דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תלמידת חכמים 

מאת    [ 15/02/2009 ]

מילים במאמר: 830   [ נצפה 3802 פעמים ]


מאז ומתמיד היו נשים תלמידות חכמים, איכותיות, מצוינות ונבונות, היו כמובן מנהיגות מדהימות בעברנו שלנו, כמו מרים בהתנהגותה האמיצה והמנהיגותית לפני ואחרי יציאת מצרים, כך אסתר המלכה שקיבלה על עצמה המנהיגות ממרדכי והיא המנהיגה מבצעת משימותיה בחכמה בעוצמה ובאומץ לב.
לא בכדי אומרים חז"ל בזכות נשים צדקניות נגאלו בנ"י ממצרים, המה הנשים לא היו שותפות במעשה המרגלים, ואף לא בין אלה שאמרו- נטה ראשנו ונשובה מצרימה, הן לא הסכימו לתת את תכשיטיהן לעשיית העגל, והיו שותפות בעשייתן החכמה בבניית המשכן.
בדורנו שלנו הנשים מפגינות עוצמה בכל הקשור לחכמה ובינה,הם אינן נופלות מהגברים בשום תחום.אם לפני כ-20 שנה היה מספר לומדי התואר הראשון כ- 35% נשים, הרי כיום מספרן הוא 57% לעומת 43% גברים.
אחוז הלומדות לתואר שני משתווה לגברים 50%, כאשר לפני 20 שנה היה אחוז הלומדות נמוך מאוד.
אם נבקר במפעלי התעשייה, בהיי-טק, ובמכוני מחקר, נמצא בהן נשים רבות התופסות עמדות מפתח במנהיגות כך במפעלים וכך בבנקים ובתחומים מגוונים נוספים.
באקדמיה היו רוב רובם של המרצים גברים , מצב שלא קיים. כיום, הנשים תופסות עמדות מפתח בכל תחומי האקדמיה. השפעתן רבה בכל תחומי החיים.
אנו יודעים מידת השפעתן הרבה מאוד בחינוך הילדים, הן כאמא, והן כמורות, שהרי רוב המורים= מורות.
רבים מאוד ממנהלי בתי הספר הן מנהלות ועבודתן החינוכית מעולה ומצוינת, אינה נופלת מאף מנהל-גבר. רבים מאוד מבין המפקחים המעולים והטובים הם נשים. הן עושות עבודתן החינוכית בעוצמה, ביעילות, בסדר, באנושיות ובאיכות נפלאה.
המגמות המדעיות במוסדות החינוך התיכוניים ואף האקדמיים משופעים בתלמידות ובסטודנטים לכל התארים, הראשון ,השני והשלישי מדהים לראות מספרן של הנשים ברפואה, במשפטים ובמדעי המוח. המגמות היוקרתיות בהם שלטו הגברים במשך מאות שנים, משתנות לטובת הנשים, כך גם במוסיקה ובאומנות ובדרמה,
אך לפני כמה עשרות שנים היו הגברים השליטים היחידים כמעט בתחומים אלה.
לימוד תורה היה נתון דורות שלמים בידי הגברים בלבד כמעט, אך ראו נא המהפך האינטלקטואלי התורני המבורך בשנים אלה.
אלפי נשים לומדות בערים ובכפרים במדרשות לנשים , הן לומדות תורה ודעת בעוצמה וביעילות רבה.
בישוב בו הנני מתגורר קיימת מדרשה לנשים איכותית ברמתה הנפלאה, כחמישים נשים מקדישות זמנן ללימוד תורה ולהאדרתה במגוון תחומי דעת תורני. האיכות והרמה מדהימה.
ביקרתי לאחרונה ב"מתן" בירושלים- מוסד חינוכי תורני לתפארת המיועד לנשים, התפעלתי מהעשייה הלימודית התורנית המרתקת. עשרות ומאות נשים לומדות במשך השבוע לימודים תורניים תורה שבכתב, ותורה שבע"פ , הן מפגינות ידע גם בתלמוד, משנה, אגדה ומחשבת ישראל. בתי בוגרת תואר שני במדעי המוח לומדת במשך שנה במסגרת "מתן" וידיעותיה בתחום התורני המגוון מדהימות. היא רכשה במשך שנה זו תורה ויהדות יותר מכל לימודיה עד עתה.
התרגשתי מאוד לדעת כי היא השכילה להעביר לבנות כיתתה ב"מתן" שיעורי פרשת שבוע ובמיוחד שיעורים מעולים בגמרא. כן, כן, בתלמוד. הידע והחכמה מדהימים . ישנן מוסדות תיכוניים בהם מלמדים את הבנות תושב"ע והן מאושרות מתורתנו הקדושה.
בני הרב ספי שלמד שנים רבות בישיבה גבוהה, המכהן כיום כמנהל תיכון מצליח חגג לבתו הבכורה בת מצווה, החל מגיל אחת-עשרה ישב הרב ספי מדי שבת, ולימד את בתו גמרא , את מסכת ברכות משנה גמרא והלכה.
העוצמה, הידע, הנחישות והשמחה בה למדה ילדה זו גמרא- החדירה בנו שמחה ואהבה.
בהגיעה לחגוג את בת המצווה בגיל 12, היא נשאה נאום, אך לא היה זה נאום רגיל ונדוש, אלא היא נתנה דרשת סיום למסכת ברכות, כולנו, הורים, סבים, סבתות, משפחה, ואורחים היינו מרוגשים ומאושרים שבנותינו לומדות תורה, ומקדישות הן מועדים לקביעת עיתים לתורה. אחותה של ילדה חכמה זו, הינה בגיל אחת עשרה ואף היא התחילה ללמוד מסכת, כדי שתוכל לחגוג את סיומה בבת המצווה שלה.
לפני חודשים ספורים התמוגגתי משמחה, בעת היותי "בייביסיטר" לנכדיי משתי משפחות. שאל הילד בן ה-12 את בת דודתו שלמדה את מסכת ברכות, שמא תוכל לסייע לו ללמוד לקראת מבחן שיש לו בימים הקרובים. כן, כן, הילדה בת ה-12 - לימדה את הבן בן 12 פרק נפלא בגמרא- מסכת ברכות פרק רביעי. בדורנו שלנו בו הילדים שלנו גדלים ומשכילים משני המקורות- בית הספר והבית מהמורים ומההורים. אין לי ספק שלאם הבית , לאישה משמעות אדירה בחינוך הילדים שאינו נופל מאומה מחינוך הגבר והשפעתו.
אז האימא התורנית בעלת הידע הנפלא בתורה ובתורה שבע"פ בהלכה באגדה ובמשנה, מקרינה מחוכמתה על ילדי הבית.
הילדים כולם גדלים לאור כל בני הבית לתפארת עם ישראל והיהדות. כאשר בנות אלו תגדלנה ותהיינה אמהות הן תקרנה-תורה לילדיהן, החדרת התורה לילדיהן -תהא משמעותית תורנית מעל ומעבר לכל דור בעבר, האבא התורני המחדיר תורה לבניו יחד עם אמו התורנית יביאו את עמ"י ליתר חכמה ובינה, למצוינות מוגברת וזקיפות קומה, דימוי עצמי תורני איכותי. עלינו להמשיך ביתר שאת לטפח הישיבות ולהעצימן כדי שהמה ישכילו לטפס על כל הר, ולהעפיל לכל הפסגה תורנית לפתח ולטפח המצוינות והיצירתיות שבכל ילד וליד, אך יחד עם זאת בדורנו, בו הנשים משתלבות בעבודה אך גם בחינוך ילדינו בבתינו , חשוב מאוד שהמה תהיינה משכילות הן באקדמיה והן בתורה , בידע עולם ובתורת ישראל, בהשכלה כללית ובארון הספרים היהודי. הרחבת האופקים הלמידה התורנית והגברת החוכמה שבנשים תמשיך את המסורת של עוצמת החוכמה של העם היהודי לדורותיו. לשמחתי הרבה קיימות כיום שפע של מרצות מעולות המלמדות נשים תורה.
רעייתי המובילה את המדרשה לנשים באלקנה מתארת בפני את שיעוריו הנפלאים של רב היישוב ומרצים תורניים נוספים ומדגישה בעוצמה את שיעוריהן המעולים של הרבנית והמרצות התורניות הנוספות המחדירות בנשותינו תורה ודעת, תורה עם דרך ארץ , הרמב"ם, הכוזרי , תהילים, משלי, סיפורי חסידים והמון אמונה מתוך חדווה שמחה ואהבה.
- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב