דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תפקידו של מנהל הכספים במיקור חוץ בחברה ישראלית הפועלת בארצות הברית 

מאת    [ 03/03/2009 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 3210 פעמים ]

ניהול כספים בארגון דורש ידע, נסיון ויכולות בתחומים רבים - חשבונאות, מיסוי, מימון, כוח אדם, ניהול, משא ומתן וארגון. ניהול כספים בחברה בבעלות ישראלית הפועלת בארה"ב מורכב אף יותר ומחייב הכרות מעמיקה עם הפן האמריקאי ועם הפן הישראלי.

מנהל הכספים הינו צומת מרכזית בכל חברה ובדר"כ הינו כפוף למנכ"ל. במרבית המקרים מנהל הכספים ירכז את פעילות הכספים, חשבונאות ומיסוי ובאחריותו לוודא כי החברה עומדת בכל דרישות רשויות המס, דיווחים לרשות ניירות ערך וכל רשות אחרת לה נדרשת החברה לדווח על פי חוק. מעבר לתחומי האחריות של מנהל הכספים, ניתן לומר שתפקידו בארגון הינו לפנות את מנכ"ל החברה לעסוק בפיתוח עסקי ובקידום העסק.

מהם תחומי אחריותו של מנהל כספים של חברה אמריקאית (הנמצאת בבעלות ישראלית)? ניתן לחלק את תחומי אחריותו למספר קטגוריות עיקריות:

הנהלת חשבונות והכנת דוחות כספיים (Bookkeeping & Financial Statements)

תכנון מס והגשת דוחות מס שנתיים (Tax Planning & Tax Return)

תשלומים לספקים וניהול משא ומתן (Vendor Management)

גבייה מלקוחות (Customer Management)

ניהול שכר עובדים והטבות סוציאליות (Payroll & Benefits Management )

ניהול תזרים מזומנים שוטף (Cash-Flow Management)

תקציב ובקרה (Budget )

דיווחים שוטפים לרשויות המס השונות (Payroll tax, Sales Tax וכו')

ביטוחים עיסקיים (Commercial Insurance)

דיווחים לרשות ניי"ע ורשויות אחרות (במידת הצורך) - Compliance



בנוסף לאלו, מנהל הכספים אחראי על הקשר עם החברה הישראלית הכל הקשור ל:

מחירי העברה (Transfer Pricing)

העברות בין חברתיות (Inter Company)

איחוד דוחות - Consolidation



מהו סוד הצלחתו של מנהל הכספים

הצלחתו של מנהל כספים נובעת לא רק מכישרונו האינדיבידואלי אלא גם ובעיקר מיכולתו להפעיל עובדים ו"שותפים" בתהליך. עובדי הנהלת חשבונות כמו סוכני ביטוח וחברות לניהול שכר עובדים יעבדו באופן שוטף תחת ניצוחו של מנהל הכספים. תפקידו נבחן ביכולת למקד כל אחד מהשותפים לתהליך לבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר תוך מיקסום השרות לחברה. בנוסף, מנהל הכספים חייב לוודא עמידה בזמנים ובסטנדרטים הראויים לחברה וזאת יוכל לעשות רק במידה והינו בקיא בפרטיםף בדרישות ובסטנדרטים.

מנהל כספים יבחן גם ביכולתו להתאים את החברה למסגרת העסקית בה היא פועלת. ראוי לציין כי המערכת האמריקאית שונה במהותה מהמערכת הישראלית ועל מנהל הכספים של חברה אמריקאית לפעול בסטנדרטים האמריקאיים בכל הקשור למערכת הבנקאית, לשיטות העבודה עם ספקים, לקוחות ועובדים, שיטות דיווח ועמידה בדרישות רשויות המס.



היתרונות של ניהול כספים במיקור חוץ

שידרוג ושיפור השרות: חברה המספקת שרותי ניהול כספים במיקור חוץ צוברת נסיון רב בתחום. פרקטיקה זו הינה נכס יקר מפז עבור לקוחותיה. נסיון נצבר מלקוחות רבים, בענפים שונים ללא ספק יאפשר לחברה לשפר את איכות ניהול הכספים בהשוואה למנהל כספים בודד.

התיעלות וחסכון בעלויות: מרבית החברות גדלות בצורה הדרגתית בפעילותן העיסקית בארה"ב. ניהול כספים במיקור חוץ מתאים את אופי והיקף השרות לגודל החברה ולשלב בו היא נמצאת. חברה קטנה המתחילה את צעדיה הראשונים בפעילות האמריקאית תזדקק לשעות עבודת ניהול כספים "מסורתית" בודדות בחודש. לעומת זאת, יוקדש חלק מרכזי ליעוץ למנהלי החברה בכל הקשור לתכנון נכון של הגדלת הפעילות. ככל שהחברה תגדל, כך ישתנה מיקוד ואופי השרות תוך שמירה על מיקסום יעילות השרות ביחס לעלות.

צמצום עקומת הלימוד: עקומת לימוד משקפת את הזמן הנדרש למנהל כספים המתחיל לעבוד עבור חברה מסוימת להכיר את המערכת בה הוא פועל ולהגיע לניהול עצמאי של כל תחומי אחריותו. חברת ניהול כספים במיקור חוץ מצמצמת את עקומת הלימוד באופן משמעותי (כמעט לאפס) לעומת מנהל כספים הנדרש ללמוד את המערכת האמריקאית.

רשת עסקית - Networking: אחד היתרונות בעבודה עם חברה לניהול כספים במיקור חוץ הינו השימוש ברשת העיסקית של החברה בכל הקשור לאיתור נותני שרותים, יצירת קשרים עיסקיים והשענות על נסיונם של נציגי החברה. לחברת ניהול כספים פעילה יהיו קשרי עבודה ענפים עם סוכני ביטוח, עורכי דין, בנקאים וחברות מימון, סוכני נדל"ן, רואי חשבון ועוד. לקוחות החברה יוכלו להנות מרשת עסקית זו באיתור נותני שרותים.



לסיכום אציין כי לאור שנותי הרבות בניהול כספים משני צידי המתרס (הן כמנהל כספים בחברה) והן כמנהל כספים במיקור חוץ, אני רואה יתרונות רבים בניהול כספים במיקור חוץ. גמישות, יעילות, שיפור השרות, התמחות ונסיון נצבר, רשת עסקית וצמצום עקומת הלימוד בשיטה זו כמו גם החסכון בעלויות הפכו את ניהול הכספים במיקור חוץ לאלטרנטיבה אטרקטיבית מאוד לחברות ישראליות רבות.
http://tax-usa.nethttp://tax-usa.net
http://taxusaonline.com


נציג חברת TAX USA INC המלווה חברות ויזמים ישראלים בפעילותם העסקית בארה"ב. החברה מספקת שרותי חשבות וניהול כספים לחברות בבעלות ישראלית הפועלות בארה"ב, ניהול שכר עובדים - Payroll, תכנון ויעוץ מס לתאגידים וסיוע והכנת החברה לגיוס הון. החברה מתמחה בהכנת דוחות מס אישיים לישראלים בארה"ב.


Tax Usa Inc.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב