דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימהות שקופות בעקבות התכנית של אילנה דיין 

מאת    [ 17/02/2009 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 3374 פעמים ]

אימהות שקופות
בעקבות התכנית עובדה על האימהות השקופות, אני אדריאנה מחני, רוצה כאזרחית מדינת ישראל לבקש מכן סליחה, "אימהות שקופות לילדים עוד יותר שקופים". סליחה שלא התעניינתי, סליחה שלא ידעתי עליכן ולא עשיתי כלום למענכן, סליחה שלא זעקתי מזמן על העוול שגורמת לכן ממשלתנו.
כולנו כבר יודעים שהפליטים חיים בזבל ועובדים מאד קשה על מנת לשלוח כסף למשפחותיהם בארץ מוצאם. כולנו כבר יודעים שהם נשארים פה בארץ ללא אשרות כי אין להם לאן לחזור ואם יש, אז אין להם שם מקורות פרנסה. כולנו כבר יודעים שהם חיים בתת רמה והסיכויים שלהם לצאת מזה הם מאד נמוכים. כולנו יודעים שהם "כבשו" אזורים שלמים שהפכו לגטאות כי שם זול ונוח להם לחיות עם בני ארצם ומעמדם. כולנו יודעים שהם לא אנשים שמחים והם נמצאים כאן מחוסר ברירה ולא בחירה, ומה שנקרא אצלם חיים טובים הוא מאד יחסי. כולנו יודעים שישראל לא רוצה אותם אבל מצד שני נותנת להם להיכנס ולעבוד כי אין מי שיעשה את העבודה ה"שחורה".
את כל זה כבר שמענו וראינו. מה שעוד לא ראינו זה מה שאתמול הראו בעובדה: גן עם 35 ילדים עם גננת אחת וילדה בת 8 שעוזרת לה. גננת מותשת אבל עם אהבה גדולה לילדים. גן שמבשלים בכיריים בסיר אחד לכולם על מדרגות ועל זה מודים לאלוהים. גן שהילדים עושים את הצרכים בדלי מתחת לכיור. גן ללא תנאים בטיחותיים מינימאליים - הילדים נוגעים בשקעים שבקיר כי זה הדבר היחיד שיש להם לשחק איתו או מטפסים על הדוד של המים החמים. ילדים שהפסיקו לבכות כי הם למדו שזה לא יעזור כי אין מי שייגש אליהם. ילדים שיום שלם אף אחד לא מחבק אותם כי עם כל הרצון הטוב של הגננת היא לא עומדת במטלה העצומה שיש לה מ-7 בבוקר עד 9 בערב. ראינו ילדים שלמדו להגיד תודה על מה שיש ולא מכירים מציאות אחרת. ולא שמענו בתכנית ולו תלונה אחת מהן.
מה שהכי מקומם אותי מכל זה שהמדינה נותנת להן להישאר כי הן אמהות חד הוריות ומצד שני מתעלמת מהן כאילו הן שקופות, לפי התיאור בעובדה. נדמה שאלו שיושבים למעלה שהם נבחרי ציבור אומרים לעצמם: "אם יהיה להן יותר מדי טוב לאימהות הן יישארו לחיות בארץ ואז אבוי לעם ישראל".
אז, יש לי חידוש לחברי ממשלתנו, נבחרי הציבור היקרים, האימהות השקופות יישארו לגור בארץ בכל תנאי כי אין להן לאן ללכת והילדים האלו בינתיים גדלים כישראלים אבל, לא לכל דבר, ללא שוויון זכויות, ללא חינוך ותנאים כזכותו של כל ילד.
מעצם התעלמותה של הממשלה מגדלת מתחת לאפה דור של "ילדי סיכון" ,כפי שנאמר בתכנית עובדה, וזה אומר שבעוד כמה שנים משלם המיסים ישלם על מנת להחזיק את אותם ילדים שיגיעו לבתי ספר לחינוך מיוחד ומשם אפילו לבתי סוהר. מה שחוסכים היום יבוזבז עוד כמה שנים אבל למטרה הלא נכונה. זה מקומם, זה מרגיז, זה אפילו אידיוטי מצד הממשלה , אין לי מילה אחרת.
אם הממשלה, נבחרי הציבור, צריכים תירוץ טוב ואגואיסטי לעזור לאותן אימהות שקופות אז הנה לכם: תעזרו לאותן אימהות לגדל את ילדיהן לאזרחים טובים למען אינטרס המדינה, למען למנוע עתיד שחור משחור, למען חיסכון בעתיד בכספי הציבור בשיקום אותם ילדים שאין להם עתיד. זה האינטרס של המדינה. נקודה.
ומעבר לכל זה זו חובתה של הממשלה לדאוג להן. אם אתם מתירים לאמהות הקופות להישאר אז אל תתעלמו מהן. הן לא שקופות. הן נשים שעובדות קשה כדי להחזיק מעמד ולחנך את ילדיהן שרוב הסיכויים לא יקבלו חינוך ברמה נאותה. זו חובתכם ואחריותכם ועל מצפונכם עתידם של אותם ילדים.
השקט וההשלמה עם הווה של אותן אימהות יהפוך בעתיד לתסכול, פשע, עוני, אלימות. זה התסריט אם לא יפעלו מהר על מנת לתקן את העוול שנעשה להן ממש מתחת לאפינו.
אנחנו כאזרחים צריכים לזעוק ולדרוש למעננו, למען האימהות, למען הילדים, למען עתידנו של כולנו לדאוג לזכויותיהן המלאות כמו של כל אימא וילד בישראל ללא הבדל, דת, גזע ומין כפי שכתוב בהכרזת המדינה.
הגיע הזמן שתעמדו בהבטחה של מקימי המדינה הזאת, גם לכך נבחרתם.
אדריאנה מחני





אדריאנה מחני- מדריכת מסעות לגילוי עצמי
אסטרולוגיה | גילוי עצמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב