דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חרם תיירות כחרב פיפיות 

מאת    [ 25/02/2009 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 2575 פעמים ]

חרם תיירות כחרב-פיפיות


הקריאה לחרם תיירות כנגד טורקיה הפכה לבון טון בתגובות גולשים באינטרנט וכתבים בתקשורת הישראלית המסקרים בתדירות רבה את משבר היחסים בין ישראל לטורקיה בעקבות "עופרת יצוקה".

אך חרם של ממש באם יקרום עור וגידים עלול לשמש כחרב פיפיות כנגד האינטרסים של מדינת ישראל ורצון אזרחיה.

התיירות הישראלית לטורקיה מהווה כ-2% מכלל התיירות העולמית הנכנסת לטורקיה שהיקפה 25 מיליון תיירים בשנה.

למרות האחוז הנמוך יחסית לעומת התיירות מגרמניה , רוסיה, בריטניה ומדינות אחרות, יש לתיירות הישראלית משקל נכבד בעיני הטורקים בשל היותה תיירות יציבה לאורך כל השנה ולנוכח רמת ההוצאה הגבוהה משמעותית של התייר הישראלי על מצרכים ושירותים לעומת התייר האירופאי.

אך האם יכולים אנו להרשות לעצמנו לאיים בחרם כנגד הענף הכלכלי החשוב ביותר של המשק הטורקי גם אם חשים אנו ובצדק זעם והשפלה לנוכח דבריו הבוטים של ראש ממשלת טורקיה כנגד מבצע צה"ל בעזה ?

דווקא מדינת ישראל החשה על בשרה את השלכות החרם הערבי לאורך שנות דור כמו גם את אזהרות הנוסע המונפקות דרך קבע ע"י מדינות האוסרות על אזרחיהן לבקר במדינות עימות כדוגמת ישראל - דווקא עלינו מוטלת האחריות להימנע מלהחרים מדינה כמו טורקיה.

טורקיה הינה המדינה המוסלמית הראשונה שהכירה בישראל לפני 60 שנה ומאז ועד היום מקיימת עם ישראל קשרים ידידותיים - אסטרטגיים מהמעלה הראשונה - צבאיים, עסקיים ותרבותיים.

המשק הטורקי יבא מישראל בשנת 2008 מוצרי תעשייה, חקלאות ושירותים אזרחיים בערך כולל של 1,6 מיליארד דולר ובנוסף קונה טורקיה מערכות וציוד בטחוני תוצרת ישראל בהיקפים מרשימים .

צאו וחשבו את המספר המשמעותי ההולך וגדל של חברות ישראליות בעלות אינטרס כלכלי ברור וחד-משמעי להמשיך ולסחור עם טורקיה שהיא כיום הכלכלה מספר 15 בגודלה בעולם.

אך טבעי הוא להניח שתעשיית התיירות הטורקית משולבת באינטרסים כלכליים עם מערכות משק אחרות בטורקיה ולכן פגיעה מכוונת של חרם תיירים ישראלי כנגד ענף התיירות הטורקי עלול להביא לתגובות שרשרת העשויות לפגוע ישירות בחברות ישראליות הסוחרות עם טורקיה.

האם אנחנו מבקשים להדמות למדינה כמו דובאי המחרימה קבל עולם את הטניסאית הישראלית שחר פאר כאקט מכוער של פוליטיזציה של הספורט הלבן..?

נדמה כי ראוי לכולנו להבליג על הרצון "להראות להם את נחת זרוענו " ולהותיר לכל אחד את ההחלטה האישית-משפחתית היכן לבלות את חופשת הקיץ בלי להידרש לגלות סולידאריות עם חרם צרכנים שפשוט אינו תואם את מורשת התרבות והרוח הליברלית של העם הזה.

דני צימט, מנכ"ל צימט תקשורת שיווקית, MSPC תקשורת המונים, אוניברסיטת קלארק, ארה"ב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב