Manpower Inc. הנסחרת בניו-יורק (סימול: MAN ב- NYSE) נסחרה לאחרונה במחיר של 24.19$ למניה לאחר שבמאי 2008  היה מחירה 70.35$. כמובן, ששווי השוק של החברה ירד בהתאמה. בדומה לחברת Manpower ישנן חברות רבות בענף (קטנות יותר, מקומיות) שאיבדו משווי השוק שלהן כ- 50% או יותר. ניתן להניח כי מגמה זו תעצר או תשתנה עם התייצבות שוק העבודה מחדש.

יזמים ערניים בענף, יוכלו למנף את ירידת שווי השוק של החברות האמריקאיות לצורך רכישת עסק קיים בארה"ב, מיזוג חברה ישראלית עם חברה אמריקאית או התקשרות עם חברה אמריקאית להפעלת סניף ישראלי.

 

סיוע ליזמים ישראלים

חברת TAX USA  מלווה יזמים וחברות ישראליות בפעילות עסקית בשוק האמריקאי.  החזון של מייסדי החברה הינו לקדם את היזמות הישראלית בארצות הברית. נציגי החברה פועלים במרץ רב לסייע ליזמים המעונינים לפתח את עסקיהם בארצות הברית מהשלבים הראשונים של תכנון והכנה לשלבים המעשיים של הקמת החברה בארה"ב, סיוע בתפעול (ספקים, לקוחות, עובדים), עמידה בכל דרישות החוק (מיסוי, דיווחים) ועד גיוס הון ו/או סיוע במציאת שותפים/מכירה/מיזוג.

החברה יזמה תוכנית ייחודית לקידום יזמים ישראלים באמצעות מפגשים אישיים בהם נבחנת האפשרות של פיתוח העסק / המודל העיסקי בארצות הברית וסיכויי הצלחתו. במידה וסיכויי הפרויקט להצליח במשק האמריקאי חיוביים, תלווה TAX USA את היזם בתהליך.

על מנת לתאם מפגש ראשוני נא צרו קשר במייל Pinny@tax-usa.net  . אנא השאירו פרטי התקשרות ותקציר על המיזם.  נציגינו יצרו עימכם קשר בהקדם.

ניתן לקבל מידע נוסף על המשק האמריקאי ועל פעילות חברות ישראליות בארצות הברית באתר "זירת העסקים לישראלים בארצות הברית" המופעל ע"י Tax USA בכתובת:  http://www.taxusaonline.com

http://tax-usa.net
http://taxusaonline.com


נציג חברת TAX USA INC המלווה חברות ויזמים ישראלים בפעילותם העסקית בארה"ב. החברה מספקת שרותי חשבות וניהול כספים לחברות בבעלות ישראלית הפועלות בארה"ב, ניהול שכר עובדים - Payroll, תכנון ויעוץ מס לתאגידים וסיוע והכנת החברה לגיוס הון. החברה מתמחה בהכנת דוחות מס אישיים לישראלים בארה"ב.


Tax Usa Inc.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב