דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר בין קריסת Wall Street ליזם הסטארט-אפ משדרות 

מאת    [ 05/03/2009 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 1996 פעמים ]

סיפור דמיוני (או אולי לא?) - ישראל ישראלי משדרות, יזם הייטק צעיר משדרות, סיים לפני זמן קצר את פיתוח הפרוטו-טייפ של הרעיון עליו הוא חולם מזה שלוש שנים. ישראלי בשיתוף עם שני חבריו הטובים עמלו במשך שנה על הפיתוח בסודיות מוחלטת (מחשש מפני מתחרים) וכעת הם עומדים להסתער על תעשיית הון הסיכון כדי לגייס את ההון הדרוש להם להפוך את החלום למציאות. כותרות העיתונים זועקות - "המשבר הפיננסי הקשה ביותר מזה מאה שנים", קריסת הבנקים הגדולה בהסטוריית ארה"ב". ישראלי הצעיר שואל את חבריו בדאגה, האם נפילת בנק בארה"ב תשפיע על הצלחת הפרויקט שלנו בשדרות?







המשבר הפיננסי הפוקד את ארה"ב מורגש היטב בבירות העולם כולו. הפגיעה בשוק הנדל"ן האמריקאי שלכאורה החלה את התהליך עברה במהירות לשוק המשכנתאות ומשם לאשראי וכעת למגזר הפיננסי כולו. ההפסדים הכבדים שמחקו ועוד ימחקו הבנקים בארה"ב, ירידת ערך הנדל"ן וקריסת מחירי המניות הפיננסיות גרמו לשיתוק הקצאת האשראי. בנקים ומוסדות פיננסים אינם מלווים כספים לא רק ללקוחותיהם אלא גם לבנקים אחרים. הקפאת הקצאת האשראי תשפיע באופן מיידי על יכולתם של יזמי הייטק לגייס מקרנות הון סיכון. מדוע? מכמה סיבות: א') משקיעים אשר נתנו התחייבות עקרונית להשקיע בקרן יתקשו לגייס אשראי למימון השקעתם כאשר יתבקשו להעביר כספים. ב') קרנות בבעלות מוסדות פיננסיים שצברו הפסדי עתק יצמצמו את היקף השקעתם בחברות סיכון (סטארט-אט). ג') חברות מגובות הון סיכון אשר עברו סבבי גיוס ותכננו לגייס אשראי בנקאי למימון המשך צמיחתם יתקלו בקושי לגייס אשראי בנקאי ויתכן כי יצטרכו לחזור ולגייס שוב מהקרנות מה שיצמצם את מקורות הגיוס לחברות חדשות.





בדוח שמפרסם היום PricewaterhouseCoopers, קרנות הון סיכון עדיין משקיעות ומגייסות בקצב קבוע. אתר טק קראנץ' מפרסם כי במחצית הראשונה של 2008 הן גייסו 16 מיליארד דולר עבור 141 קרנות והשקיעו כ-15 מיליארד דולר בכ-2,000 עסקאות.קרנות הון סיכון השקיעו ב-2008 כ-62 מיליון דולר יותר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אם כך, היכן הבעיה? ב ה נ פ ק ו ת (IPO). לפי הדו"ח, שוק ההנפקות הגיע לשיא שלילי מזה 30 שנה. לראשונה מאז 78', לא היתה הנפקה של חברה מגובת הון סיכון ברבעון השני של 2008. היקף ההון שגויס בהנפקות ראשוניות ברבעון הראשון של 2008 הסתכם ב-283 מיליון דולר בהשוואה ל-2.2 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. גם אפיק המיזוגים והרכישות ) M&A) נמצא בצניחה. במחצית הראשונה של 2008 מספר האקזיטים ירד ב-29% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ובנוסף גם ההיקפים הצטמקו - לשישה מיליארד דולר ב-2008 לעומת 8.5 מיליארד דולר ב-2007.


בחזרה לישראלי היזם הצעיר משדרות. מה עליו לעשות כעת? כיצד יכול יזם ישראלי להתמודד עם תוצאות משבר ענק מימדים בצד השני של העולם? בכתבתנו הבאה בסדרה, יציגו מומחי TAXUSAONLINE אלטרנטיבות לגיוס הון ולהתמודדות עם המצב החדש שנוצר בעקבות הצונאמי הכלכלי העובר ומתרגש עלינו.


http://tax-usa.net
http://taxusaonline.com


נציג חברת TAX USA INC המלווה חברות ויזמים ישראלים בפעילותם העסקית בארה"ב. החברה מספקת שרותי חשבות וניהול כספים לחברות בבעלות ישראלית הפועלות בארה"ב, ניהול שכר עובדים - Payroll, תכנון ויעוץ מס לתאגידים וסיוע והכנת החברה לגיוס הון. החברה מתמחה בהכנת דוחות מס אישיים לישראלים בארה"ב.


Tax Usa Inc.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב