דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור - הגשר לגירושין בהסכמה ובכבוד 

מאת    [ 26/04/2006 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 5758 פעמים ]

גישור הינו הליך לישוב סכסוכים בין צדדים, המשתפים פעולה במטרה להגיע להסכמה ביניהם באמצעות גורם אובייקטיבי וניטרלי. הליך זה מתאים לכל סכסוך בתחומי החיים השונים ובמיוחד, בסכסוכי משפחה בכלל ובגירושין בפרט.
ידוע כי גירושין הינו משבר בחיים, רווי מתח וכרוך ברגשות כאב, כעס ותסכול. גירושין ופרידה הם משבר נפשי לכל בני המשפחה, לעיתים, אף טראומטי ובעל השלכות רגשיות קשות על בני הזוג, תחושות כישלון, כאב, צער ועצב, אובדן, בדידות, חוסר וודאות ועוד. לפעמים, זו החלטה רק של אחד מבני הזוג, דבר שמעלה אצל בן הזוג השני גם תחושות של נטישה, חרדה, דחייה, חוסר אונים, השפלה ובעיקר פגיעה קשה בדימוי העצמי וההערכה העצמית שלו. בן זוג זה צריך לעבור תהליך של עיבוד והסתגלות למציאות החדשה בחייו. תהליך מורכב וקשה עבורו כך שלפעמים, יש צורך בטיפול כדי לעזור לו לעבור את התהליך ולאחות את השברים של חייו. רק לאחר קבלת ההחלטה המשותפת להתגרש ע"י שני הצדדים ניתן לפנות להליך הגישור.

נוצר שבר של מערכת משפחתית שהייתה מסגרת קבועה, יציבה ומאורגנת שהעניקה תחושת שייכות וביטחון. משבר הגירושין מזעזע את עולמו של הפרט, יוצר לעיתים, תוהו ובוהו בחייו ומקשה על תפקודו היומיומי. זהו תהליך של אבל על עבר וחוויות משותפות שצברו ביחד ולא יהיו יותר, על אובדן החלום והציפיות לעתיד משותף, פחד וחוסר וודאות מעתיד לא נודע, הפחד מבדידות וקשיי הלבד, כולל קשיים כלכליים.
פירוק הנישואין יכול להתנהל תוך מאבק משפטי ממושך, יקר, כואב ומיגע בבתי משפט, הפוגע בכולם, אך בעשור האחרון יותר ויותר תופס הליך הגישור את מקומו כדרך מכובדת ופחות פוגעת לסיום הנישואין.

הגישור מאפשר לבני הזוג , העומדים בפני גירושין, להיפרד בהסכמה ובכבוד. לפיכך, אחד התנאים לקיום הליך הגישור הוא רצון הצדדים לסיים את נישואיהם במינימום נזקים לכל הנוגעים בדבר.

זהו הליך בו הצדדים מקיימים אותו מרצונם החופשי ויכולים להפסיקו בכל עת שירצו. הדברים הנאמרים בגישור נשמרים בסודיות, הן בין הצדדים, אלא אם כן, הוסכם אחרת והן כלפי כל גורם חיצוני אחר, כולל בית משפט. מטרת הגישור היא להגיע להסכם בנושאי הילדים ובדרך שיתוף הפעולה העתידי בגידול ילדיהם, המזונות, הרכוש וקבלת הגט.

המגשר המשפחתי הינו איש מקצוע ניטרלי, כגון, עובד סוציאלי או עורך דין, בעל הכשרה בגישור ולעיתים, אף בעל ניסיון רב בתחום המשפחה, הנישואין והגירושין, אשר דואג לטובת האינטרסים של בני הזוג וילדיהם ועוסק בהיבטים הרגשיים והמשפטיים לקראת הגירושין.
המגשר אינו כופה את דעותיו ואף אינו מייעץ לצדדים. אם יש צורך, בני הזוג יכולים להתייעץ עם מומחים שונים במהלך ההליך לצורך קבלת החלטותיהם. תפקידו של המגשר לסייע בידי הצדדים ליישב את המחלוקות ביניהם תוך הסרת המכשולים ויצירת תקשורת ניאותה, זיהוי האינטרסים המשותפים ומציאת פתרונות מוסכמים.

תהליך הגישור נמשך מספר פגישות בהתאם למורכבות והנכונות הרגשית של בני הזוג.
הפגישות מתנהלות, לפעמים, ביחד עם בני הזוג ולפעמים, בנפרד. מטרותיהן לזהות את האינטרסים השונים על מנת להיענות לצרכים השונים של כל בני המשפחה, ככל שניתן.
ההסכם נקבע ע"י בני הזוג תוך ניהול משא ומתן ביניהם ומקבל אח"כ תוקף של פסק דין ע"י בית המשפט.

יתרונותיו של הגישור הם בכך שהוא יוצר יחסים הוגנים בין בני הזוג המבוססים על הבנה והערכה הדדיים ומונע מאבקים מיותרים, מריבות וכעסים, פגיעות הדדיות וכאבי לב וחוסך זמן וכסף רב. הסכם שנקבע ע"י בני הזוג על בסיס הבנה ופשרה ועונה על צורכיהם מבלי שהוא נכפה על אחד הצדדים - סיכויו להתקיים ולהיות מכובד גם בעתיד, ללא מעורבות בתי משפט והוצאה לפועל, גדולים יותר.
כמו כן, הגישור מסייע לבני הזוג לעזור לילדיהם לעבור את משבר הגירושין, הקשה עבורם ומונע מהם נזקים ופגיעה מיותרת. הגישור מהווה בסיס חדש ליחסי הורות, המושתתים על כבוד ונותן לבני הזוג כלים במציאת פתרונות לקונפליקטים עתידיים.

לפיכך, כשבני זוג מגיעים להחלטה להתגרש, מומלץ להם מאוד לפנות להליך הגישור כדרך יעילה, מכובדת ומוצלחת עבור כל בני המשפחה.

אריאלה מלצר הינה מדריכה ומטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, מנהלת מכון רעות ברחובות אשר מעניק ייעוץ וטיפול זוגי, טיפול משפחתי ואישי. כמו כן, שרותי גישור בסכסוכים במשפחה ובגירושין, הדרכה לאנשי מקצוע, הרצאות וסדנאות בזוגיות לזוגות ולפנויים פנויות, שליטה בכעסים ועוד.
אריאלה מלצר, עובדת סוציאלית קלינית,M.S.W , מומחית בטפול זוגי עפ"י גישת האימאגו, פסיכותרפיסטית, מגשרת, 23 שנות ניסיון כמטפלת בתחנה לייעוץ נישואין וחיי משפחה, כמנהלת מרכז למניעה וטיפול באלימות במשפחה ובקליניקה פרטית. טל'. 08-9470691 http://www.reut4u.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב