דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקוה לתמיכה 

מאת    [ 26/01/2009 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 2138 פעמים ]

המדדים בוול סטריט קובעים את הטון בכל בורסות העולם. המסחר באסיה היה שלילי במשך כל השבוע. בבורסות ארה"ב המדדים מדשדשים ובולמים את המשך הירידות החדות. מחיר הנפט נסחר באסיה באופן קבוע מדיי יום בצבע אדום, כאשר האמריקאים נכנסים לזירת המסחר הנפט מטפס הכל בחזרה. כנראה שהאמריקאים לא חושבים כמו שבאסיה חושבים וההפך.

ניתוח מאקרו כלכלה
נתוני המאקרו ממשיכים להיות שליליים. מה חדש? שוב, נתוני המאקרו נכון להיום הם בצל המשבר. נתוני המאקרו הם פונקציה של המתרחש בבנקים, על מנת להתמודד עם המיתון שלא יזלוג למיתון עמוק עוד יותר יש להילחם על קיומם של הבנקים בארה"ב ובאירופה. ביטחון שהבנקים לא יקרסו הוא תנאי ראשון להתמודדות עם הכלכלה שבמיתון. נתוני הנדל"ן מהשבוע החולף מצביעים על שפל חדש בשוק הנדל"ן האמריקאי. מחירי הנדל"ן יורדים למחירי שנת 2000 ויש סיכוי שירדו הרבה יותר. המזומן הוא המלך. נזילות היא המלכה. השקעות נדל"ן - OUT השקעות נזילות - IN. זהו התהליך המרכזי בארה"ב ובאירופה.
בשבוע לפיננו יפורסמו נתוני נדל"ן נוספים אשר יצביעו על המשך החולשה בסקטור. ב- 28 לינואר תעודכן הריבית של הבנק המרכזי וכנראה ללא שינוי. הריבית נכון להיום היא בין 0% ל- 0.25%.


ניתוח שוק המניות
שוק המניות נמצא עם סף תהום. במשך כל השבוע המדדים נעים על רמה קריטית של 805 - 800 נקודות ב- S&P 500. כל התחלת מסחר שלילית מכניסה את השורטיסטים לכוננות ואת הלונגיסטים לפאניקה. ביום שישי היה שיא שבו התמיכה ב- PRE MARKET נשברה (!) ורק קונים אגרסיבים הצליחו לדחוף את המדדים למעלה וגרמו לשורט סקוויז בתוך יומי. התמיכה היא קריטית מכוון שהיא מצביעה על הכיוון הכללי של שוק המניות ועל הכיוון המנטאלי בשווקים בכלל. שמירה על התמיכה תאפשר לתקווה שמחירי המניות יבלמו ברמה זו ויחזרו לעלות למשך כמה ימים ובכלל.
בשבירה של רמת התמיכה אנו נהיה עדים להתפרצות שלילית נוספת בשוק המניות לעבר רמות שלא ראינו ב- 15 שנים האחרונות. מומלץ להיות חשופים לכיוון היורד כאשר זה יקרה. ראה נספח

ניתוח שוק האג"ח
בשוק האג"ח חל תהליך מעניין. התשואות על האג"ח עולות והמחירים יורדים וזאת למרות שוק המניות השלילי. ההסבר הכלכלי הוא שהשווקים "מפחדים" מהתוכניות של הנשיא אובאמה והחשש הוא מאינפלציה שתתפרץ בעקבות המדיניות הפיסקאלית. יש לציין כי הכסף כרגע יוצא משוק האג"ח ולא חוזר לשוק המניות. נראה כי הכסף נכנס לסחורה זהב , בהתאם לתרחיש מהסיקרות הקודמות.

ניתוח שוק החוזים העתידיים
שוק החוזים העתידיים שלילי באופן מובהק. כל החוזים הדומיננטיים על המדדים מצביעים על סנטימנט שלילי. בשוק האופציות הסנטימנט שלילי גם כן. מדד ה- VIX מדשדש ביחד על המדדים וכרגע לא מצביע על הצפוי לקרות.

ניתוח שוק הסחורות והמט"ח
בשוק הסחורות והמט"ח חלים שינויים מעניינים. הדולר נראה לקראת סיום התחזקות, היורו מצא תחתית ביחד עם שוק המניות. מחירי הנפט חזר לעלות עם עלייה של 6% ביום שישי. הנפט מתבסס ברמה של 40$ ונראה שלקראת מהלך משמעותי. הסחורה המעניינת השבוע היא הזהב.
הסחורה עלתה ביום שישי 4.5% עד לרמת התנגדות משמעותית. נראה כי הכספים יוצאים משוק האג"ח ונכנסים לשוק הסחורות. ידוע כי שוק הסחורות מקדים את השינויים המאקרו כלכליים ואת שוק המניות. אולי התקווה תבוא משוק הסחורות ועל החשבון הדולר בטווח הבינוני.

סיכום
המדדים נבלמו על תמיכה קריטית. ישנם סימנים לכסף היוצא משוק האג"ח הארוך לטובת שוק הסחורות. קניות אגרסיביות אפשריות עם פתיחה חיובית וסטופ מתחת לרמות התמיכה מהשבוע האחרון. המבחן הוא בלימה בירידות אסיה ובאירופה ותוכנית חילוץ נוספת לבנקים בכל העולם. ללא תוכנית שכזאת התמיכה לא תחזיק, התקווה להתאוששות תתחלף בפאסימיות ובמקרה זה יעד של 600 נקודות לא רחוק.
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב