דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלכלה בצניחה ובורסה עולה - סקירה מעודכנת 

מאת    [ 08/02/2009 ]

מילים במאמר: 934   [ נצפה 2210 פעמים ]

רבים תוהים הכיצד המדדים בוול סטריט עולים בחדות עם פרסום נתונים הגרועים לכלכלה. מדוע הקונים מנצחים בימים אלו את המוכרים? העיקרון בשוק ההון הוא "סיבה ותוצאה". המדדים יורדים בעקבות פיטורים רוחביים בכלכלה העולמית - הסיבה. אחוז מובטלים גבוה הוא התוצאה. המדדים יורדים בעקבות "הסיבה" ומתקנים בעקבות "התוצאה". באופן כללי ולא מוחלט המחירים מגלמים ציפיות לתרחיש שלילי יותר ונכון שהנתונים האחרונים גרועים יותר מהתחזית אך אין קטסטרופה ולכן המדדים נדחפים על ידי הקונים שהם ברובם עדר שורטיסטים אשר סוגרים פוזיציות שורט. כאמור זה בדיוק הזמן לעשות בדיוק הפוך ממה שהעדר עושה בחוכמה אך בתיזמון גרוע.

ניתוח מאקרו כלכלה
נתוני המאקרו מהשבוע החולף מעודדים קלות כאשר נתונים מפתיעים פורסמו מצד שוק הנדל"ן שמתקן את הירידות החדות. הנתון, מספר בתים קיימים שנמכרו עלה ב- 6.3% עם צפי ל- 0% שינוי.
הנתון מעודד מכוון שהנתון מצביע על פעילות כללית אשר מתרחבת ובזכות הבנקים אשר נותנים אשראי. נתון נוסף שפוסם הוא נתון האשראי הבנקאי אשר צנח ב- 6.6 מיליארד דולר כלומר הציבור האמריקאי ממשיך לסגור חובות מול הבנקים ומצמצם את הרכישות היומיומיות.
נתוני השבוע הם משוק העבודה אשר מעידים על המשך צמצום המשרות בכלכלה וגידול באחוז בלתי המועסקים. 598 אלף משרות נעלמו מהכלכלה האמריקאית, אחוז הבלתי מועסקים קפץ ל- 7.6% מ- 7.2% וקובע מעל 8 מיליון אזרחים אמריקאים מובטלים. יש צפי להמשך עלייה בנתון כאשר מספר התביעות לדמי אבטלה אשר פורסם השבוע הצביע על 626 אלף מובטלים המבקשים דמי אבטלה.
בשבוע הבא יפרסמו נתוני מאקרו דלים כאשר החשוב מביניהם הוא גירעון הסחר אשר יצביע על 36 מיליארד דולר גרעון. להזכיר, בשנת 2007 הנתון עמד על גירעון של 56 מיליארד דולר. הנתון מצביע על הקיטון המשמעותי בפעילות הסחר הבין לאומית בעולם. ירידה של כ- 40% מהשיא.
ניתוח שוק המניות
התמיכה במדדים העיקריים החזיקה והתרחיש השלילי נבלם שוב ביום חמישי בשבוע שעבר שבו הדאו גונס שבר את רמת התמיכה וחזר מעליה בפעם השלישית. המדדים עלו בחדות לקראת סוף השבוע כאשר סקטור הבנקים עלה בחדות בעקבות המלצת קניה ל- Bank Of America (מחזיק) ודוחות מעודדים של VISA. שוק המניות בודק את התחתית הקריטים מספר פעמים והבדיקה החוזרת איננה חיובית. הסנאט יצטרך לאשר את התוכנית של הנשיא אובאמה אחרי שהתוכנית עברה בקונגרס. סבירות גבוהה כי התוכנית תאושר ולכן ספק כי אישור התוכנית יגרום למדדים להמשיך לעלות. מהזווית הטכנית המדדים מדשדשים בעצבנות ורק פריצה של רמות ההתנגדות או התמיכה יאותתו על מהלך עולה משמעותי.
ניתוח שוק האג"ח
חולשה ניכרת בשוק האג"ח האמריקאי. ניתן להתייחס לשינויים בשוק האג"ח בכמה מובנים חשובים.
1. המחירים יורדים בעקבות ההשקעות חסרות התקדים של הממשל אשר מסכנים את מחזיקי האג"ח ע"י גידול הגירעון ל- 3% מהתוצר.
2. תוכניות הממשלה יגרמו לתהליך אינפלציוני אשר יפגע בתשואות האפסיות של המשקיעים.
3. הוצאת כספים משוק האג"ח עקב זיהוי תחתית בשוק המניות.
כל הסיבות הללו אפשרויות ולא בהכרח תלויות אחד בשני. לדוגמא, שוק המניות לא יעלה במידה והאינפלציה תתפרץ. חששות לאג"ח אמריקאי יפגעו בדולר האמריקאי. תשובה נכונה לשאלה מדוע מחירי האג"ח הממשלתי יורדים תינתן בהמשך. התשובה תקבע את הכיוון של כל השווקים לתקופה ארוכה ובסבירות מאוד גבוהה.
ניתוח שוק החוזים העתידיים
החוזים העתידיים מצביעים על שיפור בסנטימנט אך עדיין הסנטימנט שלילי. הסטיות בשוק האופציות עדיין מאותתות על הכיוון היורד. מדד ה- VIX התנהג באופן מושלם ביום שישי האחרון. המדד ירד 0.82% בלבד כאשר שוק המניות עלה כ- 3%. הסיבה היא רכישות מאסיביות של אופציות PUT על מדד S&P 500 ומכירה של אופציות CALL תוך ניצול העליות החדות במדד.
שוק החוזים העתידיים מצביע עדיין על סנטימנט שלילי ושינוי אמיתי בשוק החוזים יעיד על שוק המניות הבשל לעליות משמעותיות.

ניתוח שוק הסחורות והמט"ח
השווקים ממשיכים לספק עניין בכל יום מסחר. הריבית באנגליה בשפל היסטורי. בגוש האירופאי הריבית נותרה ללא שינוי כאשר התבטאות הבנק המרכזי יומרנית מאוד. להערכתי היורו מועמד לשורט כאשר האגו של הבנק המרכזי האירופאי יביא על עצמו את הורדות הריבית הבלתי נמנעות.
אנגליה הרבה זמן נמנעה מלהכיר במיתון הצפוי ואיחרה בהורדת הריבית, התוצאה ידועה לכולם.
המטבע האנגלי ממשיך בחולשה בעוד היורו נבלם בדיוק על רמת התמיכה במדדים של שוק המניות.
המטבע היפני נחלש כ- 2.5% כאשר שוק המניות האמריקאי השלים עלייה של 8% בשבוע. המטבע יוצר התנגדות כפולה על השיא ההיסטורי ומצביע על חולשה צפויה במטבע. מול החולשה במטבע היפני, המטבע האנגלי עלה מעל 2% תוך תיקון של הגל היורד האחרון.
מחיר הנפט נבלם מעל רמת התמיכה הקריטית בין 40$ - 39.7$ המחיר נפל בתחילת המסחר מעבר לרמה זו ואותת על הכיוון של הכלכלה בעקבות נתון בלתי המועסקים. בסופו של יום מסחר הנפט סגר מעל 40$ ומכין את הסוחרים לעוד שבוע של דריכות שיא. מחיר הזהב נשק ליעד מהסקירה הקודמת - 925$ ונבלם מתחתיה. הזהב מתחילת השנה עלה כ- 12% בעוד האג"ח הממשלתי האמריקאי הארוך ירד כ- 15% וכאן התשובה החשובה מכל, הכסף משוק האג"ח נכנס לסחורה זהב ולא לשוק המניות. העברת כספים לזהב היא תוצאה של אינפלציה עתידית בשוק האמריקאי וצפי לריבית אפסית למשך תקופה ארוכה. (שנה ומעלה)
אישור נוסף לניתוח הוא ביצועי הדולר מתחילת השנה. באופן עקרוני הדולר האמריקאי נושם את הציפיות לאינפלציה ואכן הדולר התחזק מעל 3% מתחילת ינואר. רוב הזמן הקשר בין הדולר לזהב הוא שלילי. נכון להיום הקשר חיובי כאשר הדולר מגלם את האינפלציה בשוק האמריקאי.
סיכום
התמונה מהשווקים הפיננסים חסרת תקדים. השינויים באג"ח הממשלתי מעידים על שוק המניות העולה ללא בסיס מהשווקים.
הזהב משמש כמפלט מפני המשבר והאינפלציה.
המטבע האנגלי מתאים לשורט אחרי התיקון בשבוע האחרון.
הסיבה היחידה לעליות בשוק המניות הוא ההתנגדות הכפולה במטבע היפני והתחלת ירידות.
הנפט הוא ברומטר לכלכלה ולצמיחה ונכון להיום המחיר מעל רמת התמיכה.
התחזקות הזהב איננה חיובית לשוק המניות בטווח הארוך. הכסף העובר לזהב הוא בד"כ השקעה לטווח ארוך ולכן הפגיעה בשוק המניות תהיה ארוכה.
שוק המניות נע בהתאם לסקטור הבנקים: התאוששות בבנקים תוציא את הכסף מהזהב בחזרה לשוק המניות עקב שיפור האמון במערכת הבנקאית. התאוששות הבנקים תעורר את הכלכלה בעקבות מתן הלוואות בהקפים גדולים ליזמים, משקיעים ובנקים זרים. התאוששות הבנקים תחזיר את הכסף שבכספת לחשבון עו"ש ותשפר את מאזני הבנקים.
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב