דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אומות העולם והשואה הנוראה 

מאת    [ 18/01/2009 ]

מילים במאמר: 681   [ נצפה 3538 פעמים ]

אי אפשר להאמין למציאות בה מוקמים מסילות ברזל - פסי רכבת המובילות מאות אלפי יהודים מכל אירופה למחנות השמדה,בתדירות גבוהה במשך 24 שעות ביממה,בכל ארץ באירופה-בערים רבות מוקמים גטאות לשם מרוכזים היהודים המובלים כצאן לטבח אל מחנות ההשמדה. מחנות בהם תנורי שריפה ועשן מיתמר לגובה רב, עשן של שריפת יהודים , עשן של תעשיית מוות.
כל העולם הנאור , כל אירופה וארה"ב ידעו ממה נובע עשן זה , מדוע הוא כה סמיך, מה הסיבה שהעשן עולה מעלה כל הזמן ,עשן ממנו נודף ריח של אנשים. מכונת מוות פועלת ללא לאות - כל הזמן.בתי חרושת מספקים פתאום כמויות עצומות של ציקלוןb ,אין שאלות...
במחנה ההשמדה הנוראי אושביץ יש מפה ענקית המראה את כל אירופה - בה ניראים בברור פסי הרכבת המפוזרים והמרושתים בכל אתר ואתר, מכל הארצות פונות המסילות אל היעד אל אושביץ. לא מצאתי בספרות על המלחמה האיומה הזאת תאור על הפצצת המסילות,עולם נאור , תרבותי , מבחין בתעשיית מוות, רואה את כל הנתיבים אינו מטיל אף פצצה להרוס פסי הרכבת.
רבים מניצולי אושביץ מתארים את אלפי- אלפי גלי המטוסים החולפים מעל אושביץ- המה אינם משחררים נצרתו של אף פצצה על שערי המחנה הארור.מדוע?
במוזיאון השואה אשר בעיר וושינגטון שלט ענק ומאיר עיניים הזועק למרומים- שלט המכוון אל העם האמריקאי...מדוע...מדוע שואלים האמריקאיים את עצמם , מדוע לא הפצצנו את אושביץ? בטוחני שפצצה אחת ביום היתה מצילה אלפי יהודים משריפה בתעשיה הנוראית שבתבל.

העולם ידע ושתק,לא הגיב, השלים עם רוע הגזרה,כאשר משהו נוראי קורה במרחקים מעבר לשדה הראיה, ניתן תמיד לומר לא ראינו...לא שמענו...לא ידענו...לא הרחנו...אך בתוך אירופה ,במוקד המלחמה שנמשכה למעלה מחמש שנים? העולם"ידע ושתק". העולם כולו היה מעורב במלחמה עקובה מדם זו, נלחם,הבין, קלט, שמע, ראה וידע היטב מעללי הנאצים הארורים.המודיעין של בנות הברית ידעו בברור מהותם ומטרתם של הגטאות,של פסי הרכבות , של מחנות ההשמדה ושל הגז ציקלון b ,ידעו ושתקו כולם.
ו...האפיפיור , ישב לו בוותיקן וקולו נדם.ציוץ קל, מסר עדין, אמירה רכה לנוצרים כי מותר להציל ילדים למשל,אז אולי היו ניצלים כמה מאות אלפי ילדים שלא חטאו מעולם. כך - בשתיקתו זו המשיכה המכונה האכזרית והנוראית שבהיסטוריה לחסל למעלה ממיליון ילדים.
היו פרטיזנים רבים , אנשים אמיצים,חדורי אומץ לב שנלחמו נגד הנאצים ובכך האטו את הכיבוש וההרג, לדאבוני הרב פרטיזנים אלה לא פגעו , לא הרסו ולא שברו את פסי הרכבות המובילות יהודים אל תוך האופל.
אנו יודעים על גזרות ת"ח ות"ט על האינקווזיציה בספרד, על שליטים רעים מושחתים ואנטי שמיים,מלימודי הדף היומי אנו לומדים על רשעותם של מנהיגי רומי,ואחרים בהתנהגותם כלפי היהודים. כל אלה הם כאין וכאפס לעומת שואה ענקית ונוראה זו,לא אחת שאלתי האם ארבעת מנהיגי העולם בתמונתם המפורסמת בהם רוזוולט וסטאלין שוחחו על הפתרון הסופי?האם העלו הם בשיחתם את בעיית השמדת העם היהודי?האם הנושא הטריד אותם?
האם שתיקה זו ואי מניעת מוות אי הפצצת המסילות אינה הופכת אותם לשותפים?האם השתיקה הרועמת הדממה הזועקת אינה גורמת לעידוד יותר ויותר להמשיך בכח האינרציה להשמיד יותר?האם דממת אלחוט בנושא היהודי אינה השלמה והסכמה עם המציאות גם אם היא אכזרית? האם זו אינה אנטישמיות גורפת?
חמש שנים של השמדת עם המפוזר בכל אירופה מכל הארצות ,ללא הבדל בשפתם בהשכלתם באופיים, באיכותם הדתית התורנית, שומרי תורה ומצוות וחילוניים ,את כל היהודים אספו מכל עיר ומכל כפר נידח כדי להשמידם והעולם נדם שתק. בכך הפך לשותף לפשע הנוראי.עולם נבון ומתורבת שיצא להילחם באוייב אכזר וניצח אך זנח הצלת יהודים.

לזכור...ולא לשכוח, הזכרון הוא אחד המוטיבים הבסיסיים ביהדות, זכר ליציאת מצרים,זכור את יום השבת לקדשו, זכור כי עבד היית בארץ מצרים...ו...זכור את אשר עשה לך עמלק ובסוף - לא תשכח,עלינו להמשיך לעודד לטפח ולקדם את העם היהודי , את תורת ישראל, להעמיק ללמוד ולדעת , לפתח יותר ויותר את המוח היהודי בזקיפות קומה, להיות הטובים ביותר מתוך גאווה יהודית ותורנית.תהא זאת נקמה של העם היהודי בנאצים הארורים.

צריך לזכור את מעשיהם הנוראים ביותר עלי אדמות של "חיות האדם" מחד ומאידך לעמוד איתן על קרקע אדמתנו שלנו, להרים ראשנו שלנו למעלה להשתדל כל הזמן , אבל גם לזכור את אומות העולם שעמדו מנגד, לדעת שהכל תלוי בנו , בעשייתנו,,ביכולתנו, בהתקדמותנו, כדי להעפיל לראש ההר להתמקם בפיסגה מתוך גאווה לאומית,נעשה זאת רק אם נבין שהאחריות להמשך קיומו של העם היהודי תלוי רק בנו כעם ובנו בכל אחד לחוד,היחד - האחדות בנויה מבודדים , הבניין הגדול והמפואר ביותר בנוי מלבנים.
מתוך זכרון השואה- עלינו , על כולנו לחנך הדורות הבאים ...לזכור... לזכור ולא לשכוח,ולשלב תמיד את פיתוח המצויינות בכל תחום.
- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב