דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמשת האביזרים המומלצים ביותר למחשב נייד 

מאת    [ 18/02/2009 ]

מילים במאמר: 984   [ נצפה 11299 פעמים ]

הגענו לשנות האלפיים ובהתאם לציפיות הכל נהיה טכנולוגי יותר, קטן יותר, מתוחכם יותר אבל לצערנו עדיין לא פשוט יותר, ידידותי יותר ונוח יותר.
רבים מאיתנו עובדים כיום עם מחשב נייד, בעיקר משום שמחירו הולך ומתקרב למחשב הנייח וגם מכיוון שהניידות חשובה לנו, רוב המידע בחיינו שמור על המחשב ואין דבר מפתה יותר מהיכולת לשאת את כל המידע והיכולת הזו עלינו בכל זמן.
יש מגוון רחב של אביזרים לניידים בשוק, במאמר זה תמצית של חמשת האביזרים המומלצים ביותר .

חמשת האביזרים המומלצים ביותר למחשב נייד

* עכבר מחשב חיצוני
* כיסוי / תיק ללפטופ
* לפ-דסק - משטח ארגונומי להושבה על הברכיים
* סטנד / מעמד לשולחן העבודה
* תחנת עגינה / משטח קירור

עכבר מחשב חיצוני

העכבר המובנה במחשבים ניידים מאד מכביד על עבודה ממושכת ומהירה עם הלפטופ. ישנם שני סוגים עיקריים של עכברים מובנים במחשבים ניידים: עכבר מגע שהינו הנפוץ ביותר ועכבר נגיעה או Joystick המצוי לרוב במחשבים של IBM הוותיקים או Lenovo המודרנים יותר.

הצורך בעכבר חיצוני גדול עוד יותר במחשבים מיני-ניידים שעכבר המגע שלהם בד"כ קטן במיוחד.

החסרון בעכבר חיצוני הינו שיש צורך לשאת אותו ממקום למקום ובנוסף לנתקו ולחברו בכל פעם שמשתמשים במחשב. בגלל סיבות אלו, המומלץ ביותר הוא עכבר אלחוטי כאשר קיימים היום בשוק עכברים שמקלט ה - USB שלהם כלכך קטן עד כדי כך שאין צורך לנתקו גם כאשר המחשב נישא בתוך תיק או כיסוי. בנוסף ישנה גם האפשרות לרכוש עכבר העובד בטכנולוגית Bluetooth וכך אין צורך במקלט כלל ( במידה ובלפטופ יש בלוטות' מובנה ).

העכברים המובילים בשוק היום בכל התחומים המוזכרים לעיל הם של חברת לוגיטק - Logitech.

כיסוי / תיק ללפטופ

הצורך הבסיסי ביותר בשימוש במחשב נייד הוא נשיאתו ממקום למקום. בין המשתמשים במחשבים ניידים ישנם סטודנטים , הנושאים את המחשב על בסיס יומי לאוניברסיטה, אנשי היי-טק ועובדי משרד העובדים גם מהבית ולשם כך צריכים את המחשב גם במשרד, אנשי עסקים המרבים בנסיעות וטיסות ועוד..

למרות שאיכות ועמידות המחשבים הניידים היום הולכת ומשתפרת ולמרות שמשקלם וגודלם הולך ופוחת, עדיין יש צורך בתיק או כיסוי נוח שמצד אחד מגן על המחשב ומצד שני מקל על המשתמש בדרכים.

ישנם מספר סוגים בסיסיים: תיק צד - הוא התיק המקורי והשמרני למחשב נייד, בד"כ שחור ובעל מראה עסקי ולמדי. היום מאד נפוצים תיקי צד לצעירים הנקראים Messenger או תיק דוור שלהם מראה צבעוני ועיצוב מודרני וצעיר.

תיק גב - זהו למעשה התיק הגב הרגיל או תיק בית ספר ובתוכו תא אחסון להגנה וקיבוע המחשב הנייד בפנים, זהו התיק הנוח ביותר לנשיאה ומתאים במיוחד לסטודנטים.

כיסוי או עטיפה ללפטופ - זהו פתרון פשוט המגן על המחשב הנייד ומאפשר לשאת אותו בכל תיק. זהו מעין מעטפת , עשויה בד"כ מניאופרן או בד וגודלה מתאים בדיוק לגודל המחשב.

תיק זה נקרא גם באנגלית Sleeve - שרוול.

לפ-דסק - משטח עבודה על הברכיים

לפ דסק משטח ארגונומי לנייד

רבים משתמשים כיום במחשב הנייד על הברכיים: על הספה, במיטה ובדרכים. העבודה עם המחשב על הברכיים אינה נוחה ונחשבת ללא בריאה מבחינה ארגונומית ומבחינה רפואית. ישנן מספר סיבות הגורמות לבעיות ארגונומיות: התחממות הלפטופ והרגליים בעקבותיו, כיפוף הצוואר כלפי מטה, זווית לא מומלצת של פרקי כף היד בכתיבה עם המקלדת ועוד..

קיים פתרון מצוין לבעיות אלו. בלועזית נקרא המוצר Lapdesk ( לפ-דסק ) כלומר בתרגום חופשי שולחן כתיבה לברכיים. הלפ-דסק הינו משטח שחלקו העליון קשיח לייצוב הלפטופ וחלקו התחתון מרופד להושבה על הברכיים. ישנם לפ-דסקים עם ריפוד לפרקי כף היד , ישנם כאלו בגדלים שונים, חלקם מאפשרים מקום גם לעבודה עם עכבר חיצוני.

ישנם לפ-דסקים ניידים שניתנים לנשיאה בתיק וישנם כאלו יותר גדולים הנוחים במיוחד לעבודה בבית.

סטנד / מעמד לשולחן כתיבה

מספר המחשבים הניידים לעומת מחשבים נייחים הולך ועולה בכל שנה, כבר היום רבים משתמשים בלפטופ כמחשב העיקרי שלהם לצרכי לימוד / עבודה ופנאי.

באופן טבעי, חלק גדול מהשימוש במחשב נעשה על גבי שולחן הכתיבה. המחשב הנייד שונה מהמחשב הנייח במספר גורמים: המקלדת הינה צפופה, העכבר אינו נוח, המסך נמוך וצמוד לבסיס המחשב ועוד..

בעבודה על כסא אל מול שולחן כתיבה , רופאים ומומחים ממליצים שהמסך יהיה בגובה העיניים וכך הגב והצוואר יהיו ישרים. לשם כך קיימים מעמדים המגביהים את המסך על ידי החזקת הלפטופ בזווית. כדי להשתמש במעמד כזה יש צורך במקלדת ועכבר חיצוני כך שניתן יהיה להפריד בין המסך לבין המקלדת והעכבר.

אפשרות נוספת היא שימוש במסך חיצוני, לרוב המחשבים הניידים קיים חיבור VGA רגיל למסך מחשב , ניתן אם כן, להשתמש במסך מחשב, מקלדת ועכבר חיצוניים ובכך להפוך את המחשב הנייד לנייח לגמרי. כדי לחסוך מקום על שולחן העבודה במצב כזה ישנם מעמדים המגביהים את המסך ומאפשרים אחסון של הנייד מתחתיו או לחילופין ניתן להושיב את הנייד על סטנד הגבהה ולאפשר מקום אחסון מתחתיו.

תחנת עגינה / משטח קירור

לאחר שנוכחנו שהמחשב הנייד הולך והופך גם למחשב השולחני / הנייח אנו נתקלים בבעיה נוספת. בכל פעם שנרצה לנייד את הלפטופ ולהוציאו מהבית נצטרך לנתק את כל האביזרים החיצוניים שאנו משתמשים בהם על שולחן העבודה ובכל פעם שנחזור נאלץ לחברם שנית.

אין צורך להסביר כמה הפעולה הזו אינה נוחה ויתרה מזו יכולה אף לפגוע בשקעים המובנים של המחשב לאורך זמן.

לשם כך קיימת תחנת העגינה. תחנת העגינה - Docking Station הינה קופסה קטנה שאליה מתחברים כל האביזרים החיצוניים שלנו: מסך , עכבר, מקלדת, רמקולים, כבל רשת ועוד...

תחנת העגינה מתחברת למחשב באמצעות חיבור יחיד מסוג USB, FireWire או PCI Express.

ההבדל בין החיבורים הינו מהירות העבודה שמשפיעה בעיקר על המסך, למעשה בתוך תחנת העגינה קיים כרטיס מסך חיצוני המתרגם את המידע למסך לאות וידאו. ככל שהחיבור מהיר יותר תחנת העגינה יקרה יותר, הנפוץ ביותר אם כי לא המהיר ביותר הוא ה - USB.

חלופה זולה יותר לתחנת העגינה היא שימוש ברכז USB (Hub) שלמעשה נותן מענה לעכבר, מקלדת, מדפסת וכל התקן USB חיצוני. החסרון הוא שחיבור מסך חיצוני יאלץ להיות ישירות ללפטופ.

קיימים היום בשוק מוצרים המרכזים מספר שימושים במוצר אחד , למשל: משטח קירור, מעמד למחשב ורכז USB. משטח קירור הינו מומלץ לכל מחשב שיש לו נטיית התחממות, זה קורה בעיקר כאשר משתמשים במחשב הנייד לגרפיקה , עריכת וידאו ומשחקים.

בנוסף לאביזרים אלו ישנם עוד עשרות אביזרים שימושיים קצת פחות אך בוודאי יעניינו את חובבי הגאג'טים למיניהם. בין האביזרים : מנעול אבטחה למחשב , פילטר פרטיות, פנס USB,

מאוורר USB, סקינים מעוצבים , רמקולים ניידים, ערכות ניקוי מסך ומקלדת, אוזניות ומיקרופון מתקפלים ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב