דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק סרטוני וידאו באינטרנט - המקרה של מלחמת עזה 

מאת    [ 19/01/2009 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 4570 פעמים ]

אחד מהמאפיינים האהובים עליי ביותר בעולם השיווק באינטרנט היא הדינמיות שלו: חדשות לבקרים אנו נחשפים למדיות שונות, ואמצעים אפשריים שונים להפצת מסרים, והאפשרות לחדש ולהתחדש, ולעשות שימוש שהוא לפעמים ראשוני במדיות ובאמצעים אלה, הם מבחינתי ולדעתי - זכות גדולה.

החיבור בין וידאו לאינטרנט הוא אחד מהחיבורים המוצלחים ביותר, ואינדיקטורים רבים מצביעים על כך שיותר ויותר אנשים בוחרים לצרוך את המדיה החזותית שלהם באמצעות האינטרנט. יוצא מכך כי קהל היעד הצורך סרטוני וידאו באינטרנט הוא גדול מאוד, והולך וגדל.

קהל יעד גדל, או מגמת גידול בקהל היעד, הוא מעין צירוף של מילות קסם עבור משווקים, וגם כאן - זהו המקרה: למשווקים המעוניינים בחשיפת המסר שלהם לכמה שיותר אנשים, מוצגות אפשרויות חדשות באמצעות שיווק באמצעות סרטוני וידאו.

אחת מהדוגמאות הטובות ביותר לכך שהחזית התקשורתית אינה נשלטת רק על ידי אמצעי התקשורת המסורתיים, היא המלחמה האחרונה בעזה. במסגרת מלחמה זו, העלו ארגונים פלסטיניים בעולם סרטונים שונים, וזאת בעוד אנשיו החרוצים של דובר צה"ל גם הם פועלים בחזית זאת - והפעם במגוון של שפות וערוצי תקשורת, ובמגוון של סרטונים.

מגוון הסרטונים בהם בחר דובר צה"ל להשתמש הציג מיקס מעניין ונכון, ובו:


    •  סרטוני תקיפת מטרות - צילומים אשר נלקחו ממטוסי תקיפה אשר יצאו לתקיפת מטרות בעזה. הסרטונים, על פי רוב, לא הוצגו כפי שהם, אלא בליווי כתוביות המסבירות את הנקודות החשובות להסברה מבחינת צה"ל: מהו המבנה, מהו גודל הפיצוץ, האם יש פיצוצי משנה ומדוע.
    •  סרטוני סיוע הומניטרי - בהם מתועד הסיוע ההומניטרי המוענק לאזרחי עזה. כאן ניתן לראות סרטונים בהם מפונים ילדים פצועים לבתי חולים בישראל, משאיות סיוע הנכנסות לרצועה וכו'.
    •  VLOG בשפות שונות - מספר דוברים בשפות שונות מונו למשימה, בה צולמו מדי מספר ימים עם מסרים חשובים לקהלי היעד בשפות אלה. במסגרת הוולוגים (וידאו לוג), ציינו קציני צה"ל בשפות שונות כיצד פועל חמאס, וזאת על מנת לשלול את הלגיטימיות אשר הארגון עדיין מצליח לקבל בעולם.
דובר צה"ל הגיש את כל הסרטונים פרופיל משתמש אחד, וכל אחד מסרטוניו זכה למאות אלפי צפיות בתוך כשבוע. ערוץ הוידאו של הדובר זכה לעשרות אלפי מנויים קבועים - המקבלים עדכונים עם עלייתם לערוץ.

 

הקבוצות אשר פעלו מן הצד השני - שונות האחת מהשניה, ופחות מאורגנות מדובר צה"ל, אולם הסרטונים שבחרו להציג היו מהסוגים הבאים:


    •  רחובות עזה - צילומים של רחובות עזה, הממחישים את עוצמת ההרס שנגרם ומראים את הבניינים שנהרסו.
    •  כתבות אוהדות של רשתות זרות - מאחר ולא הופקו סרטונים מקוריים, נעשה שימוש בכתבות טלוויזיה של רשתות זרות אשר מתנגדות למלחמה. כתבות אלה זכו לצפיות רבות, ולתגובות פרו- פלסטיניות רבות, אשר חלק גדול מהן הוכנס באופן מאורגן.
    •  פצועים והרוגים.

 

מי ניצח או מנצח במלחמה - זו שאלה טקטית ופילוסופית כאחד, אבל אם מפנים את השאלה לחזית התקשורתית - אין ספק כי היה כאן קרב הוגן, קרב אשר בזכות "עבודת רגליים" של אנשי דובר צה"ל - סיפקה לצד הישראלי הזדמנות מלאה לחשיפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב