דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פילאטיס - עבודה על הסף - שלי בר פילאטיס 

מאת    [ 24/02/2009 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 2987 פעמים ]

פילאטיס - עבודה על הסף

עבודה על הסף פירושה שאנו מבצעים תרגיל בצורה שתקשה עלינו ביותר, תוך כדי שמירה על העקרונות ועבודה נכונה. זאת אומרת שכשאנו מבצעים תרגיל הוא תמיד יהיה לנו קשה מאד אך עדיין נבצע אותו נכון. עבודה על הסף מאפשרת לנו התקדמות קבועה ורציפה ברמת התרגול ועליה ברמת הקושי. עבודה על הסף דורשת מאיתנו להיות חרוצים ונחושים לבצע את התרגיל במקסימום ריכוז ומאמץ בכדי להגיע לתוצאות מקסימאליות. כשמישהו לא מספיק מתאמץ אני צוחק ואומר שהוא מבצע "עבודה על אסף" במקום עבודה על הסף, אך בעצם המתאמן עצמו לא מקבל את המירב מהתרגיל. בנקודה זו יש לציין כי שיטת הפילאטיס מתרגלת דברים נוספים וחשובים מלבד את השרירים והם: יכולת לבצע הוראות בצורה מדוייקת, יכולת להישאר רגוע במצבי לחץ, מודעות לחלקי גוף שאינם במאמץ למשל תוך כדי פעילות באיזור הבטן עדיין להיות מסוגלים לשמור על פוינט בכפות הרגליים דבר שמצריך חשיבה הוליסטית. וגם מפתחת את הנחישות וההתמדה לבצע את התרגילים בצורה המדוייקת והנכונה ביותר תוך כדי עבודה מתמדת על הסף. יש לדרוש מעצמנו את המירב לביצוע התרגיל. הסיבה שמתאמנים אינם דורשים מעצמם עבודה על הסף היא הרצון לשמור כוחות או אנרגיה להמשך הספירה, הם מרגישים כי אם יבצעו את התרגיל נכון ומדוייק ובצורה הקשה ביותר הם יתעייפו לאחר ספירה אחת או שתיים, זה נכון, אך יש לזכור כי שיטת הפילאטיס היא מיוחדת בכך שהיא שמה דגש על איכות! הכמות חשובה בענפי התעמלות אחרים! שימו לב לכך כי זוהי נקודה קריטית בתרגול בשיטת הפילאטיס אם אתם "אנשי פילאטיס" השתמשו בכל כך הרצון ובכל האנרגיה הדרושה לביצוע התרגיל בצורה נכונה ומדוייקת. אם הכח נגמר לפני שהמדריך סיים את הספירות מוטב שהפסיקו את התרגיל תוך כדי שליטה בגוף מאשר שתמשיכו את הספירות, תבצעו את התרגיל לא נכון בצורה לא בריאה, תגיעו לאפיסת כוחות ותרדו מהתרגיל בנפילה.

תרגול
שכבו על הגב כשכפות הרגליים מונחות על הרצפה והיידים מאחורי העורף. קחו נשימה, אספו את שרירי רצפת האגן ותשאבו את הבטן פנימה, שמרו על צלעות סגורות ובהוצאת אויר הרימו את השכמות ופלג הגוף העליון מעל המזרון. כשאתם עולים, דמיינו שאתם עולים מעל לכדור גדול שמונח על הבטן שלכם דבר שיגרום לכם להתרומם תוך כדי הארכה של הצוואר והגב אך למרות זאת שמרו על צלעות סגורות ולחוצות פנימה. המרפקים פתוחים והצוואר והכתפיים משוחררים העומס נופל על שרירי הבטן. המשיכו להרים את השכמות מעל המזרון כשהמבט לכיוון הברכיים עלו עוד קצת עד שתרגישו שאתם על הסף של עבודה נכונה ועדיין מאומצת . הישארו כמה שניות בתנוחה זו ונסו לנתק את הרגשת המאמץ מהמחשבה כלומר המחשבה רגועה בעוד הגוף עובד. לאחר שהרגשתם כי הרוח גוברה על החומר (: רדו בשליטה חוליה אחר חוליה לנקודה רחוקה יותר ממנה יצאתם. קחו נשימה וחייכו עשיתם זאת... נכון!

טיפ למדריכים
הדגישו את הנושא של עבודה על הסף ותנו לגיטמציה למתאמנים להפסיק את התרגול במידה והם מרגישים כי הם כבר לא יכולים לבצע אותו במדוייק ובמקסימום ריכוז ומאמץ. בנוסף לכך עודדו את המתאמנים להוציא מעצמם את המירב בתרגול.

בהצלחה !



הכתוב הוא מנסיוני האישי כמאמן פילאטיס אם מצאתם טעות או ברצונכם להבהיר או להוסיף על הכתוב אנא כתבו לי
אנא בקרו באתרינו http://www.pilatis.co.il

לחיים בריאים

אסף בר

הכותב הוא בעלים של סטודיו "שלי בר פילאטיס" www.pilatis.co.il

מאמן פילאטיס, ומייסד שיטת "תרפיה בפילאטיס"

הזכויות לשימוש במאמר שמורות לכותב ואין להשתמש בו ללא אישור בכתב.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב