דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לעבור את הפסח בשלום 

מאת    [ 07/04/2006 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 4007 פעמים ]

חג הפסח הוא אחד מהחגים המשפחתיים, בהם המשפחה על כל ענפיה מתכנסת ביחד, במיוחד, בליל הסדר, ככתוב בהגדה "...הלילה הזה כולנו מסובין". "אצל מי אתם בפסח?" או "איפה אתם בחג?" הן שאלות נפוצות בימים שלפני החג. ישנם בני משפחה שלא מתראים במשך השנה והחג הוא הזדמנות טובה להכיר את כולם מקרוב. לפעמים, המפגש מהנה מאחר וזו הזדמנות להיפגש לאחר שלא התראו זמן רב ולפעמים, נאלצים להיפגש עם בני משפחה שאין איתם כל כך קשר או הקשר איתם אינו טוב. לפנויים, רווקים, אלמנים או גרושים ,שאין להם משפחה גרעינית משלהם, יכולה זו להיות תקופה קשה ביותר משום שהיא ממחישה את בדידותם או את אובדן המסגרת המשפחתית שהייתה להם מול המשפחתיות של האחרים.

גם אם המפגש המשפחתי הוא מאולץ וגם אם לא ממש מחבבים את הדודה, הגיסה או החמות רצוי למצוא את הדרך לראות במפגש הזה הזדמנות חיובית. ההתבוננות החיובית תקל על חוסר הסימפטיה ואולי תאפשר הזדמנות טובה להכרות מקרוב ואולי אף לשיפור וליצירת יחסים טובים יותר. אם ישנה חשבונאות וזוכרים מי שילם יותר ומי קנה או הכין יותר, מומלץ להניח אותה בצד ואם יש מישהו שהמפגש המשפחתי ממש קשה בעבורו כדאי לו לשנן ולומר לעצמו שעוד מעט זה יסתיים. כדי להנעים אווירה עכורה מומלץ להביא מתנה נחמדה, שתפשיר את הקרח.

כדאי להגיע לפסח עם סובלנות , עם גישה חיובית והכנה עצמית שמשפחה זה דבר שיכול לגרום שמחה בלב והנאה, שהרי משפחה מעניקה מסגרת, המשכיות, שורשיות, שייכות, עוגן וביטחון.

לעיתים, השאלה איפה עושים את החג יוצרת חיכוכים ומריבות בין בני זוג, בינם לבין עצמם ועם בני משפחותיהם. הסיבה לכך היא המשמעות היתירה שמייחסים למשפחה אצלה עורכים את הסדר. משפחה זו מקבלת חשיבות מרובה והיא נחשבת המועדפת והחשובה יותר. כמו כן, ישנם בני זוג הרואים בעשיית הסדר במשפחתם ביטוי לנאמנות המשפחתית או חוסר נאמנות כאשר מתארחים אצל משפחת בן הזוג.
שינוי זווית הראיה לפיה, הנאמנות או החשיבות שיש למשפחה זו או אחרת אינן נמדדות לפי ליל הסדר אלא לפי מהות הקשר כולו, יכולה להיות מועילה יותר ולמנוע מריבות מיותרות. יתירה מזאת, אפשר להגיע מראש להסכמה כיצד להתנהל בחגים, להתארח לסירוגין או להתחלק במהלך תקופת חג הפסח בליל הסדר, בארוחת החג שלמחרת ובחג השני. יש מספיק הזדמנויות לבטא קשר קרוב עם המשפחות.
תיאום מראש, הסכמה והבנה, מתי ואצל מי עושים את החג, תוך הקשבה מלאה לצרכים של שני בני הזוג וראיה גמישה של שינויים במציאות יגרמו להנאה משותפת בימי החג וימנעו סכסוכים.

יש לזכור כי השהיה ביחד תקופה ארוכה יחסית בשונה מהשגרה היומיומית וללא פתחי המילוט הרגילים כגון, המסגרות החינוכיות של הילדים, עבודה, סידורים, חוגים וכד' עלולה להעלות את רמת הלחץ והמתח בתוך המשפחה. כדאי מראש לנקוט גישה של התחשבות וזהירות ולאפשר לכל פרט במשפחה גם מרחב פרטי לעצמו מבלי שיהיה צורך במריבה וכעסים כדי להצדיק התרחקות לצורך התאווררות.
רצוי לנצל את השהיה המשותפת ביחד ליצירת קרבה, הנאה ובילויים משותפים.

לפנויים/פנויות שאין להם משפחה לערוך איתה את הסדר או מעדיפים, מסיבה זו או אחרת, להישאר לבד מומלץ להתארגן כמה חברים ולערוך סדר ביחד או לבלות במשותף, לצאת לטיול או לנופש.

לסיום, חבל לבזבז את תקופת החג על מריבות וסכסוכים. הכנה עצמית, סובלנות, ראיה חיובית והבנה שהמשפחה גם יכולה לגרום לשמחה בלב, יתרמו באופן משמעותי לשקט נפשי ולהנאה מה'ביחד' המשפחתי. חג שמח ומלא באהבה והנאה.



אריאלה מלצר הינה מדריכה ומטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, מנהלת מכון רעות ברחובות אשר נותן שרותי ייעוץ וטיפול זוגי, טיפול משפחתי ואישי. כמו כן, שרותי גישור בסכסוכים במשפחה ובגירושין, הדרכה לאנשי מקצוע, הרצאות וסדנאות בזוגיות לזוגות ולפנויים פנויות, שליטה בכעסים ועוד.
אריאלה מלצר, עובדת סוציאלית קלינית,M.S.W , מומחית בטפול זוגי עפ"י גישת האימאגו, פסיכותרפיסטית, 23 שנות ניסיון כמטפלת בתחנה לייעוץ נישואין וחיי משפחה וכמנהלת מרכז למניעה וטיפול באלימות במשפחה. טל'. 08-9470691 http://www.reut4u.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב