דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העתקת מקום עבודה מגורים למדינה אחרת היבטי מיסוי( חלק ב' 

מאת    [ 17/02/2009 ]

מילים במאמר: 838   [ נצפה 3029 פעמים ]

שלב שלישי - מה ניתן לקבל במסגרת הייעוץ עם המומחה:
כאשר מדובר בשאלת תושבות - ביצוע רילוקיישן, מעניקים מומחי המס - ארבעה שירותים עיקריים (כל עוד העניין לא נגרר למשפט), להלן נעמוד על סוגי השירותים השונים, ולמי הם מומלצים:
1. שירות ראשון - פגישת ייעוץ: פגישת ייעוץ הינה השלב הראשון בהליך הרילוקיישן מבחינת היבטי המס, כפי שראינו לעיל. אל פגישת הייעוץ מומלץ לבוא עם כל "הגורמים" הרבלנטיים, משמע אם אתה נשוי ו/או יש לך בת זוג קבוע, מומלץ להגיע גם איתה. במסגרת פגישת הייעוץ עליכם להציג את רכושכם בישראל, מה בכוונתכם לעשות עם רכוש זה [חשבונות בנק, חשבונות טלפון וסלולר, בית/דירה (האם בכוונתכם למכור או להשכיר?), רכב וכדומה]. בנוסף יהא עליכם להציג את המתווה העיקרי לרילוקיישן: לאיזו מדינה בכוונתכם לעבור, היכן תגורו (האם תרכשו בית בחו"ל?, האם תסתפקו בלשכור בית בחו"ל?, לאיזו תקופה? ועוד') כמה ימים בכוונתכם לשהות בישראל בכל שנה ולאילו מטרות? מי צפוי להיות המעסיק שלכם בחו"ל חברה זרה או חברה בישראל? מי פנה אליכם לצורך ביצוע המעבר לחו"ל וכדומה. ייתכן שלחלק גדול משאלות אלו לא יהיה לכם מענה בשלב זה ולכן רצוי להיוועץ גם בדברים אלו אותו מומחה אליו בחרתם ללכת.
לאחר שקיבל ממכם את המידע הראשוני צפוי אותו מומחה עימו אתם נועצים להמליץ בפניכם: כיצד מומלץ לפעול ביחס לנכסים השונים אותם אתם מחזיקים בישראל (טלפון, דירה, רכב וכדומה) האם תוכלו בעתיד לראות בעצמכם כתושבי חוץ? ואם התשובה לכך תהיה חיובית הוא צפוי להמליץ לכם על אחד משלושת השירותים הבאים.

2. שירות שני - חוות דעת משפטית: פעמים רבות בסופה של פגישת הייעוץ, מציע העורך הדין המומחה בו אתם נועצים להעניק לכם חוות דעת לפיה הינכם תושבי חוץ. מחירה של חוות דעת זו אינו זול הוא נע סביב מס' אלפי דולרים לחוות דעת פשוטה כאשר המחיר יכול להאמיר ככל שהמקרה סבוך יותר והאחריות המשפטית בה נושא אותו מומחה גדולה יותר.. הפעם אין המדובר בשירות שניתן לקבלו מכל עו"ד ו/או רו"ח אם הדברים ייבחנו בידי בית המשפט, בית המשפט ידרוש לראות חוות דעת כתובה, שנערכה על ידי מומחה לתחום. חוות דעת מעורך הדין או רואה החשבון השכונתי שאינו מתמחה במיסים ואינו מוכר לא תתקבל. יחד עם זאת לטעמנו בשלב זה של הליך הרילוקיישן לא מומלץ לקבל חוות דעת, נסביר! חוות דעת משפטית נועדה למנוע מצב בו מי שביצע רילוקיישן, וסבר שהינו תושב חוץ, חוזר לישראל ומגלה שהוא מואשם בעבירות פליליות שונות של אי דיווח ואי תשלום לרשות המיסים. על חוות הדעת לקבוע כי אותו נישום המחזיק אותה ואשר מקיים את העובדות המנויות בה, הינו תושב חוץ בהתאם להבנתו המשפטית של אותו מומחה אשר הכין את חוות הדעת. מאחר שאותו נישום פעל בתום לב והסתמך על עמדתו הכתובה והחתומה של מומחה לתחום שקבע שהינו תושב חוץ, הרי שלא ניתן להאשימו בכוונה (ומכאן גם לא בעבירה) פלילית. יחד עם זאת בשלב זה של הליך הרילוקיישן - האדם - הנישום אינו יודע עדיים לאשורן את העובדות אותן הוא צפוי לקיים, כך לדוגמא הוא עשוי להודיע לאותו מומחה שכותב לו את חוות הדעת שהוא מתכוון לרכוש בית, אך לבסוף הוא ישכור בית, הוא עשוי לציין שבכוונתו ליסוע למדינה הזרה עם אשתו וילדיו, אך לבסוף, הוא מחליט להשאיר אותם בישראל. חוות הדעת מועילה לנישום, רק במידה והמצב העובדתי תואם למה שמתואר בה!! בשלב כה מוקדם של הליך הרילוקיישן, גם אם הנישום סבור שהוא יודע מה צפוי לו במדינה אליה הוא צפוי לעבור, המציאות מלמדת אותנו שהדברים משתנים, ופעמים שהעובדות משתנות ואפילו הנישום עצמו חוזר לפעמים לישראל תוך תקופה קצרה ומחליט לוותר על ביצוע המעבר הקבוע לחו"ל. לכן מומלץ בשלב הראשון לא לרכוש חוות דעת (גם אם מציעים לכם). עם השלב הזה יש לחכות עד לאחר שתעבור חצי שנה, שנה ממועד המעבר שלכם לחו"ל כאשר אתם רואים שאכן הכל מסתדר ואתם מתכוונים להמשיך ולהישאר שם. את הבקשה לקבלת חוות הדעת ניתן לבצע באמצעות שיחות טלפון מחו"ל או במסגרת אחד הביקורים שלכם בישראל.

3. שירות שלישי - מדריך לפני ביצוע רילוקיישן: בחלק ממשרדי עורכי הדין העוסקים בתחום המיסים ממליצים למי שמבצע רילוקיישן לרכוש מעין סיכום/מדריך של המלצות שונות כיצד לחזק את מעמדכם כתושבי חוץ לאחר המעבר לחו"ל וכיצד להחליש את זיקותיכם לישראל, הכל בהתאם לעובדות האישיות והעדכניות של אותו עובד/נישום המבקש לעבור ולהתגורר בחו"ל. עלותו של מדריך כאמור נעה בדרך כלל בסכום שאינו עולה על 2,000$ כאשר הוא בדרך כלל כולל מדריך מעשי: אילו פעולות כדאי לבצע כשעוברים לחו"ל (להירשם למתנ"ס מקומי, בית כנסת) כיצד לנסח את הסכם שכר הדירה? אילו מסמכים כדאי לשמור וכדומה. פעולה שלכם בהתאם למדריך הנ"ל תקל על הקביעה העתידית לפיה הינכם תושבי חוץ ולכן גם עשויה להוזיל באופן משמעותי את עלותם של השירותים משפטיים עתידיים (לרבות חוות הדעת). מדריך מעין זה הופך להיות ה"תנ"ך" של אותו נישום ומשפחתו והם נוהגים לפיו במשך כל תקופת שהותם בחו"ל.

4. שירות רביעי - פרה רולינג (החלטת מיסוי): החלטת המיסוי היא שירות שניתן בשלבי האמצע של ביצוע המעבר או בסופו. החלטת מיסוי הינה פניה לרשות המיסים עם עובדות המקרה לאשורן במסגרתה מבקש עורך הדין המייצג אותכם להגיע להסכמה עם רשות המיסים באשר למעמדכם, כתושבי חוץ ו/או כתושבים חוזרים וכאשר המדובר בעובדים המחזיקים "אופציות" יש לקבוע גם את שווי האופציות לצרכי מיסוי בו תתחייבו. שירות זה הינו השירות היקר ביותר, אך בצידו כמובן וודאות מוחלטת. בחירה בשירות זה צריך שתיעשה רק במידה וסכומי הכסף העשויים להיות במחלוקת עם רשות המיסים מצדיקים זאת.
עוסק במיסוי בינלאומי, מיסוי נאמנויות, מיסוי מקרקעין, מע"מ, ירושת וצוואות - לרבות הלבנת הון, מיסוי יהלומנים, מיסוי ענף ההי-טק, רילוקיישן( relocation) ועוד.
מחבר הספרים: "אמנות מס - 111 טבלאות השוואה"; אנציקלופדיית אמנות מס כרך ב'; "נאמנויות ומיסוי נאמנויות" ; '"חוק מס הבולים"; סדרת ספרי מס ערך מוסף (כרכים א'-ד'); בעל מדור קבוע: לתכנוני מס בירחון "ידע למידע". ובעיתון "ליצואן" של מכון היצוא הישראלי, מחברם של עשרות פרסומים בירחונים מקצועיים; מרצה ב: לשכות עורכי הדין, רואי החשבון ומכון היצוא הישראלי. מ"מ יו"ר ועדת המיסים וסגן יו"ר ועדת הנאמנויות בלשכת עוה"ד בת"א. ליצירת קשר - טל: 077-7051717; E- mail: aryetax@gmail.com; סלולרי: 599600 - 0544, מקור המאמר באתר המשרד - http://www.atax.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב