דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגפה פיננסית - סקירה מעודכנת 

מאת    [ 18/01/2009 ]

מילים במאמר: 622   [ נצפה 2129 פעמים ]

תגובות רבות התקבלו בעקבות הסקירה הקודמת, "לקראת שפל כלכלי" אשר פורסמה בשבוע שעבר. הנחות הסקירה קיבלו תוקף בשבוע האחרון בארה"ב ובאירופה. בנקים נוספים מכריזים על הפסדי עתק וחברות ענק מתפרקות ופושטות רגל. הפיטורים ברחבי העולם צוברים תאוצה ומקיפים את כלל הסקטורים, ממתכות ועד טכנולוגיה. עשרות אלפי מפוטרים מצטרפים מדיי שבוע למעגל האבטלה ונראה כי הדרך להתאוששות רחוקה. בסקירה הקודמת ציינתי את נתון הבלתי מועסקים שעודכן ל- 7.2%. יש צפי לעלייה בנתון לעבר ה- 9% ובמקרה הגרוע לבין 10% ל- 11% בלתי מועסקים בכלכלת ארה"ב.
הסכנה בפיטורים היא התרחבות המשבר הפיננסי אשר עבר את השלב של "משבר" והתרחב ל"מגפה" מסוכנת וללא מרפא. מניות בנקים ברחבי העולם צנחו השבוע עשרות אחוזים מדיי יום ואפקט הדומינו בא לידי ביטוי בצורה מדוייקת. הבנקים נופלים אחד אחרי השני כאשר האחד משקיע במניות האחר שקורס. ההשפעה על הציבור קריטית מכוון שהציבור אשר נכווה בפעם ראשונה ימנע מניסיון נוסף על מנת לא להיכוות בשנית וישאיר את הכסף הכספת.
ההנחה הכללית היא שמחירי המניות מגלמים הרבה חדשות רעות, אך מחירי המניות אינן מגלמים בנקים גדולים אשר קורסים, פשיטות רגל בדומה ל- Circuit Citi וכמובן העלייה החדה באחוז בלתי המועסקים. בתרחיש הנ"ל תיתכן התאוששות כלכלית רק בשנת 2010 לכל המוקדם. כלומר לפנינו שנתיים מאוד קשות אשר במהלכן ינסו הממשלות לעורר את הכלכלות ע"י מדיניות פיסקאלית מרחיבה שהיא המנגנון הכלכלי הנותר אחרי תהליך הורדת הריבית ל- 0%.

ברק אובאמה ישב על כיסא הנשיאות בפעם הראשונה ב- 20 לחודש ביום שלישי השבוע. וול סטריט והבית הלבן אף פעם לא הסתדרו. בהיסטוריה הארוכה בין הבית הלבן לוול סטריט תמיד הבית הלבן ניסה לחבל בעושר האין סופי של וול סטריט ולשבש את הפעילות בשוק ההון ע"י חוקים והגבלות.
נכון להיום, אחרי הדוחות של Bank Of America ו- Citi Group העושר נעלם ונמחק. וול סטריט זקוקה לעזרתו של הבית הלבן יותר מתמיד והיא תקבל את כל העזרה אשר תצטרך.
הנשיא הדמוקרט יפעל לצורך שיקום הכלכלה ולהחזרת האמון בשוק ההון ובבנקים. זה יקח הרבה זמן. תהליך של מדיניות פיסקאלית אשר ברק אובמאה מתכנן תיקח שנים ארוכות. אך זה הכיוון הנכון, הכיוון האחר הוא כאוס מוחלט ואולי מלחמת עולם נוספת.
הפד שומר על יצירתיות, יש כוונה להודיע בשבוע הקרוב על תוכנית להקמת בנק מיוחד אשר ישאב את החובות ואת המכשירים המסוכנים אשר מרעילים את הבנקים. זה הפתרון היחיד המסוגל למנוע קריסה של בנקים גדולים ולהחזרת האמון בשוק ההון. ההוצאה של המכשירים תגרום לירידה בשווי הנכסים של הבנקים אך תקטין משמעותית את הסיכון בהשקעה בבנק. אישור בנק שכזה מתוכנן גם באנגליה ובגוש הארופאי. במידה ותוכנית זו תיצא לפועל, התרחיש השלילי יעמוד במחן המציאות. התרחיש השלילי הוא תוצאה של פסיכולוגיה בלבד. חברות מפטרות כי כולן מפטרות, הכלכלה במיתון מכוון שחברות לא משקיעות בתקופות של חוסר וודאות, ההפך הן מצמצמות השקעות, חברות מפטרות עובדים למרות שבפעילות החברה יש מחסור בכוח אדם. הציבור נמנע מלהשקיע בשוק ההון אחרי מחצית שנייה קשה של 2008, מנהלי התיקים עדיין לא מוכנים לרכוש מניות והתוצאה היא קיפאון. הפחד משתק.

השבוע הקרוב יהיה מאוד מעניין, הודעות קריטיות של הפד, עלייתו של ברק אובאמה לכיסא הנשיאות והתגובה של וול סטריט אחרי עיקול הדוחות של הבנקים הגדולים בעולם.
בסקירה הקודמת ציינתי את הצורך בביטוח של תיק מניות. ישנן דרכים רבות לרכוש ביטוח לתיק מנייתי, הדרך המסובכת - ע"י רכישה של אופציות. הדרך הפשוטה - רכישה של תעודות סל כפולות החשופות לשוק יורד. ביטוח לתיק מניות הוא חובה. אפשרות אחרת היא למכור הכל ולהמתין לחדשות טובות.

ניתוח שוק המניות
מדד ה- S&P 500 טכנית מאוד מעניין. מצד אחד המדד מדשדש בתחום אמין בין 850 נקודות ל- 925 נקודות. מהזווית הטכנית ניתן לבצע רכישה של המדד עם יעד וסטופ ברורים. הראשון 925 נקודות והשני מתחת ל- 815 נקודות.
מאידך, נתוני המאקרו מצביעים על הכיוון היורד ושבירה של 915 נקודות או בתחילת מסחר שלילי ביום שני הקרוב ניתן יהיה לפתוח בשורטאגרסיבי עם סטופ צמוד מעל 960 נקודות ועם יעדים רחוקים מאוד. מומלץ מאוד לעבוד עם אופציות ולהנות מסיכון נמוך ומהמינוף שבמכשיר.
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב