דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעת מערכות ניהול תוכן על הרשת 

מאת    [ 13/01/2009 ]

מילים במאמר: 985   [ נצפה 2796 פעמים ]

למי שזוכר את שנת 2007 שהוכרזה על ידי אנאליסטים כשנת ה רשתות חברתיות , בשנה זו עלו לאוויר יותר רשתות חברתיות מאשר אתרי תדמית ואפליקציות . למעשה תוכן הגולשים עלה מדרגה ונוצל לצמיחה מתמדת של אתרי רשתות חברתיות רבות . מה קרה בעולם התוכן? החל בערך משנת 2006 או לפני כן , חלה  גדילה משמעותית בשימוש בפרסום הטקסטואלי לאחר שגוגל יצאה עם מודעות האדוורדס ככלי שיווקי ממוקד במנוע החיפוש שלה. למעשה גוגל היא זו שלחצה על ההדק והוסיפה עוד התלקחות של המון עסקים בעצם השימוש מצד המפרסמים בכלי ומצד הגולשים כיוצרים של תנועה לאתרים אלו . השימוש הרב בפרסומות אלו במנוע החיפוש יצר מודעות רבה בקרב הגולשים לגבי הימצאותם של הפרסומות בעמודי התוצאות החיפוש וזה גרם להם להבין שאת המידע שהם רוצים למצוא הם יחפשו במנועי חיפוש ולא יגשו לאתרים עצמם . אני יכול לתת לכם דוגמא לתופעה שבה נוכל לראות ירידה משמעותית בכלי חיפוש באתרים עצמם , והסיבה לכך היא שמנועי החיפוש נתנו את הפתרונות הטובים לתחום . 

מניע לתוצאות טובות יותר
כתוצאה מהתמצאות הגולשים בתוצאות החיפוש ובמיקומי הפרסומות שהלכה וגברה במהלך השנתיים שלוש האחרונות נוצר ביקוש רב לתוצאות החיפוש האורגניות . מה שהניע הרבה בעלי אתרים לשפר ולתחזק את האתרים שלהם בכלים טובים יותר , זמינים יותר וידידותיים יותר . במאמר זה אביא מספר דוגמאות ושיוקלים לבחירת מערכות ניהול תוכן המשולבים כחלק מבניית האתר והעלתו לרשת. 

ניהול תוכן – הסטוריה
בעבר כפי שהוותיקים מבינכם יודעים , האינטרנט היה דליל מתוכן ואתרים היו מאופיינים בעיקר בעמודי טקסט סטאטיים שסיפקו את הצרכים המצומצמים של מנועי החיפוש על מנת להפיק תוצאות חיפוש סבירות . עמודי האתרים הללו לא דרשו עדכונים שוטפים והכלים שעמדו לרשות בוני האתרים היו כלי פיתוח יותר מכלי ניהול ובקרה על האתר, כל שינוי הכי קטן באתר דרש ידע בקוד HTML  כמינימום לצורך עדכון שוטף . עוד מגמה שלעיתים רבים מאיתנו לא שמים לב שהתעוררה במשך השנים היא שינוי מהותי בטכנולוגיית הדפדפנים והתאמתם לאופי האתרים . פעם הדפדפנים היו יחסית טיפשים ולא ידעו ללמוד את התנהגות הגולש , האתרים שהוא נהג לבקר בהם ועצם היותם כלי פשוט , הפ סיפקו את הצרכים באותם ימים . 

תוכן כחלק מחיי היום יום
היום אנו נמצאים במצב בו עדכון שוטף של האתר שלנו הוא חלק מהחיים הרגילים של כל חברה בעלת אתר אינטרנט ולאו דווקא שעיקר עיסוקה הוא אתר האינטרנט. מה שמצביע על מהפכה בעולם התוכן האינטרנטי . מערכות התוכן וניהול האתרים הקיימות היום בשוק הם רבות ומגוונות . המשימה של מנהל אתר טוב הוא לדעת כיצד לבחור את הפתרון הכי מתאים עבורו לניהול תוכן . המערכות הקיימות שמשמשות בלוגים ואתרי תוכן ותגובות חופשיות ומוכנות להורדה מאתרים שונים כמו למשל Wordpress שנחשב כפתרון הכי טוב ופופולרי לניהול בלוג , משתמשים , תגיות ותגובות . אז איפה הבעיה - הבעיה מתחילה כשמגלים שמערכות אלו מספקות כ 80% מהדרישות לפתרון עבור התדמית העסקית שלנו ברשת , כלומר ברוב המקרים נמצא עצמנו נדרשים לתפור עוד 20% מהדרישות החסרות וללמוד את הקוד הקיים של המערכות הללו . זה לא אומר שהפתרונות הללו שיכולים להחליף בניית אתר מלא מתחילתו ועד סופו לא יכולים לתת את המענה , רק שצריך לבחון את הדרישות מהתחלה ועד הסוף.

 פתרון תפור לאתר שלכם.
תפירת מערכת ניהול תוכן לאתר שלכם יכול להיות הפתרון הטוב ביותר בחלק מהמקרים בהם אתם נדרשים לבצע שינויים תכופים בתוכן , ולנהל את הקטגוריות , גלריות ועמודים באתר. כמובן שצריך להביא בחשבון גם את הדרישה לעמוד בקוד נכון מול מנועי החיפוש , ממשק משתמש נוח ומהיר , ומערכת יציבה . כל אלו קשים להשגה אם לא יודעים להגדיר מראש את הדרישות שלנו ממערכת ניהול התוכן במהלך פרויקט בניית האתר.

 

בחירת הפתרון הנכון עבור בניית האתר שלכם
חברות בניית אתרים רבות מציעות פתרון ניהול תוכן במסגרת עיצוב ותכנון האתר של הלקוח . אך הן ניזונות מהדרישות שאתם מגדירים להם, ולכן חשוב שמי שמגדיר את הדרישות יהיה בעל נסיון בתחום הטכנולוגי , השיווקי והטכני בתחום האינטרנט. אזכיר כאן מספר פרמטרים שיעזרו לכם לעשות סדר בדרישות ולדעת לבחור את המערכת המתאימה עבורכם:
  1. קלות השימוש: קלות השימוש במערכת ניהול האתר הוא פרמטר חשוב עבורכם ו/או עבור מי שמנהל עבורכם את התוכן והאתר. חשוב שזמן הלמידה של מערכת כזו יהיה קצר מובן וברור. ממשק המשתמש צריך לספק את הדרישה הזו בצורה אינטואיטיבית ונוחה למעדכן האתר.
  2. דרישות מערכת: מגוון רחב של חברות לאחסון אתרים קיימות בשוק שמציעות תוכניות אחסון שונות ומגוונות שמספקות את הפתרון המתאים לדרישה , פתרונות האחסון השונות כוללות את הפלטפורמה שעליה יכול לשבת האתר שלכם , סוג הקוד בצד השרת , למשל האם השרת תומך ב PHP , .NET או שניהם , האם הפלטפורמה היא WINDOWS  או LINUX  . וכמובן סוג שרת ה WEB  , כמקובל בעולם ה LINUX  הוא APACHE   או IIS  במקרה ומדובר בפלטפורמת WINDOWS .  יתרון גדול יהיה לפתרון שמספק תמיכה בכל הפלטפורומות ולא מגביל את מערכת הניהול שלנו לסביבה ייחודית .
  3. תכונות: כדאי לשים לב לאילו פונקציות נרצה למצוא במערכת ניהול התוכן שלנו , על מנת להימנע מדרישות עתידיות לפיתוח אפשרויות ויכולות נוספות למערכת שלא חשבנו עליהם בשלב בניית האתר.
  4. תמיכה:  כמו בכל שירות שאנו רוכשים , גם כאן כמו ברכישת תוכנה , יש לבדוק שמסופקת התמיכה המתאימה והזמינות של חברת בניית האתרים כך שלא נצטרך למצוא עצמנו במצב של חוסר יכולת עדכון שוטף של האתר .
 קידום האתר כחלק מניהול תוכן
חלק מאד מהותי מפונקיונליות מערכת הניהול כיום הוא היכולת לעדכן גם את נתוני התאמת האתר למנועי החיפוש . למעשה עדכון תגיות ה META    מספק את הסחורה דיי טוב ויכול להיות משמעותי כשמדובר בניהול עמודים רבים של תוכן שדורשים גם עדכון תגיות ה  META .הייתרון בשליטה מלאה על כל הפרמטרים של האתר נותן לנו גמישות מירבית בהתאמת האתר למנועי החיפוש וקידום של האתר בשלבים מאוחרים יותר. 

מסקנות שלב האיפיון של האתר במידה ואתם לפני בנייתו הוא שלב חשוב מאד שבו עליכם לדעת לבחור את הפתרון המתאים על ניהול התוכן באתר, ועדכון העמודים השונים . חשוב שתשימו דגש על יכולות גדילה של כמויות העמודים באתר , אפשרות שליטה על תמונות , ותוצרי מדיה מסוגים שונים , למשל יכולות כמו הוספת וידאו וקישורים ל YouTube  . לסיום , אסכם את התהליך במשפט אחד: אם אתם לא מכירים את החומר מספיק טוב, תנו למומחים בתחום לאפיין עבורכם את הפתרון הנדרש לבחירת מערכת עליה מבוסס האתר שלכם. 
כתב וערך:
משה בר-עוז
בניית אתרים
קידום אתרים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב