דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרה כללי אצבע לצילום ילדים 

מאת    [ 25/01/2009 ]

מילים במאמר: 1059   [ נצפה 2088 פעמים ]

עשרה כללי אצבע לצילום ילדים

לצלם ילדים זה לא דבר פשוט, אי אפשר ממש לביים אותם, הם לא ממש מקשיבים לנו ועושים לנו פוזות מול המצלמה, ובנוסף לכל הם לא עומדים במקום אחד ומחכים לנו שנואיל בטובנו לצלם, הם בתנועה מתמדת...
כמה טיפים אשר יעזרו להתמודד עם האתגר ולצלם את ילדיכם בצורה נכונה יותר,
שיעזרו לנו להקפיא את הרגע בצורה מושלמת :


כלל מספר 1#
צילום מגובה העיניים
לצלם ילד מלמעלה זו הטעות הנפוצה ביותר בצילום ילדים!
צילום מגבוה יכול לגרום לעיוות של מימדי הגוף והילדים יראו קטנים ו"מכווצים", כל שעלינו לעשות הוא להתכופף ולצלם ילדים מלמטה, מגובה העיניים שלהם.
כמובן שכל כלל בצילום הינו המלצה בלבד ואפשר לנסות לשבור את הכללים, אך עשו זאת בצורה מודעת -
צילום מלמעלה יגרום לדמות להראות קטנה משהיא באמת, וצילום מלמטה יגרום לדמות להראות גדולה יותר.
אך זה לא אומר שלא כדאי להשתעשע לפעמים ולעלות גבוה מעל הילד ולומר לו להסתכל אלינו ומיד ברגע שהוא מסתכל לצלם - במקרה הזה יתקבל תקריב מעניין של הפנים.
(דוגמא)

כלל מספר 2#
צלמו בהפתעה
אל תבקשו מהילד לחייך למצלמה, התמונות הכי יפות הן אלו שתצלמו בהפתעה בלי להתכונן אליהן מראש...כל מה שעליכם לעשות הוא פשוט להיות שם עם המצלמה ולחכות, לאט לאט הילדים יתרגלו לנוכחות המצלמה ויתעלמו ממנה ויפסיקו לעשות חיוכים מאולצים למצלמה. עמדו בצד, מבלי למשוך את תשומת ליבם , עם המצלמה מכוונת אליהם כשהפוקוס מכוון לפנים, והמתינו לרגע הנכון- לחיוך אמיתי, הבעת פנים מעניינת, צחוק טבעי, רגע שבו הם שקועים במשחק, שקועים בעולם משלהם או מחזיקים חפץ מעניין, פשוט תמתינו בצד,ב"היכון" בלי להפריע להתרחשות ובלי לביים אותה וחכו לרגע המתאים.
התמונות הכי יפות שלכם יהיו אלה שלא ביימתם ותכננתם מראש אלא פשוט צילמתם התרחשות טבעית בלי להתכוון ?

כלל מספר #3
רקע ותפאורה

תהיו יצירתיים ותשקיעו רגע מחשבה ברקע שעליו אתם מצלמים, תנסו לחשוב איזה לוק אתם רוצים שיהיה לתמונה, תחפשו רקע מעניין בחוץ -
פארק ,צמחייה ירוקה,גן שעשועים,שדה פתוח חוף הים-
תכוונו נסו למצוא מיקום שבו לא יהיו ברקע כל מיני "מסיחי דעת" כמו אנשים זרים, טיטולים, כביסה, נעליים מפוזרות וכדומה.


כלל מספר 4#
אביזרים
פשפשו במלתחה והוציאו את הפריטים המיוחדים והחמודים ביותר. הלבישו את הילדים בבגדים מעניינים וצבעוניים, אוברול חמוד, כובע מדליק, משקפי שמש, נעלים חמודות, הוסיפו צעצוע מעניין, פרח, פרי - כל אלה יכולים להפוך תמונה מ"סתם תמונה" לתמונה מדליקה ומעניינת.


כלל מספר 5#
צילום פנים
כאשר מצלמים צילום שהוא לא בסטודיו מקצועי, האופציה הטובה והנוחה ביותר שתביא לתוצאות הכי טובות תהיה צילום בחוץ בתאורה טבעית, צילום פנים למי שאין לו ידע בתאורה יכול להיות עניין די מסובך ויהיה יותר קשה להגיע לתוצאות סבירות.
בכל מקרה של צילום פנים האופציה של צילום עם פלש בייתי לא תיתן תוצאות מספקות- הפלש הקטן של המצלמה לא יאיר את הדמות באופן אחיד וחלק, ולא יחמיא לגוף.
(צריך הרבה יותר מפלש קטן על מנת להגיע לתוצאות טובות בצילומי פנים - פלשים גדולים, מטריות לפיזור האור, קופסאות לריכוך תאורה וכדומה) ולכן אם בכל זאת אתם רוצים לצלם בבית העבירו את הפלש למצב שהוא מבזיק כל הזמן כברירת מחדל, פיתחו את החלונות, התריסים והוילונות ותנו לכמה שיותר אור להיכנס פנימה.
כדי לקבל תאורה טובה על הילד הניחו אותו במקום מוצל בתוך החדר כך שלו יפגע בו אור שמש ישיר אלא אור רך ולא ישיר שיחדור מהחלון ויוחזר מקירות החדר ולכן יהיה רך יותר ונעים יותר, וזאת כמובן יחד עם הפלש הקטן של המצלמה על מנת שהתמונה והילד לא יצאו חשוכים.
נסו לדאוג לרקע נקי ככל האפשר, אם יש בלגן בבית, השתדלו שלא ישמש כרקע לתמונה...

כחח מספר 6#
צילום חוץ
צאו החוצה ללוקיישן מעניין והעדיפו את השעות ביום בהן התאורה רכה ומחמיאה - שעות הבוקר המוקדמות או בשעת השקיעה.
חפשו את השמש ועימדו עם הגב אליה (פרט למקרים מיוחדים בהם נרצה לצלם מול השמש לרוב הצילום יעשה עם הגב לשמש).
כשאתם מצלמים בחוץ העמידו את הילדים בצל, כך האור מפוזר בצורה פחות או יותר אחידה- עדיף על פני צילום תחת שמש ישירה אשר יוצרת הצללות כבדות, וגם עוזר להמנע ממצמוצים בעיניים בזמן הצילום.
אם בכל זאת אתם מצלמים בשעות בהן השמש חזקה, והשמש ישירה, חפשו את בפונקציה במצלמה המאפשרת להפעיל את הפלש בכל לחיצה(מסומן בירוק)

שימוש בפלש יעזור לבטל חלק מההצללות ואת ההפרשים בין האור לצל וכך הדמות לא תצא חשוכה.

כלל מספר 7#
קומפוזיציה
חישבו לרגע איך הייתם רוצים לבנות את התמונה האם אתם רוצים לצלם רק פנים או גוף מלא, האם אתם רוצים את יתר הילדים שמשחקים בגן גם התמונה או שאתם מעדיפים את הילד שלכם בלי השכנה ברקע ?
אם אתם מצלמים גוף מלא דאגו להכניס את הילד לפריים בשלמותו בלי לחתוך איברים - בלי לחתוך את הקצה של הראש או את כפות הרגליים, אלא אם כן את מתכוונים לכך...
בצילום פורטרט או פנים תדאגו להשאיר מרווח של כמה סנטימטרים בין הראש של הילד לבין הקצה העליון התמונה.




לאלו מבניכם שיש במצלמה פונקציה של צילום פורטרט פשוט להעביר למצב , והמצלמה מתוכנתת לצמצם ומהירות מתאימים,כוונו את הפוקוס על הפנים והעמידו את הילד במרחק של כמה מטרים מהרקע, וכך יתקבל אפקט של רקע מטושטש והפנים יהיו חדות, מה שיבליט עוד יותר את הילד מהרקע.

למבינים שביניכם, לצילום פורטרט מעין זה צריך להשתמש בצמצם פתוח על מנת לגרום לטשטוש הרקע ולהשתמש בזום מקסימאלי.


נסו לא למקם את הילד תמיד במרכז התמונה, צרו קצת עניין ומקמו את הילד בחלק הימני תחתון או שמאלי עליון של הפריים, כך תוכלו ליצור תמונות הרבה יותר מעניינות, נעימות לעין ודינמיות מאשר מיקום סטנדרטי וקצת בנאלי במרכז...


כלל מספר 8#
ספרו סיפור
נסו לספר סיפור, להעביר מסר, הרגשה, רגע, התרחשות, ולאו דווקא לשקף את המציאות כפי שהיא, חפשו את הרגעים המעניינים כך שהתמונה תספר סיפור ותהיה לה משמעות ותהיה מעניינת לצפייה.

כלל מספר 9#
צילום בתנועה
כשהילדים גדולים ומתחילים להשתולל, לרוץ, לרכב על אופניים אות סתם לקפץ מהר מידי ממקום למקום, עיברו במצלמה לפונקציה של צילום ספורט - פונקציה המותאמת לצילום במצבים בהם האובייקט בתנועה. כך תוכלו "להקפיא" את הרגע מבלי שהתמונה תצא מטושטשת.


כלל מספר 10#
סבלנות ומקוריות
חישבו על זוויות מעניינות לצלם בהן - נסו להתקרב, להתרחק, הסתובבו קצת סביב הילד ותראו איך מכל זווית הפריים נראה שונה לגמרי, עד שתמצאו את הזוית המעניינת ביותר לטעמכם. נסו למצוא זוויות צילום לא שגרתיות ואז ...המתינו בסבלנות, ילדים אי אפשר לביים ואי אפשר להעמיד, צריך לזרום עם הסיטואציה ולחכות לרגע הנכון, וכשהרגע הזה מגיע, תצלמו הרבה, כך תבטיחו שיצאו לכם לפחות כמה תמונות ברורות, חדות, עם הבעה חמודה, בלי פרצופים, מצמוצים או מסיחי דעת ברקע, שכן יש הרבה פרמטרים שצריך לדאוג להם על מנת להגיע לתמונה המושלמת !
מזמינה אתכם לבקר באתר הבית שלי, לעוד המלצות, טיפים לצילום נכון ולצפייה בגלריית צילומי ילדים, צינוקות, משפחה, הריון, ועוד,

http://www.kerensgallery.net


שלכם,
קרן לגזיאל-מיכאלי


קרן לגזיאל -צלמת הריון, ילדים, תינוקות, משפחה ופורטרטים תדמיתיים.
אתר הבית :
http://www.kerensgallery.net



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב