דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביי מיי בייבי-ביקורת-אמנדה וויטינגטון-בית צבי-ELYBIKORET 

מאת    [ 12/02/2009 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 3027 פעמים ]

470בי מיי בייבי-אמנדה וויטינגטון-בית צבי470

בית צבי מעלה על בימתו את המחזה "בי מיי בייבי" מאת אמנדה וויטינגטון.
המחזה הוצג בלונדון ב1998 והתפרסם בעולם.
בארץ לא הוצג אף פעם בתיאטרון מקצועי אלא רק בבית הספר תלמה ילין וכעת בבית צבי.
הוא עוסק בהריון מחוץ לנשואין.

נערה מהמעמד הגבוה נכנסת להריון והוריה אינם יכולים להרשות לעצמם שבמקום מגוריהם יראו אותה במצבה בטרם נישא.
האם מעבירה אותה למוסד דתי בו שוהות נערות במצבה עד שיולדות ותינוקן נמסר לאימוץ.
המחזה מספר על המתרחש במוסד, על התלבטויותיהן של הנערות,על השאיפה לשמור על התינוק שיולד ועל השמחה ושמירת עליצות הנעורים למרות מצבן הקשה והמיוחד ולמרות ראשית ניצני האמהות שאינם מאפשרים להן להתנתק מפרי בטנן ולמסרו למשפחה זרה.

המחזה שזור בשירים מלהקות שהיו ידועות בשנת 1964 תקופה בה המחזה התרחש כגון "הרונטז" וה"סופרימז" שאחת הנערות להוטה אחרי התקליטים מהתקופה.
המחזה בויים בכשרון רב על ידי אורלי רביניאן שהצליחה לרתק את הצופים בהצגה עם נושא כאוב עם סוף ידוע מראש, מלא רגש,הבנה וגם צער.הבמאית איפיינה טוב ובמדוייק כל דמות ודמות.
הנוסח העברי של שיר פרייבך היה שוטף,קולח וטוב.
התפאורה של מאיה פלג היתה קומפקטית, פשוטה ויעילה.חדר הבנות שכלל שתי מיטות ובשינוי קל חדר המנהלת עם שולחן העבודה שלה.התלבושות-מירב נתנאל והתאורה-מרטין עדין היו ללא דופי.

נהנתי מאוד לראות את הבנות הצעירות מגלמות כל אחת טיפוס שונה. כל אחד בעל אופי שונה וגילום התפקיד בצורה שונה.
לקוויני- נגה מילשטיין נוכחות בימתית חזקה.משחקה היה חופשי,משוחרר וטבעי. היא היתה מציאותית,כנה,גם חברה טובה וגם קצת אכזרית באומרה את האמת.
מארי-רותם רוטשילד משחקה היה מאוד טבעי וברגש רב. היא היתה בדילמה קשה מה לעשות האם לשמוע לליבה האומר לא לותר על התינוק ולדאוג לו באופן עצמאי או ללכת לפי כללים כנדרש מאימה והסביבה בה גדלה וחיה עם הוריה ,דבר שפירושו לותר על תינוקה.

אם הבית -ענת ששון היתה מצד אחד אישה קפדנית, קשה ,כפיתית אך מצד שני דאגה לבנות שהיו תחת השגחתה וניסתה להראות להן מה הצד ההגיוני ביותר במצבן.
גב' אדמס-אמה של מארי היתה שתלטנית,קפדנית, חושבת שכל מה שהיא עושה הוא לטובת הבת אך גם דאגה למשפחתה בהתחשב במעמדם ואזור מגוריהם.למרות משחקה הטוב ועיצוב יפה של הדמות היתה קצת הגזמה בהתנהגותה.
דולורס-נעמה נבט היתה הילדה התמימה,הבישנית,הנאיבית.היא עיצבה דמות סימפטית ומרגשת.שיחקה בהבעתיות,בחביבות, בשמחה ואופטימיות.
נורמה-דוריס נמני היתה חולמנית,נבוכה,חוששת.
איזה סוג של אהבה היתה זו. שלקחה או נתנה.
אצל כולן הורגשו געגועים לבחורים שהכניסו אותן להריון.למרות מה שקרה הן לא הרגישו מנוצלות על ידם.

לראות או לא לראות:מחזה שלא איבד מהאקטואליות שלו,מלא רגש ותקוה.
נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 9/2/2009 00:03

אליביקורת



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב