דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צעדים קטנים בהתבוננות למטרה הגדולה 

מאת    [ 06/04/2006 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 3990 פעמים ]

שני קופצים לגובה מתחרים ביניהם בתחרות מקומית. הקופץ הראשון לוקח נשימה עמוקה, מתחיל לרוץ בקלילות בניטורים קלים, נותן זינוק... ועובר. כך גם השני. כאשר הם מגיעים לגובה 1.8 מטר, שניהם נכשלים בקפיצה. וכך נקבע סיום התחרות בתיקו ושניהם חוזרים לבתיהם.
שניהם רוצים להצליח הרבה יותר מכך. שניהם מפנטזים על הקפיצה החלומית מעל שני מטרים. ושניהם מחליטים לקחת את עצמם בידיים ולהתאמן בכל הכוח, עד לשנה הבאה, בה תתקיים התחרות הבאה.
כל אחד מהאנשים עובד בדרכו שלו:
אדם א', עם הרבה כוח רצון טוב, משתוקק כבר להצליח קפיצת 2 מטר. הוא מכוון את המוט לגובה 2 מטרים, ומתחיל בניסיונות. הוא קופץ וקופץ, אך ללא הועיל. כעבור חודשיים שואלים אותו "נו... איך אתה מתקדם?" והוא משיב בחוסר שביעות רצון "אני לא מצליח לקפוץ גבוה מספיק. זה לא הולך לי". "יהיה בסדר" כולם מעודדים אותו.
אדם ב', הולך עם כיוון מעט שונה. הוא דווקא מכוון את המוט לגובה מטר ושמונים. אותה קפיצה בה נכשל בתחרות. כעבור שבוע, הוא אכן מצליח לזנק מעל המוט. כאשר הוא מצליח, הוא מעלה את המוט בסנטימטר אחד בלבד, ומנסה עד שהוא מצליח לקפוץ גם מעליו. כך הוא ממשיך, וגם אותו שואלים כעבור חודשיים איך הולך לו. אך התגובה שלו היא מעט שונה, "לאט לאט אני משתפר".
כעבור כמה חודשים, אדם א' כבר מתייאש, הרי כבר כמה חודשים הוא מתאמן ללא שום התקדמות. לעומת זאת אדם ב' נמצא בתהליך עליה הדרגתי ולבסוף מצליח וקופץ מעל שני המטרים.
כאשר מגיע זמן התחרות ואכן הקופץ הראשון לא מצליח לעבור את הקפיצה, כולם מסביבו אומרים לו "לא נורא, אולי תצליח בשנה הבאה", אך הוא משיב במבט זועף "אמרתי לכם שאני לא אצליח, אתם רואים??? לא האמנתם לי, אמרתם שיהיה בסדר... אני בחיים לא אצליח!"

השאלה שאנו צריכים לשאול את עצמנו היא כיצד אנו מגיבים כאשר אנו מגיעים לסיטואציות דומות? אם נרצה לשנות משהו, או להתחיל איזושהי דרך חדשה, האם ננסה את אותה הדרך ולאחר זמן מה נרים ידיים במידה וניכשל? או שמא נתחיל בצעדים קטנים אך מחושבים, בדרך הסלולה לנו אל המטרה הסופית?
את השינויים הכי גדולים בחיים שלנו, אנו יוצרים בעזרת המון שינויים קטנים. כל דבר קשה ומסובך מתפרק להרבה מצבים קלים ופשוטים. אנו מתאמנים, יוצרים הרגלים חדשים, וממשיכים הלאה עם הרבה סבלנות.

בין אם נרצה להתחיל דיאטה, להפסיק לעשן, לשנות תפיסת עולם, ללמוד משהו חדש או כל דבר אחר שנרצה להכניס לחיינו. אם נעשה זאת באופן מיידי ללא הרבה מחשבה ונלך ישר על כל הקופה, הסיכויים להצלחת הדבר הם קלושים ביותר. ואם אכן ניכשל, אנו נכניס לתת מודע שלנו את הידיעה שלא הצלחנו, ובפעם הבאה שנרצה לנסות שוב, אנו ננסה מתוך ידיעה שאנו הולכים להיכשל. הרי נכשלנו כבר בפעם הקודמת, אז למה שנצליח עכשיו? אך אם נתחיל בדברים הקטנים תוך כדי עליות מתונות, נתכנן את דרכנו, נתאים את סביבתנו, נחשוב על כל המצבים האפשריים שבהם אנו עלולים להיתקל ונתאזר בהמון סבלנות בידיעה שאנו בדרך הנכונה להגשמת המטרה, הסיכויים שלנו שואפים למקסימום. זאת בעצם הדרך שלנו לתת לעצמנו את החיזוקים החיוביים שאנו צריכים במקום המחשבות השליליות שאנו חושבים.

כאשר אנו לא מצליחים במשהו, הביטחון שלנו יורד. אנו נחפש את כל התירוצים בעולם לכך שנכשלנו. נסביר לכל העולם שאנחנו פשוט לא יכולים. זה מעל לכוחנו. במקום לנסות להצליח בפעם הבאה, אנו נהיה עסוקים בלנסות להראות לכולם שאנו צודקים בזה שאנחנו לא מספיק טובים. עצם החדרת הידיעה הזאת לעצמנו, היא הגורם לכך שבאמת לא נוכל להצליח. אם נתקדם בצעדים קטנים, ונרגיש תמיד שאנו במצב עליה, זה יקנה לנו את הביטחון המתאים לכך שנוכל לעשות כל מה שאנו רוצים. ואז המשפט "השמיים הם הגבול" יהפוך להיות הרבה יותר קרוב ואמיתי ממה שאי פעם דמיינו לעצמנו.
רוני פיזנטי הוא יהודי שאוהב להודות לבורא על הדברים הרבים שהעניק לו.
מתוך התבוננות על החיים בהיגיון והסקת מסקנות, הוא כתב את הספר "מחפשים את האמת", הניתן להורדה בחינם מהקישור הזה:
http://www.lookingfortruth.org/download.html



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב