דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אני יותר טוב ממך 

מאת    [ 18/01/2009 ]

מילים במאמר: 985   [ נצפה 3228 פעמים ]

אני יותר טוב ממך

בעולמנו המרתק והמדהים הטובים ביותר מנצחים וכך צריך להיות, זו מידת הצדק האנושי, כאשר הטובים ביותר משקיעים שפע חשיבה, תושיה, עשיה, יוזמה, יצירתיות וחדשנות כדי להצליח, להם למצליחנים שהתאמצו ורצו, מאוד להצליח, מגיעה התשורה לנצח.

המדענים הדגולים בתחום המדע, האומנות, הפילוסופיה, התעשיה ובכל תחום אחר מגיעים לשיא הפסגה רק אם הם משקיעים עמל רב בחשיבה, בשאילת שאלות בהפעלת המוח, ככל שאדם משקיע יותר כן תהא, הצלחתו גדולה יותר.

ההצלחה תלויה תמיד באדם החכם והנבון המשקיע, היינו היעוד החשוב מאוד בעולמנו שלנו - "להיות הטובים ביותר".

זו היתה דרכו של העם היהודי מאז ומתמיד, כך פותח ארון הספרים היהודי המגוון המרתק והמדהים, שאין לו דוגמא בשום אומה בעולם, אף במאה השנים האחרונות זכו היהודים בלמעלה מ- 20% פרסי נובל. היינו תפיסת עולמנו היתה מאז ומתמיד מעוגנת בתפיסת עולם להיות "הטובים ביותר", אינני מסכים עם סוברים בעמנו כי החינוך מצוי במשבר כיום, יש לנו אוצר בלום של מצויינות והישגיות בלתי רגילה, עלינו לטפח עוד ועוד את המצויינים שבקרבנו כדי להמשיך לטפס לראש כל הר ולכבוש כל פסגה כדי להיות טובים ביותר.

"להיות הטובים ביותר ללא פגיעה באחרים"

מספרים על פרופ' שטרם כניסתו לאולם ההרצאות שמע הסטודנטים מתווכחים ורבים ביניהם, מעליבים ופוגעים, משפטים כמו: אני טוב ממך... אתה לא שווה.. הנך טיפש... אני הרבה יותר חכם ממך... אני יותר טוב מכולכם.. מרצה מצויין זה, שלימד הסטודנטים חשיבות המצויינות, שהדגיש בפניהם כי לתחרות יש ערך רב, מרצה שבכל הרצאותיו הבהיר להם מהות המצויינות - ומדוע חשוב להיות הטוב ביותר.. ראה הוא בויכוח שבין הסטודנטים כשלון במסר החינוכי- הערכי שהוא בונה... כשלון חרוץ.

נכנס מרצה זה לאולם ההרצאות ומיד בתחילת השיעור סימן קו שאורכו מטר על הלוח שאל המרצה את מאות הסטודנטים שכאמור העליבו ופגעו איש ברעהו דקות ספורות קודם לכם, כיצד, שאל הפרופסור, כיצד ניתן להקטין את הקו שאורכו מטר, עצות ניתנו מכל כיווני אולם ההרצאות שפע רעיונות הועלו כיצד להקטין את קו המטר, למחוק מימין או משמאל ועוד.. ועוד... או אז הבהיר המרצה הדגול תשובתו המוחצת והנפלאה... מתח קו נוסף מתחת לקו המטר, אך קו חדש זה אורכו היה מטר ועשרים ס"מ, הנה לכם ...כך אפשר להקטין את קו המטר.

שקט ודממה שררו באולם ההרצאות, כל הסטודנטים הבינו כיצד ראוי "להיות הטוב ביותר" כיצד ניתן בעולמנו התחרותי והמרתק להצטיין, להוביל, לנוע קדימה בראש צוות, לכבוש כל הר וכל פסגה, אך ללא פגיעה באחרים, אין צורך להעליב אחרים לפגוע בהם או להטיח בהם מילות גנאי, היה אתה הטוב ביותר, היה מטר ועשרים אך אל תגע בקו המטר. נסה כל חייך להצטיין ולהיות הטוב ביותר אך אין אתה חייב לפגוע ביריב, החבר, במתחרה, בקולגה, יכול כל אדם להוכיח יכולתו המעולה וכישוריו האישיים ויחד עם זאת להיות חביב נחמד, אנושי, שמח ומאושר ואוהב הבריות. באשר המצוינים והטובים ביותר לעיתים קרובות ממוקדים בתחומים מסויימים ויש אחרים הטובים ביותר ברעיונות ובאספקטים שונים אחרים ומגוונים במדע בתעשיה הדברים ברורים כל מדען יודע מעלתו ומצויינותו בתחומו הצר, אך יש אחרים מצטיינים בתחומיהם המרתקים האחרים.

בחינוך יכולים מנהלים להיות הטובים ביותר ,כל אחד בתחום אחר, מיגוון השיטות הדרכים והכלים בחינוך- אדיר וגדוש, יכולים רבים מהמנהלים - המנהיגים להיות הטובים ביותר.

הלומדים בקורסים להכשרת מנהלים באקדמיה מבקרים במוסדות חינוך שונים ומגוונים, בהם פוגשים מנהלים מנהיגים טובים ביותר, כדי ללמוד מהם להיות מנהלים מצויינים. המנהלים מפגינים הלכה למעשה את התאוריה המנהיגותית הנלמדת באקדמיה, המפגשים השונים מרתקים ומענינים, רואים מנהלים מנהיגים שונים וכולם "הטובים ביותר" כולם מנהיגים לתפארת, כן... כן... כולם הטובים ביותר. כל אחד מהם מיישם תחומי מנהיגות בדרך שונה, עם הדגשים מגוונים ובמיקודים מענינים וחדשניים המתאימים לדורנו המרתק והמתחדש כל הזמן.

מדהים לראות הלכה למעשה כי כל מנהל מבצע עמלו החינוכי כמנהיג שונה ואחר וכולם זוכים להיות הטובים ביותר.

הטובים הללו לעולם לא פוגעים אחד בשני אינם מעליבים מנהל עמית הם שמחים לבקר במוסדות אחרים, ללמוד מהטובים ביותר ולנסות למתוח קו ארוך יותר במנהיגותם, ללא פגיעה במנהלים המעולים בהם ביקרו.

כל מנהל - מנהיג ממוקד בתחומים בהם הוא חזק, צריכים אנו לעודד מנהיג זה שימשיך לפתח עוד ועוד תחומים בהם הוא חזק. כדי... כדי.. שימשיך להצטיין ולהיות הטוב ביותר ,כאשר לכל מנהל כישורים ויכולות אחרים האופיניים לו עלינו לעודד לשבח ולהחמיא לכל מנהל על הצטיינותו כמנהיג.

מנהיג חינוכי איכותי צריך לבנות צוות מורים בדיוק ע"פ הרעיון של הפרופסור מהאקדמיה, לאתר נק' חוזק בכל מורה ולהביאו בתחומו להיות הטוב ביותר, בתחומיו שלו, אין צורך להשוות בין מורים בודאי לא לפגוע במורים אחרים, בעיקר לעודד, לשבח, להחמיא לכל מורה בנק' האור שבו... כך יוצרים מוטיבציה ורצון עז להתקדם לנוע לראש כל הר ולהיות הטובים ביותר... כל אחד בתחומו.

כך יכול חדר מורים מגובש ואיכותי, להיות הטוב ביותר, כאשר כל מורה הוא "הטוב ביותר" בתחומו החזק - ללא העלבות ופגיעות כך זוקפים קומתם של המורים, כל אחד חש שהוא הטוב ביותר וכל צוות המורים מאושר ושמח.

חובה עלינו לתת "במה" לכל מורה מצויין, או מנהל מצוין, כל אחד בתחומו, עלינו להכיר ביכולתו של כל מורה ולא להוריד מערכם של מורים אחרים שאיכותם מצויינת בתחומים אחרים.

כל הזמן עלינו למתוח קווים ארוכים יותר ואולי בצבעים שונים המאפיינים מקצועות, ערכים ודרכים שונות ואחרות, כל אחד כאורך הקו שלו ללא מחיקה ופגיעה באורכו של מורה או מנהל אחר. זו בדיוק הדרך בה צריך לנהוג מורה בכיתתו, וכן הורה בביתו, לאתר בכל ילד בבית ובכיתה את נק' האור שבו את היכולת והכישורים האופיינים לו לקדמו לשפרו ולהללו כל הזמן, להדגיש בפניו שהוא הטוב ביותר, שכל אחד הטוב ביותר.

כך בונים יחודיותו של כל ילד שיהא מאושר שמח וטוב לב, וכך יוצרים כיתה, צוות מגובש, מלוכד, זקופי קומה, ובעלי מוטיבציה, כיתה מעולה היא כזאת שבה כל ילד- מצויין והטוב ביותר, לכל תלמיד מותחים קו אורך משלו בתחומו, ללא השוואה וללא פגיעה באחרים, כך כל מנהל כל מורה וכל תלמיד יגבירו את הרצון והמוטיבציה שלהם וימצאו כל הזמן אתגרים נוספים להצטיין בהם, כדי להיות הטובים ביותר.

פיתוח היצירתיות שבכל תלמיד, יוגבר ויונף אל על, כאשר נמתח קו אופייני לכל יחיד המציין המדגיש הצטיינותו והמדגיש כי כל ילד הוא הטוב ביותר, ראוי כמובן להדגיש הטוב ביותר, גם מבחינה אנושית, רגשית, חברתית, אומנותית, דרמה ציור וכמובן המתנדבים עושי צדקה וחסד.


- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב