דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק באינטרנט - המלצת השף, 3 דברים שכל עסק חייב לעצמו מבחינה שיווקית באינטרנט 

מאת    [ 07/03/2009 ]

מילים במאמר: 1157   [ נצפה 2150 פעמים ]

שיווק באינטרנט - "המלצת השף", 3 דברים שכל עסק חייב לעצמו מבחינה שיווקית באינטרנט

ככל שמחריפה מלחמת הקיום וההישרדות של העסקים בחודשים האחרונים, חייב כל עסק לחשוב על דרכים חדשות ונוספות בכדי להבטיח את הישרדותו. האתגר הגדול יותר עומד לפתחם של העסקים הקטנים והבינוניים שגם בימים רגילים דלים במשאבים ותקציבים, והחודשים האחרונים החלישו גם את החזקים שביניהם. שיווק באינטרנט הוא הזדמנות גדולה עבורם לנסות ולעבור למהלך יזום וממוקד שלפחות ייתן להם סיכוי כלשהו לנסות ולגייס לקוחות חדשים ואולי אף להרחיב את הפעילות לשווקים חדשים. שיווק באינטרנט מציע היום לא מעט ערוצים וזירות המאפשרות לכל עסק, כמעט, לנסות ולקדם את עצמו ישירות ללקוחות המדויקים שלו בעלות הגיונית גם לימים כאלה וחלקם אפילו ללא עלות בכלל. כל מנהל וכל יזם חייב לדעת מה עומד לרשותו ולבחון מה מתאים לעסק שלו ובהתאם לבנות לעצמו מהלך שיווקי אחד או שניים יזומים בכדי לנסות ולהטות את הסיכויים לטובתו.

בכדי שלא לצאת שרלטן, נכון יהיה לומר שלכל תחום ולכל עסק יש מאפיינים ייחודיים שלפיהם שיווק באינטרנט (הערוצים והפעולות) שאני מציע פה יכולים להניב תוצאה טובה יותר. כמובן שעסקים שהם שירותים "קל" יותר לשווק גם באמצעות האינטרנט, ולכן, חשוב שכל עסק יבחן עבור עצמו כיצד שיווק באינטרנט משרת אותו בצורה הטובה ביותר (תדמית, שיווק, מידע, מכירות, או, שירות) ובהתאם ייבנה קונספט השיווק באינטרנט וערוצי השיווק. עסקים שקשה להם להחליט מומלץ שייעזרו באנשי מקצוע ולא יוותרו על שיווק באינטרנט לגמרי. בהקשר הזה, אם יורשה לי, עדיף להתייעץ באנשי מקצוע שהרקע שלהם שיווקי, או, עסקי, ולאו דווקא טכנולוגי.

כאשר בוחנים את כלל ערוצי השיווק באינטרנט העומדים לרשות העסקים, אלו המבוססים על תוכן וחיפושים נגישים יותר למרבית העסקים ומאפשרים פעילות נרחבת ויעילה גם לא בתשלום. ולכן, המלצתי היא להתחיל בערוצים אלה ולהתמקד בשלב ראשון בשלושה עיקריים:
1. לוחות מודעות, פורטלים ואינדקסים באינטרנט
2. מנועי חיפוש
3. זירות תוכן ורשתות חברתיות

בשלושת אלה יכולת פעולה נרחבת מבחינה עסקית ושיווקית ובעליות נמוכות מאוד, או, ללא עלויות בכלל, אבל, אם יכולת מוכחת וברורה להביא תוצאה עסקית, או, במילים אחרות, לגייס לקוחות חדשים.

1. שיווק באינטרנט - לוחות מודעות, אינדקסים ופורטלים:
קיימים היום עשרות אם לא יותר אתרים המשמשים כלוחות מודעות, פורטלים, או, אינדקסים במגוון נושאים ותחומים רבים ומגוונים. רבים מהם מאפשרים הכנסת מודעה (לעיתים אחת, לעיתים יותר) בחינם. את אלה אנחנו מחפשים. חלקם מתמחים בבעלי מקצוע, או, ביד שנייה כמו, yad2, winwin, הומלס ואחרים. וחלקם משמשים כאינדקס עסקים כמו, פורטל עסקים, נטקס, ליסטה, משפוחה. חלקם סקטוריאליים כמו אסימון שפונה לנשים, או, HRS הפונה למנהלי משאבי אנוש בעיקר, או, אלטרנטיבלי, הפונה לקהילת המטפלים.
חלק מהם יבקשו תשלום עבור כל רישום שהוא, וחלק מהם יאפשרו רישום ראשוני או חלקי ללא תשלום ותשלום מדורג עבור הרחבת הרישום, או, פרסום מודגש (די דומה לדפי זהב). כאשר אתר כזה הוא ממוקד וברור מבחינת קהל היעד אליו הוא פונה והוא אכן משמש צומת עבור אותו קהל שווה לקבל הצעת מחיר ולשקול פעילות שיווקית בתשלום. נסו לקשור תשלום בתוצאה אם אפשר.
מקום טוב להתחיל את מחקר השוק לגבי ערוץ זה הוא באתר netex המאפשר גישה נוחה ומרוכזת למרבית האתרים בארץ (חפשו לוחות, או, אינדקסים) וכמובן רישום חינם של האתר שלכם באינדקס שלהם.


2. שיווק באינטרנט - מנועי חיפוש:
בארץ מנועי החיפוש המובילים הם כמובן גוגל, וואלה ו - ynet. ולכן, פעילות נכונה על בסיס המאפיינים של גוגל כמנוע חיפוש (מה שידוע כ google friendly) יאפשר לנו גם נוכחות טובה בערוצים ובמנועים אחרים, ולכן, לא צריך לנסות ולהתאים את האתר לכל מנוע בנפרד.
מבלי להיכנס לפירוט יתר והסברים טכנולוגיים ישנם שלושה מאפיינים שגוגל בוחן ועל פיהם הוא מדרג את האתר:
1. שקיפות טכנולוגית - מאחר וגוגל הוא בעצם תוכנה היודעת "לקרוא" טקסט בלבד, יש להקפיד שהאתר שלנו מכיל טקסט (מלל) הקריא לגוגל כתוכנה. אנימציות, תמונות, וידאו וטקסט הכלוא בתוך קובצי פלאש, או, קובצי PDF, אינם קריאים לגוגל, ולכן , גוגל יתעלם מהם.
2. רלוונטיות - דהיינו, השימוש באותם מושגי חיפוש על פיהם אנחנו רוצים שהגולשים הרלוונטיים יגיעו אלינו בתדירות וביחס מסוים במלל הקריא לגוגל. זאת אומרת, שאם אנחנו רוצים שהגולשים המחפשים לדוגמה, שיווק באינטרנט, יגיעו גם אלינו (או, בעיקר אלינו, אם להודות על האמת) הרי שהמושג "שיווק באינטרנט" צריך להופיע מספר פעמים בטקסט שלנו בתוך האתר (בערך אחת לכל 50 מילים). ולכן, צריך להחליט על אותם מושגים אותם אנחנו רוצים לקדם מראש ובהתאם לכתוב את המלל באתר. (לגבי איך מחליטים אילו מושגים לבחור וכיצד בודקים אילו מושגים כדאי יותר לקדם, לכך, תצטרכו להמתין לאחד המאמרים הבאים).
3. חשיבות - אם שני המאפיינים הראשונים אחראיים על 20-30% מהאופן שגוגל מדרג את האתר שלנו, ביחס לאתרים אחרים המתחרים על אותם המושגים, הרי מאפיין החשיבות אחראי לכל השאר ומכאן חשיבותו. מבלי לנסות וללמד את התורה כולה, נאמר בקצרה כי כאן הגורם המכריע הם קישורים חד-כיווניים המופנים לאתר שלנו מאתרים הנתפסים כבר על ידי גוגל כחשובים (PR). לצורך עניינו קישורים ממאמרים (כמו זה שאתם קוראים) עומדים בקריטריון לעניין החשיבות, וכן, קישורים מקבוצות דיון, פורומים ורשתות חברתיות. חשוב להדגיש שלכל אתר (מאמרים, פורום, או, רשת) ישנה מדיניות אחרת לגבי קישורים ושווה להתמקד באלה המאפשרים הוצאת קישורים כמו הקפה של דהמרקר (http://cafe.themarker.com).

3. שיווק באינטרנט - זירות תוכן ורשתות חברתיות
חלק זה מתקשר ישירות לזה שלפניו והוא משרת מטרה כפולה. ראשית, זירות תוכן מאפשרות לנו לקדם את ולשווק את המומחיות שלנו. גם בעסקים שמוכרים שירותים וגם באלה המוכרים שירותים ישנה תמיד מומחיות שניתן לשווק בערוצי התוכן כמנוף שיווקי לגיוס לקוחות. המספרים מראים שלמעלה מ 90 אחוז מהגולשים מתחילים את הגלישה שלהם במנועי החיפוש או בערוצים דומים בחיפוש אחר מידע. זו הזדמנות נפלאה עבורנו להיות מפולחים ורלוונטיים. "קל" יותר לזנק למקומות ריאליים במנועי החיפוש השונים באמצעות מאמר, או, פריט תוכן אחר הכתוב נכון ובא מתוך אתר מאמרים, רשת חברתית, או, זירת תוכן פופולארית/חשובה מאשר את האתר שלנו. מזירות תוכן המאפשרות גם יצירת קישור לאתר שלנו נוכל לחזק את האתר שלנו ולאורך זמן לקדם את מיקומו במנועי החיפוש, וזהו, נכס שיווקי אמיתי עבורנו כמו מוניטין.
אז מה ואיך עושים, ראשית, יש לזהות את אותן הזירות הרלוונטיות לנו. אני יכול להמליץ על האתרים עימם אני עובד, אולם, כל אחד צריך לעשות את הבדיקה הזו עבור עצמו ולהחליט מה רלוונטי עבורו, אין פתרון ביה"ס.
בתחום המאמרים אני עובד עם עם אתר מאמרים ועם אתר reader, ובתחום הרשתות החברתיות אני פועל בעיקר בקפה של דהמרקר. אבל, זו כמובן הבחירה שלי. יש לקרוא היטב את תנאי השימוש המגבלות והאילוצים עוד לפני הרישום כי לכל זירה הכללים שלה וחשוב לראות שזה מתאים לצרכים שלכם. בנוסף ישנן זירות נוספות כמו: פורטל עסקים (יש לחפש פורטל עסקים בגוגל, ולראות בתוצאות את הדומיין בעברית), e-find, hook, תרמיקס ועוד אחרים. גם כאן netex יכולה להיות נקודת מוצא טובה למחקר הראשוני.
כללי המשחק בזירות האלה שונים מאשר בזירות פרסום או קידום מכירות ומכירה ישירה פחות מקובלת. כאן אתה צריך להוכיח את המומחיות שלך באמצעות עצות, רעיונות, ותשובות טובות ויעילות לאורך זמן. לאחר שתפעל בזירות אלה מספר שבועות, ולעיתים אפילו מספר חודשים תתחילו לקבל פניות, בהנחה שהוכחת את עצמך.

גם אם הערוצים האלה הם לכאורה ב"חינם" ואין לשימוש בהם עלות כספית ישירה, הם מחייבים חשיבה והשקעה של זמן. אבל, מה לנו כי נלין, בכל ערוץ כזה, או, זירה אנחנו נחשפים לאלפים היכולים להיות לנו ללקוחות אם פעלנו נכון והיינו רלוונטיים. ולכן, המאמץ כדאי ושווה. העלות האלטרנטיבית בכל אחד מהערוצים המסורתיים תהיה בהכרח גבוהה יותר, ולכן, שווה לעשות את המאמץ ולמצוא את דרכי הפעולה המתאימות לנו באינטרנט. בהצלחה.







דניאל צוקרמן, מומחה לשיווק ופיתוח עסקי באינטרנט.
משמש כיועץ ומאמן בשיווק במכללה לעסקים, מרצה בנושאי שיווק טכנולוגי ואינטרנט במט"י ירושלים, התאחדות המלאכה, המכללה למנהל ואחרים. משמש כמנחה אורח בתוכנית ג'יגהבית ברשת ב' עם נפתלי מנשה.
מייסד אדריכלות תוצאות באינטרנט - רעיונות, פתרונות, טכנולוגיות ושירותי שיווק באינטרנט.
נייד: 054.7739.007
דוא"ל: danny@wms.co.il
אתר: http://www.wms.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב