דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח פנסיוני בראי הטכנולוגי - כלים לבעלי תפקיד 

מאת    [ 20/02/2009 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 3857 פעמים ]

על גבול האור

במציאות התחרותית שבה עסקים נסגרים על מאיות שניה , אנשי השטח זקוקים לציוד הטוב ביותר על מנת לעמוד על הפודיום. החל מנעלי ריצה בטכנולוגיה מתקדמת וכלה בחליפה אווירודינמית שמקטיה את החיכוך  ברוח האולימפיאדה ,הנה לנו  סקירת הכלים והעזרים שבלעדיהם המתחריםבשוק הביטוח הפנסיוני יתקעו ביריית הזינוק ויתקשו לתרגם את המקצועיות והכישורים האישיים לריווחיות ארגונית.

 חימום - תכנון פנסיוני

איש המקצוע הפנסיוני נדרש כיום , כבעבר הרחוק, לאפיין את צרכי הלקוח באמצעות שלושה תחומים ביטוח עיקריים : מוות מוקדם , מוות מאוחר ( זקנה ) ונכות/ אכ"ע. מדידה של כל אחד מהצרכים ( נכות כמובן קצת יותר פשוטה ) יכולה להתבצע באמצעות מספר מודלים שתמציתם המשותפת היא לספק ערכי מטרה שימומשו לאחר מכן במסגרת מחולל ההצעות.  עולים למסלול - שערוך וטיוב תיק קיים  שערוך התיק הקיים והכדאיות של המשך תוכניות קיימות הוא אחד מאבני היסוד של תהליך התאמת התיק הפנסיוני של הלקוח על רקע תיקון 3 והחובה למשוך רובד ראשון כקצבה חודשית יש לתרגם את סכומי החיסכון העתידיים למונחי קצבה. לחלק מהאוכלוסייה תוכניות מבטיחות מקדמי קצבה משופרים ומרבית הפעולות האפשריות לטייב תוכניות אלו הם באמצעות שינוי תמהיל הביטוח והחיסכון ושילוב רכיבי ריסק בתעריף מודרני לצד מקדם קצבה ישן. טיוב זה אפשרי רק באמצעות שילוב של אנשי מקצוע מיומנים המצוידים בכלים מדויקים המשקפים הלכה למעשה את הזכויות שיעניק ויחשב היצרן ללקוח במערכות הליבה שלו. ההנחה שמרבית התוכניות שנמכרו בעבר זהות נכונה בערך כמו האמרה שכל הסינים דומים. הנחה שנכונה רק אם מתעלמים מרכיבי בונוס על החיסכון ,תעריפים ותוספות מקצועיות שונות, שונות בתעריפי הריסק ודמי הניהול הייחודיים שהוענקו לקבוצות אוכלוסייה.

 

  במירוץ

המירוץ נפתח מנקודת זינוק שונה למתמודדים השונים. והיכולת האישית תבוא לידי ביטוי ק בהינתן כליםנכונים לבעלי התפקיד.

נעלי ריצה וחליפה אווירודינמית בעולם הפנסיוני היא בבחינת תוכנה חכמה ומנחה , המאפשרת לבצע תהליך ייעוץ מובנה מצד אחד אך תפור לפי מידת הלקוח מהצד השני , נשמע כמו מדע בדיוני - לא בהכרח.  

אומנם הקמת מערכת ייעוץ כזו מצריכה ידע מעשי וניסיון בבניית תוכנות המקשרות בין תהליכי עבודה , רגולציה ומודלים מתמטיים מורכבים , עשרות מנועי חישוב ( פנסיה ,ביטוח, גמל , השתלמות  )  ותרחישי מטרה ואולם, כאן באה לידי ביטוי לתמיכה המקצועית שיש בידי הטכנולוגיה לספק לעוסקים בענף.

 

זה כבר עסק למקצוענים באמת. שמעסיקים מומחים לכל תחום והיבט הקשורים לתוכנה . החל ממוחי תוכן בתחום הביטוח, אקטוארים , משפטנים , רואי חשבון ובעולם המורכב שלנו – גם אנשי טכנולוגיה הבקיאים בהמרת הידע המצועי הרב תחומי לידי כלי פרזנטטיבי ושימושי .

 

פיניש – טפסים וממשקים ליצרנים

 לא רק בגלל הטנרד הירוק . הטפסים הם המינימום האולימפי לכניסה למשחק הממשקים. משווק פנסיוני שאינו מצויד במערכת טפסים חכמה יוצא היום לפגישת עבודה עם פק"ל טפסים וניירת מטריד מכביד ומייגע. המשקל מכביד לא רק על הכתף אלא בעיקר על תהליכי העבודה ואת המטרה להפוך את הפגישות לתוצר עסקי רווחי. למערכות הייעוץ החדישות יכולת להפיק טפסים חכמים ולבצע העברה למערכות הליבה של היצרנים המסוגלים לקלוט אותם בסטנדרטים אותם קובעים נכון להיום היצרנים הגדולים בשוק ובעתיד אולי הרגלוטור בניסיונו להנהיג שפה אחידה. באולימפיאדה האחרונה זכו במרוצי השליחים הקבוצות שהעבירו את המקל בצורה מושלמת. המממשקים – כבמשל העברת המקל ,הם בכלי שמאפשר קבל ולהעביר מידע בשוק הביטוח הפנסיוני וחוסר היכולת לקבל ולהעביר כראוי מידע על המבוטח הוא בבחינת נפל המקל – אבד הלקוח.

 

 על הפודיום

על בימת המנצחים של האולימפיאדה הפנסיונית יעלו הלקוחות שקבלו את הייעוץ הטוב ביותר ואת השירות היעיל ביותר ובעיקר – יבינו איזה סוג של מוצר הם עומדים לצרוך,  כמהזה עולה ולמה בדיוק כדאי לשלם עליו. לקוחות אלו יהוו את שורת הרווח . למולם ,יגיעו לקן הגמר לקוחות שלא זכו לטיפול הולם ויצפו שהמנצחים ממעד לכשל הפנסיוני בעיניים כלות. 

 להתראות בלונדון ......  

המאמר מתפרסם גם באתר - הכלכלן  - אתר אובייקטיבי למודעות פנסיונית

 

שפיר קמר



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב