דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי חשיבה טובה? 

מאת    [ 03/02/2009 ]

מילים במאמר: 896   [ נצפה 7067 פעמים ]

בס"ד

מה משותף לאנשים מצליחים, היש להם מכנה משותף- התשובה לכולם- יש "חשיבה טובה"! כאשר חשיבה זו הופכת לסגנון חיים, הרי תהליכי החיים משתנים- מגוונים ומצליחים. המחשבות ניתנות לשליטה אנו מזינים מוחנו ובכך אנו שולטים בהם, הרגשות תלויות במחשבות על כן ניתן לשלוט ברגשות או אז נשלוט במחשבות.

רבים ממוסדות החינוך מנסים ללמד תלמידיהם "מה" לחשוב ולא "איך" לחשוב, האיך חשוב באשר זו הדרך להגשים החלומות ולנצל הפוטנציאל האנושי.

אנו נוהגים לומר כי "יידע הוא כוח", אך הוא בעל ערך רב אם הוא נמצא בידיו של מי שמסוגל לחשוב נכון. אנשים נמדדים בהיקף יכולת החשיבה שלהם, כל חיי האדם, כל היבט וכל עשייה מושפעים באופן שהאדם חושב, חשיבה טובה משפרת את החיים של כל אדם, מדען איש עסקים מורה או מנכ"ל.

החשיבה המעולה והאיכותית מייצרת התקדמות מעולה, תהליך חשוב שלא השכילו לשנות אופן חשיבתה, אדם שזרע תירס לא יוכל לקצור חיטה, גם אם ישקיע עמל רב בהשקאה, זיבל דישון ובעיבוד האדמה, כדי להגיע להישגים צריך להחליף "הזרע", לזרוע את "זרע" החשיבה הנכונה והטובה.

המצליחים בתעשייה זכו בכך בזכות יכולת החשיבה הידיים שימשו עזרים למוח הגיבור הוא האיש בעל שפע הרעיונות, כדי שחשיבה טובה תוביל לעוד חשיבה טובה צריך להפוך הדרך - החשיבה להרגל.

הרב קוק הדגיש כי התקופה משתנה לכן צריך להתאים את הכלים המתאימים לאותו דור. אלברט אינשטיין אומר שהבעיות של היום לא ייפתרו באותה חשיבה שאיפיינה אותו בעבר. העולם מורכב ומסובך ועל כך צריך לחשוב אחרת שונה ואיכותי. תירגול בחשיבה יביא לחשיבה איתנה וטובה יותר, הפונטיציאל לחשיבה טובה יותר קיים, צריך למצות היכולת הטמונה בך ואינה מנוצלת, עלינו ללמוד מיומנויות נכונות של חשיבה טובה.


    • 

    ראיית התמונה כולה.


    • 

    מימוש הפונטיציאל שבכל אחד מאיתנו לחשיבה ממוקדת.


    • 

    לשפר חשיבה יצירתית.


    • 

    לטפח חשיבה מציאותית ונכונה.


    • 

    לייעל חשיבה בוחנת.


    • 

    להתנגד לחשיבה מקובלת.


    • 

    לעודד אחרים, נוספים - לקחת חלק בחשיבה משותפת.


    • 

    לפתח חשיבה תוך יצירת חוויה והנאה.


רוב רובם של האנשים נעים אחר העדר, כי אינם מתאמצים לחשוב. אי אפשר לגרום לאנשים להפסיק לחשוב אך בידינו הדבר לאפשר לגרום להם להתחיל לחשוב.

אומר לב טולסטוי: כל אחד חושב לשנות את העולם, אך אינו חושב כיצד לשנות את עצמו, היינו החשיבה עוצמתה איכותה תלויים בנו בחשיבה שלנו, ככל שנשקיע בעצמינו ונאמין ביכולתינו שלנו לחשוב יותר עמוק, יותר חזק, יותר מגוון, בדרך אחרת הרי נשביח החשיבה הטובה. היינו החשיבה צריכה להשתנות אצלי במוחי שלי. היכולת לשנות את החשיבה אינה באה מעצמה, האדם צריך להחליט לעבוד קשה על עצמו כדי לחשוב יותר טוב.

החשיבה צריכה להיות אחרת, שונה, אינשטיין טוען כי חשיבה היא עבודה קשה, לכן כל כך מעט אנשים עוסקים בה. עליך למצוא הכלים המתאימים כדי שיסייעו לך לחשוב נכון. אומר הבעש"ט: במקום ששם מחשבתו של האדם , שם הוא נמצא כולו, כי העיקר - המחשבה

מי שמשקיע מאמץ רב כדי לשנות החשיבה מצליח להתגבר על כל תקלה ובעיה.

רוב האנשים לא מתאמצים כדי לחשוב מחשבה מקורית אחת, מותר ורצוי ללמוד לחשוב, לרוב אנו מאשימים את הזולת, את האחרים בכשלון, בעוד שלרוב אי ההצלחה תלויה רק בך, במצב ללא חשיבה טובה האנשים חושבים שהדברים יסתדרו בעצמם לעיתים הם מתוסכלים מכך, הם אינם מבינים שעליהם לשנות את החשיבה כדי שהדברים יסתדרו. קיים קושי רב לשנות את הזולת, חשיבה טובה תלויה בי בעצמי, וביכולת שלי לבצע משימה נעלה זו.

האחריות לכך תלויה רק באדם עצמו, הוא ורק הוא חייב לבצע את השינויים המצופים, את יעילות החשיבה.

האמונה בך שאתה יכול להשיג ולכבוש את פסגת ההר נותנת בך את המוטיבציה לחשוב אחרת וטוב כדי להגיע למעלה, צריך לחשוב, להציב יעדים, לצבור בטחון עצמי ולרכוש מיומנויות החשיבה הטובה. אנשים נכשלים כי לא לימדו אותם לחשוב החשיבה הנכונה משנה את השקפת עולמו של האדם , או אז מערך הציפיות משתנה ומשתפר, צריך לטפח סביבה הגורמת למוטיבציה ולרצון עז להשיג היעד. צריך להאמין שהדבר אפשרי שניתן להתגבר על כל בעיה שבדרך, באמונה טמון כח גדול, ענק, כי היא משנה את הציפיות, nnמאומר ר' חיים מוולוז'ין: מחשבת האדם היא העולה למעלה בעולמות העליונים.

הצעד הראשון והחשוב אולי בדרך להצלחה היא - הציפיה מראש להצליח, במשך הזמן אדם צריך לתרגל, להעלות את רף הציפיות.

אדם מצליח הוא מאושר, האושר מוסיף לו המון אנרגיות אשר מגבירות בו את הרצון, הביטחון והכישרון. התנהגותו של האדם כלפי עצמו וכלפי חבריו יכולה לשמש כמנוף לשינוי החשיבה.

תהליכי השינוי המתחוללים באדם מהווים מנוף להתקדמות ולהתחדשות, כל שינוי מלווה תמיד באי נחת, תחושה זו מבהירה כי חל תהליך שינוי אמיתי, חשיבה טובה יוצרת השראה לחשיבה נוספת.

הביצועים האיכותיים תלויים בכושר ניצול הפונטיציאל והנחישות להשיגה. חובה עלינו ללמוד, לקרוא, ולהשכיל בצורה אקדמית, במחקר בזמן ובתהליך חכם, מותר וחשוב כמובן לאסוף סביבך אנשים חושבים, כישרוניים, אמיצים, חייכנים, יצירת קרקע נוחה חלקה ואיתנה מוסיפה הרבה מאוד, התשתית חשובה - שהרי עליה נבנה הבניין המפואר הענק והיפה - החשיבה הטובה.

נאמר בקידושין (מ, עא') מחשבה טובה - הקב"ה מצרפה למעשה.

מותר להעתיק ללמוד מאחרים אך לזכור כי עלינו לפתח סגנון משלנו, השגת היעד כרוכה במאמץ ובחשיבה רבה, האתגר ענק אך עלינו לשלב כל הזמן, התהליך החכם כדי להגיע למטרה הרצויה.

השקפת עולמו של החושב - משתנה כך הציפיות, הגישה וההתנהגות.

עולמנו המורכב מחייב אותנו להתמודד בדרך שונה ואחרת, ליצור אתגרים מרתקים ולהפעיל המוח - החשיבה הטובה כדי להתמודד היטב מול קשיים. להתגבר עליהם אפשר רק בדרך חשיבה טובה.

לאלה הנחשבים לחושבים טובים תמיד יהיה ביקוש, אדם שיודע "איך" , כמעט תמיד ישיג עבודה, אבל זה שיודע "למה" תמיד יהיה הבוס שלו.


- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב