דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דילול משקיעים 

מאת    [ 01/03/2009 ]

מילים במאמר: 858   [ נצפה 3173 פעמים ]

דילול משקיעים (Investor Dilution ) הוא התרחיש השלילי ביותר למחזיקי מניות ולמשקיעים. דוגמא משמעותית התקבלה כאשר הממשל האמריקאי השקיע במניית סיטי גרופ 25 מיליארד דולר או 36% מהון החברה ע"י קבלת מניות. הבעיה בדילול המשקיעים הישנים היא שלא רק ששווי האחזקה צונח באופן אוטומטי אלא צניחה בשווי האחזקה בחברה המאפשרת זכויות אצבעה ושליטה. בסקירה הקודמת ציינתי את הצורך בשליטה של הממשל בחברת ענק כמו סיטי בנק ועוד ציינתי כיצד ניתן לעשות כסף מהאירוע הנדיר הזה. המשקיעים אשר עברו דילול הם המשקיעים הקודמים, אלו אשר כבר מחזיקים בהון המניות, הם ספגו את כל הפסד, ההפסד שלהם הוא הרווח של המשקיעים החדשים. באופן עקרוני זה הזמן לקנות מניות ביחד עם הממשל ולמכור בעוד כמה שנים. הסבירות לפשיטת רגל מאוד נמוכה אחרי כניסת הממשל וכמובן שלממשל אין שום אינטרנס להחזיק את מניות החברה לנצח. (סיטי גרופ מחיר נוכחי 1.5$ - מחזיק)

 

ניתוח מאקרו כלכלה

 

נתוני המאקרו מצביעים על פאניקה בציבור האמריקאי. אמון הצרכנים צנח ל- 25 נקודות כאשר הצפי היה ל- 35. הנתון מצביע על חוסר אמון מוחלט במדיניות הממשלה, בבנקים ובשוקי ההון.נתוני הנדל"ן ממשיכים להחמיר. 4.49 מיליון בתים יד שניה נמכרו כאשר הצפי היה ל-  4.79 מיליון.309 אלף בתים חדשים נמכרו כאשר הצפי היה ל- 320 אלף בתים.נתון GDP המעודכן לרבעון הרביעי של שנת 2008 מצביע על כלכלה אשר במצב נסיגה כלכלית מהירה מאוד. הנתון עומד על  6.2%- הצמיחה השלילית הנמוכה ביותר ב- 26 שנה האחרונות או בשנת 1972 בזמן השפל בשנות ה- 70. ראה סקירות קודמות.

בשבוע הבא יפורסמו הנתונים הקשים ביותר לכלכלה, אחוז בלתי המועסקים ומספר משרות חדשות. שני הנתונים מצביעים על המשך המיתון וגלישה לשפל כלכלי. נתון נוסף שיפורסם הוא אשראי ללקוחות אשר מצביע על קיטון החוב של הציבור האמריקאי במעל 2 מיליארד דולר. נתונים אלו יפורסמו ביום שישי השבוע.

 

ניתוח שוק המניות

 נראה היה כי השבוע יסתיים ללא הכרעה בשוק המניות. ההכרעה הגיעה ממש בדקות סיום המסחר כאשר שוק החוזים ירד במהירות עקב מכירות של 250 אלף חוזים עתידיים ב- 5 דקות וההכרעה הגיעה אחרי שבוע מסחר הפכפך. בסיכום החודשי המדדים ירדו מעל 10% ובתנודתיות גבוהה.המדדים שברו את רמות התמיכה האחרונות כאשר מדד ה- S&P 500 נסגר מתחת לתמיכה בחודש נובמבר והנאסד"ק 100 יצא מתחום הדשדוש הארוך. מדד הדאו גונס הוא המדד החלש ביותר מכל המדדים כאשר המדד נושק ל- 7000 נקודות. שוק המניות בשל למהלך יורד משמעותי לעבר רמות היסטוריות. מדד ה- S&P 500 בשל לירדה לעבר ה- 600 נקודות ול- 400 נקודות (!) ראה נספח.

הסיבות לירידות במדדים היא המשכו של משבר הנזילות בעקבות תוצאות נתוני המאקרו, חששות לדילול משקיעים נוספים בחברות הנסחרות בבורסות בעקבות קיפאון באשראי בנקאי וחוץ בנקאי והמשכו של המיתון הגלובלי.

 

ניתוח שוק האג"ח

 

שוק האג"ח מדשדש בטווח מחירים קצר ומצביע על חוסר הכיוון בשוק המניות ובכלכלה. בממשל חוזים צמיחה מחודשת בשנת 2010 ואילו אחרים חוששים מאינפלציה ובצדק. עליות בשוק האג"ח הארוך יצביעו על שוק המניות יורד באמינות גבוהה וההפך, כרגע המחיר של האג"ח הארוך מדשדש ועם צפי להוספת ערך.  התשואה של האג"ח הקצר עומדת על 0.26% ומצביעה על צורך בהעלאות ריבית בחודשים הקרובים.

 

ניתוח שוק החוזים העתידיים

 שוק החוזים העתידיים עדיין שלילי כאשר במהלך השבוע, ברמות התמיכה הקריטיות, נראה היה כי ההיפוך בשוק קרוב מאוד. שוק האופציות שלילי מאוד כאשר הסטיות ממשיכות לגדול.הסוחרים מכוונים את הכתיבות לפקיעה הבאה החודש ונראה כי הצפי הוא להמשך שוק מדשדש במדדים. לכן יש סיכוי כי המדדים ירדו באופן חד ויתקנו את רוב המהלך היורד לקראת הפקיעה.

מדד ה- VIX  מדשדש לאחר ה- FALSE במדדים ביום שלישי. המדד עדיין לא מצביע על הכיוון היורד במדדים.

 

ניתוח שוק המט"ח והסחורות

 לרגע אחד היה נדמה כי היורו התנתק מהמגמה של שוק המניות. זה קרה בדיוק ליום אחד כאשר היו חששות להלאמת הבנקים. קובעי המדיניות בגוש האירופאי מתעלמים מהמתרחש סביבם ואני טוען כי המצב באירופה יותר גרוע מהמצב בארה"ב. המדיניות בארה"ב דינאמית ומהירה בעוד באירופה חושבים "לי זה לא יקרה". הריבית בגוש הארופאי עומדת על 2% ולהערכתי היורו מועמד לשורט תוך כדי הורדות הריבית שיגיעו. נתוני המאקרו בגוש הארופאי ימשיכו להיות שליליים ויחמירו עוד יותר.לירה סטרלינג מועמדת לשורט בשבירה של 1.4163 ולעבר 1.360. המטבע היפאני נחלש באופן משמעותי מול המטבעות בעקבות נתוני מאקרו חלשים מאוד בכלכלה היפאנית. הייצוא היפאני צנח ב- 40% ומצביע על הקיפאון בסחר הבין לאומי.

שוק הסחורות ריכז עניין כאשר הזהב התממש ב- 5% ומהווה איתות כניסה קלאסי ללונג במגמה העולה. מחיר הנפט עלה מעל 10% בניגוד למגמה בשוק המניות והשלים תיקון לגל היורד האחרון ומתאים לשורט.

 

סיכום

 שוק המניות בשל לגל יורד משמעותי אולם מדד ה-  VIX ושוק האג"ח עדיין לא מאשרים את התרחיש היורד. שוק האג"ח הארוך עדיין לא מאשר שכיוון המניות הוא למטה אולם התרחיש הטכני באג"ח מצביע על עליות במחיר האג"ח הארוך.אישור לתרחיש היורד יתקבל מהיפוך במחיר הנפט אשר יאפשר לשווקים לרדת בקלות יתרה. הנפט מתאים לשורט אחרי עלייה של 11% תוך שמירה על המגמה היורדת. הזהב תיקן תוך כדי המגמה העולה ומתאים ללונג.  יש לעקוב אחרי שוק המט"ח במיוחד יורו/דולר ולירה סטרליג/דולר, שתיהן מועמדות לשורט.
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב