דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השיווק העצמי מגביר את המוטיבציה 

מאת    [ 21/01/2009 ]

מילים במאמר: 1096   [ נצפה 3134 פעמים ]

השיווק העצמי מגביר את המוטיבציה

קרן ,מורה לאנגלית ובוגרת "קורס מנהלים" בבר אילן, תארה בפני את הצלחתה הנפלאה בהוראת האנגלית. היא הבהירה בדבריה את הכלים החינוכיים ,החברתיים ,הערכיים והמידותיים בהם היא משתמשת בעוצמה ובגיוון נפלא המביא כאמור להישגים נפלאים.

הייתי גאה בעשייתה החינוכית המעולה והדגשתי בפניה חשיבות המשך עשייתה בחינוך כמנהלת -מנהיגה, כפי שלמדנו בקורס המנהלים. האם כל הסביבה האופפת אותך יודעת על כישורייך ופעולותייך להגיע לרום הפסגה? שאלתיה... שהרי עסקנו רבות בחשיבות השיווק העצמי במהלך הלימודים. אם יש בידי המורה המצוינת כלי חינוך מרתקים להצלחתה, מדוע שכל הסביבה הפדגוגית האופפת אותנו לא תדע זאת? מה עוד שיכולים גם הם "ללמוד" שהרי "אין בית מדרש ללא חידוש" (מסכת חגיגה). החדשנות שבעשייתה יכולה להיות נחלת מנהלים ומורים אחרים וכמובן שהשיווק העצמי יבהיר לכולם שקרן ראויה להיות מנהלת- מנהיגה. הצעתי לקרן לשווק את עצמה דרך המאמרים שישלחו ל"כולם" ושיעסקו בעקרונות המובילים להצלחה, שהרי הרעיונות החינוכיים שבהם היא השתמשה בהוראת האנגלית מתאימים כמעט לכל מקצוע ולכל נושא.

מותר, ראוי , וצריך להבהיר את השיטות והכלים לפיקוח הכולל והמקצועי ואף לזמן מורים כדי "ללמוד" כיצד להצליח ולהיות הטובים ביותר. המנהלת והמורים כולם בבית הספר עצמו "חייבים" לדעת כל שלב בהצלחתה, כדי לנסות ליישם את הרעיונות לנושאים אחרים.

ראוי להפוך כל עשייה לכותרת לשאלה ולדילמה. צריך לחשוב ולהיות יצירתיים. כתיבה של "עשייה" הופכת את "העשייה" למשמעותית יותר, למרתקת , ובעיקר מגבירה את המוטיבציה של הכותב: להיטיב, לקדם, להוסיף, לחדש, לשנות, לראות זוויות נוספות ואף לשלב חברים בחשיבה מעמיקה.

היינו השיווק העצמי אינו ממוקד רק בשיווק (החשוב כאמור מאוד) , אלא הוא גם מעורר חשיבה יצירתית נוספת, מגוונת, וטובה יותר. ההצלחה, ההצטיינות, מיצוי של יכולתו של כל ילד בהתאם לכישוריו משמשים יעד חשוב ומרכזי בחיינו. חינוך למידות טובות יתבצעו ביתר עוצמה ובנחישות רבה אם הילדים יחושו שהם מצליחים. הנתינה משמשת מקור חשוב מאוד לבניית אושרו של האדם. אפשר לחנך ילדים לתת לזולת, לטפח חברים, ולעזור לנזקקים אם הישגיהם האישיים יהיו מוצלחים ואיתנים.

עקרון נוסף חשוב ועקרוני בבניית חינוך המעוגן היטב בימינו, הוא פיתוח חיי חברה ואהבת האדם. ילד כמו אדם מרגיש ביטחון עצמי, עוצמה,אושר, שמחה ואופטימיות ככל שיש לו חברים. עלינו לבנות בביתנו ובכל כיתה "ילדים חברותיים" כדי שהלמידה תהיה משמעותית ומוטמעת בתוכנו היטב. חשוב לשלב בכל למידה חוויות - כדי לרתק את הילדים ולפתח בהם רצון עז ונחישות ללמוד ולהצליח.

המורה קרן מגיעה להישגיה הנפלאים באנגלית בזכות שימוש הנפלא באמצעים דידקטיים וחברותיים מרתקים וחשובים.

שיעורי האנגלית מגוונים, יש בהם דברי מורה, שימוש בלוח ובקירות הכיתה, פעילויות במרכזי למידה,עבודה במחברות ובספרים. בכל שיעור משתמשים בשפע אמצעים דידקטיים. אנו יודעים שמוזיקה ושירה מוסיפים שמחה וקרן משלבת המון שירה ונגינה בשיעוריה. במהלך השיעור התלמידים מאוד פעילים, יכולים לנוע, לדבר בקול, ולהביע את עצמם היטב בכיתה עצמה ובקבוצות הלימוד. כל תלמיד מקבל "במה" לדבר ולכתוב. נתינת הבמה מאפשרת את חיזוק הביטחון העצמי, האומץ, ומגבירה את המוטיבציה לנוע קדימה, להוסיף, לחדש ,להתקדם ולהשתפר כל הזמן. במהלך השיעורים יכולים הילדים להביע את עצמם בקול רם ובכך הם זוקפים קומתם ומשתפרים כל הזמן.

התנועה, הדיבור, השירה והמוזיקה מגבירות את מחזור הדם בגופנו ובכך מוזרם יותר חמצן למוח הנעשה פורה ואיכותי יותר. המצוינים ביותר מתקדמים עוד ועוד מעבר לרמת הכיתה הנדרשת אך הם " מחויבים" לסייע לחבריהם החלשים. ברור מאוד שהחברים מצליחים ללמד חבריהם טוב יותר גם מקרן. יש צורך בבניית כיתה מלוכדת ואוהבת כדי שתשרור בהם חשיבות והעזרה ההדדית. בנית כיתה-המשלבת חיי חברה -- גורמת לשמחה לאושר ולהמון רצון עז לנוע עוד ועוד קדימה. קרן בונה כלים להערכת כל תלמיד ותלמיד, כאשר התהליך והערכה נעשים נכון - ילד זוקף קומתו, יודע מקומו ומבין מה עליו לשפר, ולחדש כדי להתקדם כל הזמן.

הקירות בבית הספר, במסדרונות ובכיתות גדושים בשפע אמצעי למידה באנגלית, התלמידים אחראים לבניית "הקירות" השופעים אמצעי למידה, השיתופיות של התלמידים מוסיפה להם המון מוטיבציה ומקנה להם תחושת שייכות, הם שייכים לבית הספר קשורים בצורה נפלאה למורה והם חלק- חוליה משרשרת ההישגים הנפלאים באנגלית.

נמצא במחקרים שככל שהמורה מעודד ומחמיא התלמיד ינוע טוב יותר כדי לכבוש כל יעד. קרן מרבה במילות עידוד ומחמאות הן בע"פ בכיתה, בשיחות אישיות והן בכתב במחברתם. יחס המורה לכל תלמיד מגביר בהם את הידע וזקיפות הקומה להתגבר על כל מכשול, ולרצות לדעת וללמוד עוד ועוד.

השיעורים רגועים ללא מתח מיותר ומשולבים בהם כאמור חוויות ומשחקים ניתן ללמוד היטב אם חשים תענוג בהוספת ידע וחוכמה.אנו יודעים ששאילת שאלות מהווה את הכלי החשוב ביותר להפוך אדם לחכם, קרן- מרבה לעודד שאילת שאלות בכיתה "מכריחה" כל ילד לשאול בשפה האנגלית בקול רם, שיעור הבית מגוונים ובהם התלמיד שותף במשימות ובשאילת השאלות.

התלמידים חשים כי המורה קרן אוהבת אותם איכפת לה שהם יצליחו, מקרינה חום חיוך ורוגע ובכך הם "מחזירים" לה בלמידה ובהישגים. אין לי ספק שההצלחה מביאה אושר ככל שתלמידיה יודעים יותר, לומדים ומתקדמים ומעפילים לראש ההר הם מאושרים ושמחים.

קרן מחדירה בכל תלמידה אתגרים, הנאה, ומשמעות בכל עשייתם. ההורים כולם וכן המורים יודעים שהישגיהם של התלמידים באנגלית מצוינים וע"י כך הדבר מקרין גם על המקצועות האחרים.

חשוב וראוי להדגיש כי מורה מצליח הופך עצמו מאושר ובכך הוא מגביר את המוטיבציה של עצמו כדי לנוע ולטפס על כל הר גם אם יש מחסומים ותקלות בדרך.

אנו רואים עד כמה ההצלחה בלימודים האושר והשמחה תלויים במורה, במנהיג,במוביל, ככל שהוא מצליח הוא מאושר יותר, מורה מאושר יותר מטפח יותר סקרנות ומוטיבציה להיות טוב יותר. מורה מצליח- חש יותר טוב אם היעוד והשליחות בעמלו הקדוש והחשוב נושא פרי.


מנהיג אמיתי איכותי ומוביל מסוגל לציין תכונותיו, והשקפותיו. להלן תמצית מחשבותיה של המורה קרן מנהיגה -מנהלת בעתיד:

במה את טובה?


    • 

    בארגון


    • 

    להדריך


    • 

    בכתיבה


    • 

    לגשר


    • 

    בהוראה


    • 

    להיות אמא/בת/רעיה


    • 

    במשמעת


    • 

    להקשיב


    • 

    במשחקי ילדים


    • 

    לבשל


    • 

    בחיי חברה


    • 

    בהופעה בכיתה


חלום?


    • 

    להופיע על במה בהצגה, כפי שאני עושה בכיתתי ולקבל פרס.

אילו תחומים השכלת ליישם?


    • 

    כמעט הכול, משתדלת למצוא שמחה בכל עשייה.

מה גורם לך הנאה?


    • 

    הילדים בבית


    • 

    צמחיה בביתי


    • 

    תלמידים מאושרים


    • 

    בית נקי ומסודר


    • 

    ארוחה שהנני מארגנת


    • 

    מפגשים חברתיים


מה מרגיע אותך?


    • 

    קריאה


    • 

    אפיה


    • 

    פעילות חברתית


    • 

    שחייה

מה מדאיג אותך?


    • 

    שילדי שלי לא יהיו מאושרים


    • 

    שלא אצליח בהוראה


    • 

    שלא אצליח להיות הכי טובה

עלינו מורים ומנהלים ליישם בתוכנו את הפעלת המוח לחלום לצפות כך נרגיל עצמנו להיות יצירתיים ולהצליח בכל מעשי ידינו ומוחנו. חובה לשלב עמלנו החינוכי הקדוש עם פיתוחו של הבית הפרטי, האיזון בין חיי משפחה ועבודה יגביר את שאיפותינו להגיע לרום הפסגה.



- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב