דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מלחמה ואמנות - איך משווקים אמנות בעיתות משבר? 

מאת    [ 02/03/2009 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 2281 פעמים ]

כולנו במלחמה. מצב הרוח הלאומי בשפל, המיתון החל לתת אותותיו. ובין ערוצי החדשות, וחיזוק חיילי צה"ל אנחנו צריכים להתפרנס.

כן, קצת לא נעים לנו לחשוב על זה וזה אפילו נראה טיפה אגואיסטי והרי "כולנו המדינה" בימים טרופים אלו, אז איך זה שדוקא אנחנו נשנה את סדרי העדיפויות?...

אז לא, לא צריך לשנות שום דבר אבל פרנסה מעולם לא היתה מילה גסה גם במלחמות, אלא מאי ההערכות שלנו צריכה להיות אחרת, השיווק בעיתות מצוקה שכאלו צריך להיות עדין יותר, אבל והכי חשוב - חייבים להמשיך לחיות, לשווק, למכור ולהתפרנס.

ולא אל תרגישו פטריוטים פחות לאור רצונכם הלגיטימי להביא אוכל הביתה, ואל תרגישו "מנצלים" את המלחמה במידה ואתם מתייחסים אליה באספקטים שיווקיים. היא קיימת ואיתה גם מצב הרוח הלאומי ואלו עובדות שלא ניתן להתעלם מהן.

אנחנו במצב מלחמה, יש רייטינג גבוה מאוד בטלוויזיה, בעיתונות ובאינטרנט, אבל האם זה הזמן לפרסם?

האם הרייטינג הזה יכול לתרגם למכירות או שכולם שקועים בתוכן החדשות וממלא לא שמים לב לפרסומות?


ועוד יותר.. כשהמעורבות הרגשית כל כך גבוהה, האם נכון בכלל שיראו את המותג שלי, או שיראו בזה גורם מפריע ויאמצו גישת אנטי למותג?

אז מה חשוב? על מה כדאי לשים דגש? את מה כדאי לדחות? ומה צריך בכל זאת לעשות בתקופה המבלבלת הזו?

שיווק - המשיכו בפעילות השיווקית שעשיתם עד כה או במילים אחרות המשיכו לעבוד. התקשרו ללקוחות פוטנציאלים, תזמו פגישות עבודה, הציגו את השירותים או המוצרים שלכם. אחוזי ההצלחה אולי ירדו בתקופה זו, אבל בכל זאת אם עובדים נכון מכירות מתקיימות בכל עת.

פתיחות/תערוכות - המלחמה הזו, כמעט והצליחה לנפץ אפילו את הבועה התל-אביבית. אמנם לא ברור האם מצב הרוח הוא המשכו של המיתון או נטו הקסאמים בשדרות, אך בכל זאת נראה כי הפעם הבועה מפתיעה. למרות זאת, כדאי למשיך במה שתכננו רק צריך לקחת בחשבון שההענות תהיה נמוכה מהרגיל. אמנם תערוכות, תרבות ואמנות נחשבים "בידור" וזו בדרך כלל מילת גנאי בעיתות מלחמה, אך אנשים מחפשים את האירועים האלו ולו בכדי להרגיע את נפשם. תרבות ואמנות הינם מרגיעי נפש אולטימטיביים ולכן אין סיבה לדחות או לבטל ובודאי שלא להרגיש נקיפות מצפון, אמנות היא בריאה לנפש ולכן אנו עושים בכך רק טוב.

פרסום - אם בדיוק רציתם לצאת בקמפיין חדש- חכו, זה לא הזמן. אם בכל זאת אתם רוצים לפרסם, הצניעו לכת, הקטינו את הלוגו הפגינו אחריות מותגית.

האם קמפיינים בסגנון "אנחנו מחבקים אותכם" נחוצים? בהחלט לא. אומנם המחווה מתקבלת ברגשות מעורבים של ברכה וציניות, את המותג לא זוכרים!

אינטרנט - השקיעו בפעילות השיווקית באינטרנט, אך הפתחו לאתרים חדשים, בעיקר אתרי אקטואליה. השתתפו יותר ויותר בפורומים אקטואלים וחזקו את שמכם ושם המותג גם במקומות אלו.

יחסי ציבור -אני יודעת שאולי זה לא ישמע לכם אוביקטיבי אבל ומה לעשות ויחסי ציבור נותרו ועדיין האלטרנטיבה האלגנטית, האינטליגנטית, היעילה, העדיניה והזולה ביותר בה כדאי ורצוי להשתמש בתקופה שכזו. יחסי ציבור בתקופה זו צריכים להיות מינוריים יותר, עדינים יותר אך הם שומרים שנישאר בתודעה ומחזקים את הפעילות השיווקית. באמצעות יחסי ציבור אנחנו יכולים להטמע באופן אלגנטי גם בעמודי האקטואליה וליצור הזדהות עם המוצר או השרות שלנו. יותר מזה, במידה ואנו מספקים שרות או מוצר שיכול לעזור בעיתות אלו (ייעוץ, טיפול, אמנות וכו') אנו יכולים לשלבם בתקשורת שפתוחה היום ליותר ויותר יוזמות "יחצניות". התקשורת הכתובה והאלקטרונית ממשיכה מן הסתם לייצר גם מדורים אחרים מחוץ לעמודי החדשות ושם כדאי לשים דגש בפעילות התקשורת השיווקית שלנו.

אורית גלילי תקשורת שיווקית ויחסי ציבור, הינו משרד בוטיק המתמחה בתרבות, אמנות ולייף סטייל.

http://www.oritpr.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב