דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפואת תדרים. 

מאת    [ 04/02/2009 ]

מילים במאמר: 1057   [ נצפה 2228 פעמים ]



קיימות דרכים רבות להסביר את המציאות בה אנו מתנהלים. רפואת תדרים היא חלק מן המציאות והיא עוסקת באיזון של הקיים בתוך המציאות. לא מדובר פה על המצאה או גילוי מרעיש, אלא על דרך התבוננות במציאות הקיימת, ובמקרה הספציפי - על מציאות אנרגטית.

קיים קושי לתאר דרך זו במילים, ולכן נשתמש בתיאור של תחושות. כל אחד מאיתנו מכיר את עצמו. קיימים רגעים בהם אנו חשים מאוזנים ויציבים ורגעים אחרים בהם אנו חשים חוסר יציבות וחוסר איזון. מהבחינה הרגשית זה מתבטא בפשטות - אני מרגיש אהוב, אני מבטא את עצמי במלאות, אני מרגיש חופשי, נינוח, שלם עם עצמי ועם חיי, נותן אמון בעצמי ובקיים סביבי. או להפך...

אנו מתנהלים בהתאם לדרכי הביטוי האינסטינקטיביות שקיימות בנו ובדרכי הביטוי שרכשנו במהלך החיים. כל רגש, תחושה או מצב מהווים תנודה אנרגטית אשר יכולה להיות מעודנת או גסה, נעימה או מכאיבה. אנו יכולים למצוא בהווי היומי שלנו שגופנו מסוגל לנווט ולשחרר עצמו ממצבים קיצוניים. לדוגמא: עצבנות תגרור תגובה שתביע את תדר העצבנות, כגון - התנשפויות בזמן לחץ, בכי, או צחוק כפורקן.

רפואת תדרים מאבחנת כל מצב המתקיים בכל מקום ובכל נושא בחיינו ופועלת על עקרון זיהוי והתמקדות בתדרים הקיימים בנו ובסביבתנו. למרות דרכי הביטוי שלנו, עדיין יש צורך בהדרכה ובלימוד - ולו בכדי לחוש הרמוניה פנימית וחיצונית בחיינו.

האמונה אומרת שקיים באדם טבע פנימי. הטבע הזה, הוא הבריא ואותו יש לשמר, ומעת לעת יש להזכיר לגוף את קיומו. לפעולת תזכורת זו קוראים ניתוב, וזו תפקידה של רפואת התדרים.

עמוק בתוכנו קיים הזיכרון. אנו יודעים שמחה, איזון, בריאות, צמיחה, שגשוג וכדומה. רפואת התדרים מזכירה לגוף בדרכים שונות את אשר קיים בו. המטפל בשיטה זו נדרש לזהות צרכים עמוקים של המטופל באמצעות טכניקות שונות הקיימות לזיהוי.
הכלים לטיפול ברפואת תדרים

איזון אנרגטי בעזרת ידי המטפל - הבאה להרמוניה בגוף על ידי שיח עמוק בין האיברים של המטופל. בעזרת מגע עדין, המטפל יוצר דו-שיח של זרימה בין אברי גוף של המטופל כהשלכה לזרימה ושיח הרמוני ברבדי החיות כולם.

איזון במגע עמוק- דרך תקשורת עם הגוף הפיזי, אשר מתבצעת בהתכוונות המטפל לנגיעה במישורים העמוקים של המטופל.

איזון בעזרת דמיון מודרך - בעזרת הדמיה וניתוב של חשיבה, עוזר המטפל למטופל לטהר את גופו ולהיפגש עם רגשותיו העמוקים לשם התמודדות.

שינוי תבניות חשיבה - כצעד ראשון לשינוי, עוזר המטפל למטופל לראות את דפוסי המחשבה והאמונות אשר מובילים אותו ליצירת מציאות הפוגעת בו.

הרפיית הגוף והנפש - כאשר אנו מרפים את גופנו ואת נפשנו, אנו מנווטים בדיוק מושלם לצרכינו - פורקים את אשר דרוש פריקה ואוספים את הכוחות הדרושים לריפוי. ההרפיה נעשית בעזרת נשימה ודמיון מודרך.

איזון בעזרת קריסטלים - אבני מרפא - שיתוף פעולה מקסימלי ברפואת התדרים. אבני המרפא הן תזכורת לאיזון של המרכזים האנרגטיים, תזכורת לבני האדם לגעת בטבע שלנו. הטיפול מתבצע בשילוב הילינג והרפייה.

הילינג - ניתוב אנרגיית אהבה אוניברסלית לשם צמיחת מודעות עצמית, ריפוי רגשי, התפתחות מחשבתית ואיזון אנרגטי.

תמציות קריסטלים - תמציות המופקות מאבני הקריסטל והתומכות בתהליכים בחיי היום יום של המטופל.

תנועה - טכניקת תנועה מעגלית עדינה. מטרתה לקיים שיח הרמוני בין אברי הגוף והנפש. זוהי דרך אימון אשר נלמדת ע"י המטופל והמתורגלת ללא עזרה חיצונית ביום יום כתמיכה בתהליך וכדרך חיים בכלל.

צליל - שילוב מוזיקה וצלילים המותאמים לתהליך הריפוי.

יצירה - ביטוי עצמי על ידי יצירה בצבע ובחומר.

כלים אבחוניים: קריאה בקריסטלים ובקלפים - בעזרתם אנו מקבלים מידע לגבי המטופל, המאפשר התפתחות והבנה של תהליך הריפוי.
שילוב הקריסטלים ברפואת תדרים

אבני המרפא מקורן בבטן האדמה. מדובר במינרלים שונים שהתגבשו לאחר מיליוני שנים והגיעו לצורתם הסופית, אותה אנו מכירים כיום. כבר בימי קדם, כאשר גילה האדם את היכולת להשתמש בסובב אותו לצרכיו, החלו בשילוב קריסטלים ואבני מרפא כדרך לריפוי ואיזון.

המינרלים השונים זוהו על ידי האדם כמועילים לאיחוי רקמות, לעצירת זרימת דם, לרוגע או לגיבוש העוצמה הפנימית. עם הזמן, בחילופי הדורות, הפכו האבנים למלוות עוצמה בטקסים וחניכות וכמקשרות בין המישור הפיזי למישורי הרוח הגבוהים.

הטבע, "אמא אדמה", מקורן של האבנים, מעורר בנו את זיכרון הפשטות, מזכיר את הטבע העמוק שבתוכנו, ואת היותנו חלק בלתי נפרד מן הבריאה המופלאה. הקריסטלים עוזרים להבין את התפקיד שלנו פה על פני האדמה, הן כאינדיבידואל - גילוי הייעוד, והן כשבט בני האדם.

כיום גלויים לפנינו אלפי סוגים של קריסטלים ואבנים. כל אחד מהם נוצר ממקור מינרלי שונה והתגבש בדרך ובעוצמה שונה ולכן בנוכחותו מביא אנרגיה שונה. נוכחות קריסטל בקרבתנו מעלה, במודע או שלא במודע, זיכרונות עמוקים של אהבה, שייכות וזרימה.

רפואת תדרים דורשת זיהוי ועבודה ממוקדת בוויברציות - בתדרים הקיימים בתוכנו. לשם כך נדרש מן המטפל לזהות צרכים עמוקים של המטופל. באבני המרפא, הקריסטלים, משתמשים בטיפול ממוקד כתזכורת לאיזון של המרכזים האנרגטיים. תהליך הריפוי נעשה בשילוב עם שיחות היכרות או בדיקה אנרגטית של גוף המטופל.
רפואת התדרים כרפואה משלימה

רפואת התדרים אינה מתיימרת להוות תחליף לרפואה המערבית. בניגוד לדעה הרווחת היא גם אינה משלימה אותה כממלאת מקום או כנותנת תשובה כאשר זו לא מתקבלת משום מקור אחר. רפואת התדרים שייכת לרפואה האלטרנטיבית, הנקראת כך משום שהיא מספקת אלטרנטיבה (תחליף), אפשרות נוספת השונה מן הרפואה המערבית שלמעשה רק מכבה שרפות בדרך כלל. מדובר במצבים מסויימים בהם הרפואה המערבית יכולה לעזור באינטנסיביות יתרה לאדם, בדרך כלל כאשר חוסר האיזון שלו הגיע לרמה הדורשת "תיקון" חודרני. מאידך, הרפואה האלטרנטיבית מנחה לדרך חיים.

הדרך אינה באחיזה אלא בזרימה. לריפוי בתדרים הגעתי כתוצאה מהמפגש שלי בחיים עצמם. היה בתוכי רצון להבין את הגבולות ואת חוסר הגבולות הפנימיים, ואת הגבולות ביני ובין הסובב אותי.

בתחילת המסע חשתי איך הכוחות הקיימים בטבע ובטבעי מתעצמים. לא ידעתי כיצד לנווט או לשפר, לאזן, להתקיים. התנדנדתי כקליפת אגוז על הים. הגלים לקחו אותי לכאן ולכאן ולא הצלחתי להיאחז בדבר. עד שהבנתי שהדרך אינה באחיזה אלא בזרימה.

בהמשך גיליתי את האפשרות לנתב את עצמי בין הכוחות. להשתדל לא להתנגד להם אלא להבינם. איך להיות חלק מן השלם ולהשפיע. את המציאות שמסביבי ובתוכי אני מקבלת ומעריכה, מלאת כבוד לקסם הזה שניקרא חיים. זוהי דרך חיים מלאה של ראיית המציאות באמצעות עיני החוקרות. נכון, ישנם רגעים של שמחה ושל עצב והדרך מלאה ברגשות שונים.

אחד מן הסיפורים המקסימים המלווה אותי בדרכי מספר על אישה מוארת וחכמה ששכלה את נכדתה. האישה בכתה והתאבלה. שאלו אותה: "את יודעת ומכירה מוות וחיים ואחרי החיים, למה את בוכה?" - האישה החכמה ענתה: "תאר לך שאתה הולך לסרט טוב. מהו סרט טוב? - סקרנות. רגשות, עליות, ירידות, צחוק ובכי .. והחיים הם סרט טוב.".

נכון שלא תמיד קל להתייחס כך לחיים, אבל לפעמים יש ניצוצות ורגעי חסד שבהם אני מרגישה כמו בעיצומו של תסריט טוב, מה שמעניק לי את הכוח להמשיך להתבונן ולהפיק אותו.

את הידע בנושא צברתי ממחקרי ומעבודה רבת שנים עם אנשים, מספקות פנימיים ומשאלות תלמידים. כיום הערוץ לידע פתוח, אני ממשיכה ללמד וללמוד ומזכירה תמיד לאנשים שהחיים הם כמו סרט טוב.



טל מוזס - גאלה - בית להתפתחות מודעת בכפר הירוק 03-5470737.
http://www.gala-school.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב