דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלרגיה בשער 

מאת    [ 16/02/2009 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 3013 פעמים ]

אלרגיה או רגשת בעיברית צחה, היא תגובת יתר של המערכת החיסונית של הגוף, כתוצאה מחשיפה לגורמים זרים אשר ביומיום אינם גורמים לתגובה כל שהיא. הגורם הזר, או האלרגן חודר אל זרם הדם ונקשר לנוגדנים, אשר אלה גורמים לסדרת תהליכים כימיים בגוף שבסופה מופרשים מתאי הפיטום חומרים כימיים וביניהם ההיסטמין. חומרים אלו הם הגורמים לתסמינים האלרגיים כמו גרד, עיטוש, דמעת, פריחה ועוד.

בין האלרגנים השכיחים ביותר נמנה אבק הבית - למעשה מדובר בחרק זעיר, הנמצא באבק ובמיוחד ברהיטים מרופדים ומזרנים, ונקרא קרדית אבק הבית. אלרגנים שכיחים אחרים הם אבקות פריחה, נבגי עובש ופטריות, סוגי מזון שונים - בעיקר חלב, ביצים, משמרי מזון מלאכותיים וצבעי מאכל, וכן פרוות או נוצות של בעלי חיים, עקיצות חרקים, ובעיקר ארס דבורה, וכמובן תרופות שונות. לא תמיד ברורה האבחנה של האלרגיה ולעתים דרושה רמת חשד גבוהה מצד הרופא כדי להבין שמחלתו של החולה נגרמת למעשה מגורם אלרגני כלשהוא. כאשר עולה החשד לאלרגיה יופנה החולה לבדיקת אלרגיה. הבדיקות מתחלקות לשני סוגים: בדיקות עוריות ובדיקות דם. בבדיקות העוריות מטפטף אלרגולוג (רופא האלרגיה) טיפות קטנות של תמציות מצמחים, בעלי חיים או גורמים סביבתיים אחרים הידועים כאלרגנים נפוצים (אחד ליד השני בסדר ידוע) ואחר כך הוא דוקר בעדינות את העור שמתחת לכל טיפה, כדי להחדיר את החומר אל העור עצמו. כ- 15 דקות לאחר ההזרקה, הרופא בודק האם נוצרה תגובה דלקתית (נפיחות ואדמומיות) במקום ההזרקה. תגובה דלקתית פרושה שהאדם רגיש (אלרגי) לאלרגן שהוזרק.

הטיפול הטוב ביותר לאלרגיה הוא מניעת ההיחשפות לגורם האלרגני. אך לעיתים קרובות אין זה בשליטת האדם, מכיוון שהגורמים האלרגניים יכולים להמצא בכל מקום, ובכל זמן. אם כן, מה ניתן לעשות על מנת למנוע ולהפחית את התסמינים האלרגיים?

לפי התזונה הסינית מומלץ להעשיר את התפריט היומי בירקות ממשפחת הבצלים, כגון שום, כרישה, עירית, ובצל על סוגיו. רצוי לצרוך את הירקות בצורתם הטרייה. הבצל עשיר בגופרית, אלמנט מחמם הגורם לניקוי של הגוף ממזיקים, מתכות כבדות ומשפר את המטבוליזם של החלבונים וחומצות האמינו. כמו כן ניתן לצרוך GSE או תמצית זרעי אשכוליות. תמצית זו, אשר מיוצרת מזרעי האשכולית, יוצרת תגובה אנטיביוטית נרחבת בגוף. התמצית יעילה לשלל בעיות, ויעילה לטיפול באלרגיות ובקדחת השחת. הצריכה היומית של תמצית זו תלויה בחוזק התמצית ורצוי להיוועץ עם מטפל מוסמך טרם לקיחת התמצית. תכשיר נוסף למניעה וטיפול באלרגיה הוא פולן דבורים. הפולן (אבקה) נאסף ממיני פרחים, ונחשב למזון איכותי מאוד לאדם, זאת מאחר שהוא מכיל חומרים רבים הנחוצים לגוף האדם. הפולן מכיל את כל 22 חומצות האמינו וביניהן גם את 8 חומצות האמינו שהגוף אינו מסוגל לייצר בעצמו.

ברפואה הסינית מתייחס הן לטיפול הסימפטומטי והן כטיפול למניעה. הטיפול יכול לכלול דיקור, צמחי מרפא, הדרכה לתזונה (אשר כוללת בין היתר שימוש בGSE ופולן דבורים, אשר נחשבים כתוספי תזונה). צמחי המרפא הסיניים והמערביים משחקים תפקיד חשוב בטיפול הסיני באלרגיה. אחד מהצמחים המשמש כנוגד אלרגיה הוא שוש קרח, ליקוריץ, או בשם הסיני Gan Cao. שורש הליקוריץ נמכר בשווקים, ומשמש ללעיסה, חליטה, בישול וכצמח מרפא. אמנם הצמח ניתן לרכישה, אך מומלץ להיוועץ עם מטפל מוסמך לפני השימוש.
שמי אייל טקו ואני מטפל ברפואה סינית. סיימתי את לימודי במכללת מדיסין, שם התמחיתי בדיקור, צמחי מרפא סיניים, שיאצו ותזונה. מטפל בקליניקה בתל אביב.
למאמרים ופרטים נוספים ניתן להכנס לבלוג http://eyalt81.wordpress.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב