דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סחרחורת במתנה 

מאת    [ 24/02/2009 ]

מילים במאמר: 684   [ נצפה 3152 פעמים ]

אדם שהוא איש משפחה בעשור החמישי בחייו, מחפש אלטרנטיבה כיצד יוכל להפטר מהפחד/חרדה, פן יעזבו אותו ויישאר שוב בבדידותו.?

תינוק שנולד להורים מבוגרים, שהכמיהה להקמת משפחה הייתה משאת נפשם, מוצא עצמו כבר בשחר ילדותו מודאג וחרד לאימו החולה. אבא הוא זה הדואג לצרכי המשפחה וכמובן לאמא הנזקקת יותר ויותר לטיפול ותמיכה. שנות הילדות הצעירות מלוות בדאגה ופחד המוות התלוי ועומד כחרב מתהפכת מעל ראשו, המתנה דרוכה ופחד באוויר, מלאבד את אמא! ואכן כך קורה אמא הולכת לעולמה כשהוא בגיל תשע, ילד צעיר בשנים. נותר אבא וילד עצובים, קרובים וכואבים. אבא חרוץ ודואג לכל, עובד בשתי משרות, מטפל בילד, מגונן עליו אוהב אותו וקשור אליו. הילד מוצא עצמו רוב הזמן ממתין ומחכה בשעות הערב לשובו. הדאגה היא לחם חוקו החרדה לשלומו של אבא, שישוב בשלום מטרידה את מנוחתו. ילד בודד המבלה שעות ערב ארוכות בקריאה אינסופית של ספר ספריה, שמזמן "בלע" או כרך אינציקלופדיה המושאלת מהשכנה. לפעמים מחליט לשחק שח עם עצמו וגם מנצח!!! מפיג את הבדידות והדאגה ומתפלל רק "שאבא יחזור הביתה בשלום". אנחת רווחה משתחררת מפיו, מתהפך על משכבו ושוקע בשינה, הכיצד? שמע את סיבוב המפתח בדלת, סימן הוא ואות שאבא חזר, ואפשר להסיר דאגה ולהפליג למחוזות השינה.

אבא וילד משקמים את החיים כל מארג עולמם שזור ותלוי האחד בשני. לעיתים הולכים יחד אל העיר הגדולה ולאן? להישקל בבית המרקחת שבפינה כי אבא מצווה על הפסקת עישון ושמירה על המשקל. אבא וילד כעת צוות מגובש. אבא טורח ומבשל ארוחה לשבת, משחקים שח ומעת לעת כותבים לדודה באמריקה על איך הפרנסה ואבא מספר ומתגאה בילד שלו המוצלח! ילד צנום כחול עיניים המצטיין בבית הספר מתגעגע לאמא שאיננה ושומר על אבא, "רק שיחזור הביתה בשלום". והלב בוגד באבא ונחלש, רצף של שנים קשות הנותנות את אותותיהן. התקף ראשון ושני וכעת הדאגה כבר מכוונת לאבא, שרק יחזיק מעמד ויחזור והלב נחלש עוד יותר ומכריע! הילד שלנו רק בן 12 נשאר לבד בעולם בלי אבא ובלי אמא.. וחושב- לאן אלך? מה יהיה איתי?

ילד זה היום ידידי הינו אדם בוגר בעל משפחה מכובדת ומורחבת עם קריירה, שרק מתפתחת ומצליחה לכל אורך השנים. אך, כעת סובל מתופעה של סחרחורת המשתקת לעיתים את חייו. מונעת ממנו שינה ואימה ופחד מלווים את התופעה. הפחד לאבד שליטה עבורו סרט אימה הפחד מהאובדן הינו אמיתי מבחינתו. (הרי הוא בעל ניסיון) אך ביומיום כל סימן בסביבה הקרובה המעיד על עצמאות ושליטה (מצד הקרובים) מתורגם אצלו לעזיבה. כשהבן שלו מתגייס לצבא ומתלבט וחושש מהבלתי נודע, מופיעה תופעת הסחרחורת. אם אשתו לדוגמא בנתה קריירה משל עצמה סימן הוא בשבילו שהוא מאבד אותה שהיא הולכת לדרכה. איבוד שליטה עבורו - זו עזיבה/נטישה.

שיטת ה- N.L.P פותחת אלטרנטיבה, הטיפול הינו אישי ודורש מהמונחה לגייס מתוך עצמו אמונה והחלטה , שאכן הולך להתיר את הקשר הסבוך, להשלים את מלאכת הריפוי והפרידה מכל מה שמכשיל אותו.

לפגישות יש אפקט מצטבר שיביא לשחרור הכאב עיבודו וריפויו. עד היום המנוסה מהכאב (הייתה לצורך קיומי) חצצה בינו ובין יופיים של החיים וכעת, כשהצורך ההשרדותי של שימור הדאגה והשליטה הפכו למיותרים (מכיוון שהעניין נפתר, הכאב קיבל מענה שוחרר וטופל עד תום) אין צורך יותר להגן בפני הכאב אין צורך בסחרחורת שהגנה פעם.

לסיכום, יתכן שתופעת הסחרחורת הינה חלק מהמסע של איש יקר זה פנימה, אל תוכו אל עצמו. קליפות רבות כבר התפוגגו, נשרו ועובדו במהלך השנים והמפגש עם הילד הפנימי שחרר מעליו את רגשות הגעגוע והפרידה. במחיצת כל אחד מילדיו, שבגרו הזדמן לו לראות את עצמו להזדהות ולהשלים את תהליך בגרותו שלו.

היכולת לפרוק את הרגשות העמוקים לשחרר את הכאב ולשים לב לגעגוע דווקא לחלקים היפים של ילדותו, (שלפתע פילסו להם דרך, צצו ועלו). ברגע שיוותר על הסחרחורת (שכרגע מונעת ממנו להרגיש את הכאב ויחווה את הכאב עצמו ירפא אותו יקבל ויסלח לכל היקרים לו ולעצמו ויצור בדמיונו אירוע הכולל את כל מה שנחוץ היה לו אז, בילדותו. תהליך כזה מסתייע בכוחו המופלא של התת-מודע אשר יטמיע באהבה ובשמחה את האירוע הרצוי. (להזכירכם, שהתת-מודע הוא בעד החיים שומר על איכות חיינו) כך, שכבר ירגיש טוב ויוכל לעדכן את כל השתלשלות האירועים מאז ועד היום ועמוק לעבר עתידו. דרך זו תיצור את האינטגרציה בין העולמות וכך יוכל לשלוט מחדש בתוכנות חייו המשוכללים כשהדפוס החדש והרצוי עומד ויציב בבסיסם. ועכשיו אולי יופתע לגלות איזו אנרגיה חיובית תשטוף אותו ותאפשר לו להכיר עוד יותר את עצמו כשהוא רגוע, שקט, ומפוייס פתוח ואוהב את העולם ואת עצמו.


איריס טנא,
מנחה, מטפלת ומרצה ב-N.L.P ודמיון מודרך.

N.L.P. Master Practitioner
בוגרת מרכז "רטר" ומרכז רב תחומי לשינוי וריפוי - N.L.P PLUS

נייד: 0504986580
iristene@gmail.com
מושב בית חנן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב